مایکروسافت با ارزش‌ترین کمپانی دنیا در سال 2018

بسیاری از کاربران نبرد تن‌به‌تن بین اپل و آمازون بر سر تصاحب عنوان اولین شرکت یک تریلیون دلاری آمریکا را در سال 2018 با جذابیت خاصی دنبال می‌کردند. در این بین اپل پیشتاز بود و سرانجام توانست به عنوان با ارزش‌ترین شرکت دنیا خود را به اثبات برساند.

باارزش‌ترین شرکت دنیا

با این حال برخی از تحلیلگران نیز با بررسی آمار‌های خیره‌کننده آمازون، پیش‌بینی کردند با توجه به رشد 300 درصدی این شرکت از سال 2016 به این طرف ما به زودی باید شاهد ملحق شدن آمازونی‌ها به کوپرتینونشینان در باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها باشیم و تقریبا یک ماه بعد از اپل، که در دومین روز آگوست 2018 با انتشار اسناد مالی سه ‌ماهه سوم و خبر رشد سهام و گام نهادن به دنیای تریلیون دلار را رسانه‌ای کرد، آمازون نیز توانست در 4 آگوست 2018، ارزش خود را به عدد یک تریلیون دلار برساند و به عنوان دومین شرکت متمول دنیا در کنار اپل جاخوش کند.

ولی از آن زمان سهام هر دو شرکت دچار تغییرات قیمتی شدیدی شده و با افت وحشتناکی روبه‌رو بوده است به طوری که ارزش سهام اپل 32 درصد کاهش داشت و حالا ارزش شرکت تنها 748.5 میلیارد دلار است و آمازون هم با 27 درصد کاهش ارزش سهام اکنون فقط 734 میلیارد دلار قیمت دارد. بنابراین اکنون این سوال مطرح می‌شود که باارزش‌ترین شرکت دنیا در پایان سال 2018 کدامیک هستند؟

بله هیچ‌کدام، این مایکروسافت است که با 780 میلیارد دلار، بر جایگاه نخست باارزش‌ترین شرکت‌های جهان تکیه زده است. این شرکت در سال 2018 با عرضه تبلت‌های سرفیس گو و سرفیس پرو 6 توانست با آنکه حتی در بازار پرسود گوشی‌های هوشمند عملا هیچ فعالیت خاصی ندارد با پشت سر گذاشتن اپل و آمازون این عنوان را از آن خود نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH