آی‌فون

اطلاعاتی در رابطه با آی‌فون انعطاف‌پذیر اپل!

در دنیای گوشی‌های هوشمند هر روز فناوری‌های تازه‌ای معرفی می‌شود و سال‌ها است شایعه شده که شرکت سامسونگ در حال ساخت و توسعه یک گوشی قابل انعطاف از خانواده گلکسی است و ظاهرا گفته می‌شود در سه ماه نخست سال 2019 بعد از مدت‌ها انتظار، رونمایی خواهد شد. تاکنون در مورد معرفی هندست منعطف سامسونگ در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های مختلف بحث و گفتگو‌های فراوانی شده ولی تاکنون خبری از آن نبوده است.

آی‌فون

اما اخیرا در کنفرانس ماه نوامبر توسعه‌دهندگان سامسونگ یک نمونه اولیه از آن به نمایش گذاشته شد. هر چند این بار هم شرکت در اقدامی مشکوک و عجیب با کم کردن نور چراخ‌ها و تاریک‌سازی محیط سبب شد تا جزییات واضحی از آن بدست نیاید تا بدگمانی‌ها و شایعات درباره واقعی بودن آن و مشخصاتش افزایش یابد و همچنان نقل محافل باقی بماند!

با این حال کماکان بین متخصصان و کاربران مختلف در مورد این فناوری شگفت‌انگیز اختلاف‌نظر است و کارشناسان در مورد نحوه باز و بسته شدن و تبدیل و انتقال حالت تاشده به حالت گسترده صحبت می‌کنند و کاربران و منتقدان در رابطه با ضرورت یا مزیت‌های ساخت گوشی انعطاف پذیر و قیمت احتمالی آن پست و مطلب منتشر می‌نمایند. شما چه نظری دارید، آیا اصولا برخورداری از این ویژگی مفید است و کارایی خاصی هم دارد یا تنها به منظور سرگرمی و فخر فروختن به عنوان یک کالای لوکس به بازار خواهد آمد؟ یا شاید هم بدل به گوشی‌های هوشمند آینده شوند؟!

البته همان‌طور که می‌دانید سامسونگ تنها شرکتی نیست که مشغول ایده‌پردازی برای ساخت این دستگاه‌های منعطف است، هواوی دیگر غول گوشی‌ساز دنیا نیز همگام با آنها طرح‌های خود را به پیش می‌برد. اما اکنون اخباری منتشر شده است که می‌گوید ضلع سوم مثلث قدرت تولید گوشی‌های هوشمند یعنی اپل هم در فکر ساخت یک آی‌فون انعطاف‌پذیر است!

براساس اعلام Patently Apple که خبر آن را USPTO امروز منتشر نمود، مهندسان کوپرتینو نیز پتنت‌هایی از یک گوشی منعطف iOS را در ماه مارس 2018 به ثبت رسانده‌اند. بنابراین باید دید اپل از طوفان‌فکری مهندسان خود برای منعطف‌تر کردن کمر آی‌فون‌هایش چه راه‌حل‌هایی را پیدا خواهد کرد. ولی به نظر می‌رسد با توجه به تجارب مختلف اپل در مورد خم شدن آی‌فون‌ها و آیپد‌هایش نباید کار سختی در پیش داشته باشند!

نکته جالب در پتنت ثبت شده اپل، اشاره به استفاده از پنل‌های اولد است در حالی که حداقل در طی یک سال اخیر، شرکت نشان داده است تمایل بیشتری به استفاده از نمایشگر‌های LCD دارد. همچنین به نظر می‌رسد اپل توانسته است برای ایجاد امکان خمش‌پذیری در زوایای مختلف، موفق به فرموله کردن پوششی گردد که از ترکیب یک پلیمر به همراه ورقه‌های رنگدانه‌ای تشکیل می‌شود. سپس این پوشش بر روی پنل اولد به روش‌هایی مختلف شامل اسپری کردن، غوطه‌وری یا حتی رنگ‌آمیزی مستقیم، اعمال می‌گردد و این پوسته پلیمری با محافظت از سطح، امکان پیچاندن و خم شدن پنل را بدون ایجاد ترک فراهم می‌آورد.

آی‌فون

این ایده سبب خواهد شد تا گوشی انعطاف‌پذیر اپل، توانایی خمش در هر دو جهت بیرون و داخل را داشته باشد. در حالی که در ایده گوشی منعطف سامسونگ این هندست تنها به سمت داخل خم می‌شود. طبق اطلاعات بدست آمده سامسونگ فعلا قادر به تولید نمایشگری که بتواند خم شدن به سمت بیرون را تحمل نماید، نیست. ولی براساس این پتنت اپل موفق به یافتن راه انجام این کار شده است.

در مورد اینکه چه زمانی از این فناوری رونمایی خواهد شد، هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست و صرفا به عنوان یک نصیحت دوستانه، خیلی برای رونمایی از این آی‌فون انعطاف‌پذیر، لحظه‌شماری نکنید زیرا پتنت‌هایی که به ثبت می‌رسند در اغلب موارد صرفا به عنوان ایده‌هایی بر روی کاغذ مطرح هستند و دلیل محکمی برای قطعی بودن توانایی شرکت برای ساخت آن یا حتی قابلیت بدل شدن به محصولی قابل فروش نیستند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH