شیائومی Mi 9 احتمالا با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و قیمت پایه کم‌تر از 500 دلار عرضه می‌شود

سال جدید سرآغاز انتشار اطلاعاتی تازه پیرامون اسمارت‌فون شیائومی Mi 9 خواهد بود. هندست‌های سری Mi همواره طی 6 ماهه نخست سال جدید به بازار عرضه می‌شوند و پرچم‌دار Mi 9 نیز یکی از تولیدات این سری به‌شمار می‌آید. بر اساس پیش‌بینی‌ها این دستگاه در مقایسه با اسمارت‌فون Mi 8 سال 2018 از پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه سخت‌افزاری، اپتیکی و شارژ سریع برخوردار خواهد بود. یک خبرچین در شبکه اجتماعی Weibo فهرست مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار آینده شیائومی را به اشتراک گذاشت که این جزئیات بر روی کاغذ بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسند.

براساس گزارشات شیائومی Mi 9 همراه با پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه و قابلیت شارژ سریع 32 واتی روانه بازار می‌شود

خبرچینی با نام مستعار Dream dust فهرست بلندبالایی از مشخصات احتمالی Mi 9 را به اشتراک گذاشته است. این گوشی ظاهرا از یک نمایشگر آمولد 6.4 اینچی با رزولوشن 1080p، نسبت ابعاد 19:9 و یک ناچ قطره‌ای جهت ارایه حداکثر فضای نمایشی واقعی بهره می‌گیرد. این موضوع بدان معناست که شیائومی Mi 9 احتمالا فاقد نمایشگر حفره‌دار جهت استقرار دوربین جلویی دستگاه است و به لطف بهره‌مندی از مشخصه احرازهویت بیومتریکی انتظار می‌رود که شاهد به‌کارگیری اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر باشیم. با توجه به این‌که شیائومی گوشی Mi 9 را با قیمت‌گذاری رقابتی ارایه خواهد کرد؛ لذا پیش‌بینی می‌شود که این هندست در عوض استفاده از اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک پیشرفته‌تر با یک نمونه اپتیکال درون نمایشگری روانه بازار شود.

شیائومی Mi 9 از تراشه اسنپ‌دراگون 855 بهره خواهد برد؛ اما بر اساس اطلاعات کنونی این هندست از فناوری 5G پشتیبانی نخواهد کرد. در عوض Mi 9 از مودم LTE فوق سریع اسنپ‌دراگون X24 استفاده می‌کند. دلیل شیائومی برای عدم عرضه نسخه 5G اسمارت‌فون Mi 9 احتمالا این است که کمپانی تصمیم دارد تا در اواخر سال جاری اسمارت‌فون می میکس 3 خود را به‌همراه تراشه اسنپ‌دراگون 855 و مودم 5G اسنپ‌دراگون X50 ساخت کوالکام به بازار عرضه نماید.

بر اساس گزارشات، پرچم‌دار آینده از پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بهره خواهد برد. این ماژول شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی Exmor IMX586 ساخت سونی و دوربین دوم 12 مگاپیکسلی است. حسگر بعدی احتمالا بایستی جهت ثبت تصاویر با بزرگ‌نمایی بدون‌اتلاف به‌کار گرفته شود. حسگر آخر نیز از نوع TOF بوده و به احتمال فراوان برای اهداف واقعیت‌افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رود این هندست با یک باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی، سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری MIUI 10 در دسترس کاربران قرار گیرد. به لطف بهره‌مندی از قابلیت شارژ سریع 32 واتی، مشتریان آینده قادر به شارژ کامل گوشی پرچم‌دار خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهند بود. البته خبر بد این‌که Mi 9 از قابلیت شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی نمی‌کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل پایه این اسمارت‌فون با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه می‌شود. همچنین گفته شده که Mi 9 با برچسب قیمتی حدود 2999 یوان یا کم‌تر از 500 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی احتمالا طی ماه مارس عرضه خواهد شد. همانند موارد مشابه این‌بار نیز توصیه می‌شود که اطلاعات کنونی را چندان جدی نگیرید.

با توجه به نخستین اطلاعات سخت‌افزاری منتشر شده پیرامون اسمارت‌فون Mi 9، شما در رابطه با این پرچم‌دار چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا این هندست توان رقابت با محصولات آینده را خواهد داشت؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH