دستیار گوگل به قابلیت پرداخت‌های خیریه از طریق دستورات صوتی مجهز شد

شاید آغاز کردن سال 2019 با یک عمل نیک و اختصاص مبلغی به امور خیریه، حس خوبی را برای لذت بردن از این سال و ادامه بهتر مسیر زندگی به ما بدهد. رفتن به مراکز نیکوکاری و همکاری با هرآنچه که در توان داریم، حس زیبایی است. گاهی فراموشی یا گرفتاری‌های روزمره، انسان را از این حرکت پسندیده باز می‌دارد ولی به کمک دستیار هوشمند گوگل دیگر بهانه‌ای برای وقت‌نداشتن نخواهید داشت!

دستیار گوگل

گوگل بسیار بی‌سر و صدا این قابلیت را در به‌روزرسانی ماه دسامبر افزوده است تا بتوان پرداخت به منظور صرف در کار‌های خیر از طریق پلی‌استور را راحت‌تر نماید. به گزارش وبسایت 9to5Google، پرداخت‌های صوتی خیریه کنترل‌شده، بر روی تمام دستگاه‌های اندرویدی نسخه‌های 5.0 به بعد، نمایشگر‌های هوشمند و اسپیکر‌های هوشمند گوگل‌هوم امکان‌پذیر است.

برای انجام این‌کار اول اطمینان حاصل کنید که Google Assistant Payments فعال شده است. سپس شما می‌توانید تنها با استفاده از دستورات صوتی همه نوع خرید و رزروی را انجام دهید. برای امور خیریه نیز شما می‌توانید از دستورات صوتی مانند “Hey Google, donate to charity” یا “OK Google, make a donation” استفاده نمایید. حتی این دستورات شامل تعیین مبالغ برای اهدا به خیریه نیز می‌شود. برای مثال می‌توان از عبارتی همچون OK Google, donate $10 to charity (گوگل، 10 دلار به خیریه اختصاص بده) استفاده نمود و یا چند دسته‌بندی مختلف را برای استفاده در آینده ایجاد کرد.

هنگامی که دستور اولیه شما دریافت شود، دستیار گوگل از شما نام سازمان یا مرکزی که می‌خواهید این مبلغ در اختیارش قرار بگیرد را می‌پرسد (البته می‌توان این مرکز خیریه را برای دفعات بعدی نیز ذخیره نمایید). سپس از شما می‌خواهد تا جزییات پرداخت را تایید نمایید و ارسال انجام خواهد شد.

توانایی انجام پرداخت‌های خیریه توسط دستیار گوگل بعد از راه‌اندازی این قابلیت در الکسای شرکت آمازون در بهار سال 2017 انجام گرفته است. روند پرداخت و امور مالی هر دو تقریبا مشابه است. در دستیار هوشمند آمازون نیز تنها کافی است با دستور صوتی خود دستور و مبلغ اهدایی به خیریه را مشخص نمایید و کار تمام است.

البته برای تبادلات اینچنینی الکسا باید اقدام شما را تایید کند و پرداخت از طریق حساب متصل به دستیار انجام می‌گردد. در نهایت نیز از طرف آمازون یک ایمیل دریافت خواهید کرد که به عنوان سندی مبنی بر پرداخت خیریه ثبت می‌شود.

کمک‌های خیریه الکسا می‌تواند مبالغی بین 5 تا 5000 دلار را شامل شود. در ابتدا این ویژگی با پشتیبانی از حدود 50 مرکز شامل سازمان کودکان سرطانی آمریکا، انجمن قلب آمریکا و حتی صندوق حمایت از حیات‌وحش جهانی کارش را آغاز کرد و از آن زمان تعداد بسیار زیادی از سازمان‌ها و مراکز مشابه به لیست آن افزوده شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH