سافت‌بانک

سافت‌بانک قصد دارد تجیهزات شبکه نوکیا و اریکسون را جایگزین تجیهزات هواوی کند!

براساس گزارشات اخیر، ایالات متحده آمریکا از کشور‌های هم‌پیمان خود درخواست کرده است تا استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی را تحریم نمایند. ژاپن نیز دولت این کشور را مکلف نموده که حق استفاده از تجهیزات سخت افزاری ساخت چین را ندارد. SoftBank (شرکت مخابرات ژاپن) نیز ادعا کرد قصد دارد استفاده از تجهیزات شبکه هواوی را کنار بگذارد. این اطلاعات براساس گزارش جدید Nikkei (یک موسسه ژاپنی) منتشر شده، با این حال هنوز هیچ منبع موثقی نیز در این رابطه معرفی نگردیده است.

سافت‌بانک

به عنوان بخشی از این اقدام و به منظور تامین نیاز‌های سخت‌افزاری ناشی از خلا پیش آمده از ممنوعیت تجهیزات هواوی، ژاپنی‌ها قصد استفاده مشترک از تجهیزات سخت‌افزاری 4G ساخت دو شرکت نوکیا و اریکسون را دارند. ولی از طرف دیگر با توجه به اینکه بسیاری از اجزای شبکه فعلی توسط هواوی ساخته شده است، پیش‌بینی می‌شود برنامه تعویض و جایگزینی این تجهیزات چندین سال طول بکشد!

در صورت صحت این گزارش، ضربه سنگینی به هواوی، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی دنیا وارد خواهد آمد. هرچند این احتمال نیز می‌رود که این گزارش تنها یک بلوف بزرگ باشد! لازم به ذکر است که محصولات شبکه ساخت هواوی در حالی تحت تحریم برخی کشور‌ها قرار گرفته است که پیش از این نیز ZTE دیگر غول مخابراتی چین توسط ایالات متحده مورد تحریم قرار گرفته بود. در ماه آگوست نیز دولت استرالیا به دلیل آنچه که نگرانی امنیت ملی خوانده شد، از خرید و نصب تجهیزات شبکه مبتنی بر فناوری 5G ساخت این دو شرکت چینی خودداری نموده بود.

علاوه بر سافت‌بانک، دیگر اپراتور‌های ژاپنی ارایه دهنده خدمات موبایل از جمله NTT Docomo و KDDI نیز بر این باورند که باید استفاده از تجهیزات شبکه 5G ساخت هواوی را کنار بگذارند. از طرف دیگر دو شرکت نوکیا و اریکسون نیز چشم‌انتظار تصمیم نهایی سافت‌بانک هستند تا کار خود را به منظور تولید تجیهزات شبکه 5G آغاز نمایند.

انتظار می‌رود این حرکت ژاپنی‌ها دارای پیامد‌های شدیدی بر روابط تجاری و معاملات بازرگانی با چین باشد و حتی موجب تشدید خصومت‌های دیرینه بین این دو کشور مهم شرق آسیا گردد. لازم به ذکر است که در حال حاضر سافت‌بانک مالک بخش زیادی از سهام دو مجموعه تجاری بزرگ چینی یعنی گروه هولدینگ علی‌بابا و سرویس خدمات آژانسی Didi Chuxing چین است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH