آخرین خبر‌ها از پتنت ثبت شده گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر شرکت ZTE بعد از تحریم!

ZTE Axon M یک گوشی قابل انعطاف با نمایشگر 5.2 اینچی است که در سال 2017 خبر ساخت آن منتشر شد. دو بخش این گوشی توسط یک لولا با طراحی خاص به یکدیگر متصل می‌گردد. بدیهی است این همان فناوری به کار رفته در محصولات سامسونگ، هواوی، ال‌جی و دیگر شرکت‌ها نیست که قرار است در سال 2019 رونمایی شوند!

ZTE

با این حال به نظر می‌رسد شرکت ZTE که مدتی است به دلیل تحریم‌های آمریکا دچار مشکلات زیادی شده است، قصد پیوستن به شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر را دارد. این شرکت در اوایل سال جاری میلادی با ارایه طرحی در CNIPA (سازمان ملی ثبت دارایی‌ها و مالکیت‌های معنوی چین) از طریق Mobile Kopen, Let’s Go Digital، درخواست ثبت آن را داده است.

طرح جدید ZTE برخلاف طرح Axon M، بسیار شبیه ایده معرفی شده شرکت سامسونگ در ماه گذشته است و در بخش رویی دستگاه نیز دارای یک نمایشگر خارجی است. در قسمت پشت نیز دوربین دوگانه و اسکنر اثر انگشت به چشم می‌خورد. هنگامی که هندست به طور کامل باز شود، بدل به یک تبلت کامل خواهد شد. ZTE در اسناد پتنت این طرح، اندازه دقیق صفحه نمایش را نیاورده است ولی نمایشگر در حالت باز شده دو برابر اندازه نمایشگر خارجی خواهد بود.

نکته جالب در این طرح، برخلاف طرح ماه گذشته سامسونگ، هم ارتفاع بودن هر دو نمایشگر داخلی و خارجی گوشی است. لازم به ذکر است شرکت ZTE در تاریخ 27 فوریه 2018 (حدود ده ماه قبل) درخواست ثبت این طرح را داده است. بنابراین به نظر باید علت این تاخیر را در تحریم ایالات متحده جستجو کرد.

ZTE

به طوری که طی سه ماه اول سال 2018، شرکت ZTE چهارمین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی موبایل در آمریکا محسوب می‌شد اما با توجه به ممنوعیت‌های صادراتی ماه‌های بهار و تابستان، شرکت موتورلا توانست این جایگاه را از آن خود نماید و محصولات ZTE به حاشیه رانده شد. هرچند با توجه به تحریم‌های ایالات متحده بر ضد دو شرکت بزرگ هواوی و ZTE که به بهانه تهدید بر علیه امنیت ملی وضع شده‌اند، باز هم بعید به نظر می‌رسد حتی در صورت ساخت و معرفی این گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر توسط ZTE، راهی به قاره آمریکای شمالی پیدا کند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH