لنوو Z5 پرو GT با طراحی کشویی و سخت‌افزاری شگفت‌انگیز رسما معرفی شد!

چند روز پیش در خبرها اعلام شد کمپانی وان‌پلاس اولین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند خواهد بود که از چیپست اسنپدراگون 855 استفاده خواهد کرد. یکی دو روز پیش هم این عنوان به شرکت چینی Royole و گوشی منعطف این کمپانی یعنی FlexPai رسید اما تا وقتی لنوو در این بازار حضور دارد، تقریبا تمام رکوردها را باید مختص این کمپانی دانست. عصر دیروز شاهد رونمایی از گوشی پرچمدار و رکوردشکن لنوو Z5 پرو GT بودیم که یک اسمارت‌فون رویایی و فوق‌العاده قدرتمند به شمار می‌رود. برای آشنایی بیش‌تر با این محصول همراه آی‌تی‌رسان باشید.

Lenovo Z5 Pro GT – لنوو Z5 پرو GT

در حقیقت این محصول را باید اولین اسمارت‌فون در جهان دانست که با جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 رسما معرفی شده است. علاوه بر این، لنوو Z5 پرو GT را باید اولین گوشی هوشمند در جهان قلمداد کرد که دارایی نسخه‌ای مجهز به رم 12 گیگابایتی است. بد نیست بدانید گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ به 6 گیگابایت رم مجهز شده و آی‌فون‌های سال 2018 مانند آی‌فون Xs یک رم 4 گیگابایتی دارند! چند روز پیش بود که نسخه مک‌لارن ادیشن گوشی وان‌پلاس 6T با رم 8 و 10 گیگابایت معرفی شد اما تا به امروز رم 12 گیگابایتی را در هیچ محصولی ندیده بودیم.

لنوو اعلام کرده که این نسخه را از روز پانزدهم ژانویه (25 دی) در کشور چین عرضه خواهد کرد. با این حال هنوز هیچ جزئیاتی درخصوص عرضه یا عدم عرضه این نسخه در بازارهای جهانی منتشر نشده است. با این حال قیمتی که لنوو برای این گوشی در نظر گرفته بسیار جذاب و هیجان‌آور است. قیمت نسخه‌های مختلف این دیواس به شرح زیر است:

  • نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: حدود 390 دلار
  • نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی: حدود 430 دلار
  • نسخه سوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: حدود 490 دلار
  • نسخه ویژه با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی: حدود 640 دلار

اگر نسخه معمولی این گوشی (با نام لنوو Z5 پرو) را دیده باشید، احتمالا طراحی این محصول برایتان آشنا خواهد بود. به لطف طراحی کشویی و حذف حاشیه بالایی نمایشگر، حالا دوربین سلفی به بخش زیرین منتقل شده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر به حداقل رسیده است. این نوع طراحی باعث شده که نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی لنوو Z5 پرو GT برابر با 95.06 درصد باشد. بد نیست بدانید گوشی‌هایی مانند شیائومی می میکس 3 و آنر مجیک 2 نیز با همین سبک از طراحی تولید شده‌اند. دوربین این دیوایس از نوع دوگانه و مجهز به دو سنسور 24 و 16 مگاپیکسلی بوده و یک باتری 3,350 میلی آمپری انرژی آن را تامین خواهد کرد. حسگر اثر انگشت نیز مطابق انتظار در زیر نمایشگر 6.39 اینچی این هندست تعبیه شده است.

Lenovo Z5s – لنوو Z5s

در کنار این گوشی پرچمدار، این کمپانی یک گوشی میان‌رده جدید به نام لنوو Z5s نیز معرفی کرد که مشخصات آن بسیار هیجان‌انگیز است. نمایشگر 6.3 اینچی، چیپست اسنپدراگون 710 و دوربین سه‌گانه با چینشی مشابه دوربین‌های گوشی هواوی P20 پرو از موارد مورد ذکر درباره این دستگاه است. هم‌چنین طراحی کم‌حاشیه با یک برش کوچک قطره مانند در بالای پنل صفحه نمایش جهت قرارگیری دوربین سلفی و سنسورهای ضروری از دیگر نکات مثبت این دستگاه به شمار می‌رود. نکته جالب ماجرا، قیمت 200 دلاری مدل پایه این هندست است که آن را بسیار خاص و دوست داشتنی می‌کند.

1 در مورد “لنوو Z5 پرو GT با طراحی کشویی و سخت‌افزاری شگفت‌انگیز رسما معرفی شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH