گلکسی S10 مجهز به نسل جدیدی از فناوری شارژ سریع خواهد بود

این روزها اخبار زیادی درباره کهکشانی‌های آتی کمپانی سامسونگ به گوش می‌رسد. تا به امروز تقریبا درباره همه بخش‌های سری گلکسی S10 از نمایشگر گرفته تا سخت‌افزار آن‌ها اطلاعاتی منتشر شده و شاید کم‌ترین اطلاعات ما درباره باتری این دستگاه‌ها باشد. اما خبر خوشی داریم و آن هم این که ممکن است سامسونگ از نسل جدید فناوری شارژ سریع در گوشی گلکسی S10 استفاده کند. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

احتمالا می‌دانید که کمپانی سامسونگ در جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود از فناوری شارژ سریعی ملقب به آداپتیو شارژ با توان 15 وات استفاده می‌کند که چند سالی از ورود آن به گوشی‌های پریمیوم کره‌ای‌ها می‌گذرد. اگرچه در آن روزها این رقم بسیار خوب بوده و عملکرد این سیستم حتی امروزه نیز قابل قبول است، اما تلاش‌های فراوانی که از سوی کمپانی‌های رقیب خصوصا چینی‌ها در طی این سال‌ها صورت گرفته، موجب شده که اکنون پرچمداران سامسونگ در زمینه فناوری شارژ سریع در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداشته باشند. اما مطابق آخرین گزارشاتی که منتشر شده، ظاهرا گوشی گلکسی S10 به میدان خواهد آمد تا این نقص را رفع کند.

مطابق توییتی که یکی از افشاگران معروف دنیای موبایل یعنی Ice Universe منتشر کرده، به نظر می‌رسد که سامسونگ سخت در حال تلاش بوده تا نسخه‌ای جدید و بهبودیافته از فناوری شارژ سریع را برای پرچمداران جدیدش آماده کند. متاسفانه منابعی که این موضوع را مطرح کردند هیچ رقمی برای توان شارژینگ این فناوری اعلام نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست که سرعت شارژ کردن این فناوری تا چه اندازه است. با این حال این فرد در توییتش اشاره کرده که “فناوری شارژ سریع 15 واتی سامسونگ به تاریخ خواهد پیوست” تا به این ترتیب انتظار داشته باشیم نسل بعدی این فناوری قدرتی به مراتب بالاتر از نسخه فعلی آداپتیو شارژ داشته باشد.

در حقیقت سامسونگ قصد دارد پاسخی بدهد به تمام اقداماتی که این سال‌ها از سوی رقبایی هم‌چون هواوی و وان‌پلاس و حتی اوپو صورت گرفته است. برای مثال کمپانی هواوی در گوشی میت 20 پرو از نسل جدید فناوری شارژ سریع اختصاصی خود موسوم به سوپرشارژ استفاده کرده که توان آن به 40 وات می‌رسد. تکنولوژی فست شارژ به کاربران این دیوایس اجازه می‌دهد که باتری 4,200 میلی آمپر ساعتی این محصول را ظرف 30 دقیقه، تا 70 درصد شارژ کنند. در طرف دیگر، کمپانی وان‌پلاس با نسل جدید فناوری شارژ سریع خود که آن را با نام Warp Charge 30 می‌شناسند، انرژی مورد نیاز روزانه یک اسمارت‌فون را تنها ظرف 20 دقیقه شارژ کردن فراهم می‌کند.

برخلاف اپل، انتظار داریم که سامسونگ شارژرهای سازگار با این فناوری را در جعبه گلکسی S10 قرار داده و کاربر را مجبور به تهیه جداگانه آن و پرداخت هزینه اضافی نکند. هواوی در این سال‌ها برای نسخه لایت گوشی‌های پرچمدارش همواره از سیستم شارژ سریع ضعیف‌تری نسبت به نسخه اورجینال پرچمدارانش استفاده کرده است. اگر این استراتژی از سوی سامسونگ هم به‌کار گرفته شود، می‌توان پیش‌بینی کرد که گوشی گلکسی S10 لایت دارای همان سیستم آداپتیو شارژ با توان 15 وات خواهد بود تا به این ترتیب در هزینه‌های تولید آن نیز صرفه‌جویی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH