ترامپ آماده امضای فرمانی اجرایی برای عدم استفاده از محصولات مخابراتی هواوی و ZTE

شرکت‌های چینی هواوی و ZTE فاصله چندانی با ممنوعیت استفاده از محصولاتشان در کشور آمریکا ندارند. به گزارش رویترز، رییس جمهور ترامپ آماده امضای یک فرمان اجرایی در سال میلادی جدید در راستای منافع ملی است که به موجب آن شرکت‌های آمریکایی اجازه استفاده از محصولات و تجهیزات مخابراتی دو شرکت هواوی و ZTE را نخواهند داشت.

هواوی

در حال حاضر لایحه‌ای وجود دارد که استفاده از تجهیزات تلکام شرکت‌های چینی یاد شده را برای شرکت‌های دولتی آمریکا منع می‌کند، اما فرمان اجرایی گفته شده تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ در خاک این کشور را نسبت به استفاده از تجهیزات این دو کشور منع خواهد کرد. البته در این فرمان اشاره‌ای به نام هواوی و ZTE نشده، بلکه به وزارت بازرگانی ایالت متحده دستور می‌دهد تا جلوی خرید شرکت‌ها را از تولیدکنندگان خارجی که با محصولات خود امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازند، بگیرد.

در صورت صدور این فرمان اجرایی از طرف ترامپ، هواوی و ZTE تنها شرکت‌هایی نخواهند بود که متحمل ضرر مالی خواهند شد. بسیاری از شبکه‌های شهری و روستایی در آمریکا از تجهیزات مخابراتی این دو شرکت چینی استفاده می‌کنند که تقریبا چهار برابر ارزان‌تر از رقبای دیگر است. جایگزینی این تجهیزات نیازمند صرف زمان زیاد و البته منابع مالی قدرتمند خواهد بود.

براساس گفته‌های افراد آشنا، متن این فرمان هنوز به صورت کامل آماده نشده است، اما مطمئنا در هفته‌های آغازین سال 2019 اخبار بیشتری در این خصوص خواهیم شنید.

1 در مورد “ترامپ آماده امضای فرمانی اجرایی برای عدم استفاده از محصولات مخابراتی هواوی و ZTE”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH