چرا شرکت اپل قصد تولید مودم‌های اختصاصی ساخت خودش را دارد؟

مودم یکی از مهم‌ترین اجزای موجود در گوشی‌های هوشمند است و شرکت اپل قصد دارد تا در آینده نزدیک اقدام به طراحی و تولید مودم‌های ساخت خودش نماید. بعد از پردازنده‌ها، مودم دومین قسمتی است که این شرکت کالیفرنیایی تصمیم دارد خودش بسازد. منطقی که در پشت این تصمیم وجود دارد، بسیار واضح است. آنها بر این باورند اغلب مودم‌ها بسیار گران‌قیمت هستند و از طرف دیگر کارایی خوبی هم ندارند!

اپل

اگر شما نمی‌توانید شریک خوبی برای کسب‌و‌کارتان پیدا کنید پس بهترین کار این است که خودتان آستین را بالا بزنید و کار را انجامش دهید. به نظر می‌رسد اپل نیز چنین فکری دارد. این برند کوپرتینویی در حال حاضر به دنبال یافتن یک توسعه‌دهنده مودم‌های رادیویی موبایل است و به نظر دفاتر آن شرکت را نیز در سن‌دیگو افتتاح خواهد نمود. درست در منطقه‌ای که دفتر مرکزی شرکت چیپ‌ساز کوالکام قرار دارد. به احتمال زیاد خبر دارید که سال‌های زیادی کوالکام تامین کننده مودم‌های مورد استفاده اپل برای ساخت گوشی‌های آی‌فون بود.

با توجه به اینکه بعد از یک دوره طولانی اختلاف حقوقی و تنش بین این دو شرکت که هزینه‌های سنگینی نیز بر هر دو طرف به خصوص اپل تحمیل نمود، شرکت اپل تصمیم گرفت استفاده از تراشه‌های ساخت کوالکام را متوقف کند. البته اپل هنوز می‌تواند از مودم‌های ساخت شرکت اینتل کمک بگیرد ولی این مودم‌ها از لحاظ فنی خیلی پیشرفته نبوده و از طرف دیگر نسبت به مودم‌های کوالکام از قدرت بالایی نیز برخوردار نیستند. به همین علت به نظر نمی‌رسد برای مدت طولانی اپل از مودم‌های ساخت اینتل استفاده نماید.

با اینکه به نظر می‌رسید اپل پذیرفته بود از خصومت بیشتر با شرکت کوالکام خودداری نماید ولی با یک چرخش 180 درجه بار دیگر آتش کینه از زیر خاکستر‌ شعله‌ور شده است و اکنون شواهد حاکی از آن است که اپل قصد رقابت با این دوست دیرین و دشمن فعلی را دارد. به خصوص اینکه اخیرا کوالکام از چین درخواست نموده تا جلوی فروش گوشی‌های جدید آی‌فون را در این کشور بگیرد!

در هر صورت اگر این تصمیم اپل واقعیت داشته باشد، این شرکت بار دیگر سیستم مدیریت بسته و حفظ استقلال خود را برای دیگران به نمایش می‌گذارد. البته از این طریق کنترل و مدیریت بهتری نیز بر روی سخت‌افزار مورد استفاده در گوشی‌های خود خواهد داشت و بخش نرم‌افزاری را بیش از پیش می‌تواند برای عملکرد بهینه‌تر سیستم، تنظیم و برنامه‌ریزی نماید. ما نیز نتیجه این کنترل سخت‌افزاری را در چند سال اخیر با تمام وجود مشاهده کرده‌ایم. به طوری که در مقایسه با گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، سخت‌افزار گوشی‌های شرکت اپل از کارایی بالا‌تر و عملکرد بسیار بهتری برخوردار هستند.

اپل

از طرف دیگر شرکت کوالکام نیز به تازگی از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 رونمایی نموده که به عنوان جدید‌ترین نسل از پردازنده‌ها برای استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2019 قرار است به کار گرفته شوند. با این حال تنها دو مدل مودم سازگار با این پردازنده جدید در دسترس شرکت‌ها است. مودم X24 با WLAN-ay و LTE Cat.20 به علاوه مودم X50 که از نسل جدید شبکه یعنی فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. شما در مورد این اقدام اپل چه فکری می‌کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH