اسمارت‌فون آنر 8A تحت عنوان آنر پلی 8A رسما معرفی شد

در نبرد میان اسمارت‌فون‌های امروزی تنها برندهای سخت‌کوش موفق خواهند شد. با این‌حال کماکان شباهت میان اسمارت‌فون‌های اخیرا معرفی شده شیائومی می پلی و آنر پلی 8A اندکی بیش‌ازاندازه به‌نظر می‌رسد. البته نمی‌توان گفت که کدام هندست از دیگری کپی‌برداری کرده است؛ اما در ابتدای امر انتظار می‌رفت هندستی تحت عنوان آنر 8A عرضه شود. چرایی و چگونگی به‌کارگیری واژه “پلی” در نام این گوشی واقعا مشخص نیست و یقینا این موضوع مایه کنجکاوی کاربران خواهد بود.

به بیان کاملا منصفانه اکنون ایده بسیار واضحی از طراحی آنر پلی 8A در اختیار است. تصاویر مربوط به تاییدیه TENAA و اطلاعات لو رفته پس از آن در این زمینه تاثیرگذار بودند. از سوی دیگر قسمت پشتی آنر پلی 8A نیز با شیائومی می پلی شباهت‌هایی دارد. این هندست‌ها مجهز به دوربین پشتی منفرد بوده و فاقد اسکنر اثرانگشت هستند (در عوض کاربران می‌توانند از مشخصه فیس آنلاک استفاده کنند). همچنین گوشی آنر از طراحی 2 رنگ کاملا متمایزی برخوردار است. با بررسی شکل ظاهری و مواداولیه به‌کارگیری شده در آنر پلی 8A متوجه ساختار پلاستیکی پشتی و قاب فلزی دستگاه خواهیم شد. ابعاد این هندست معادل 156.28 در 73.5 در 8.0 میلی‌متر و وزن آن برابر با 150 گرم است. آنر پلی 8A با رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و قرمز روانه بازار می‌شود.

با توجه به شایعات مطرح شده این هندست از ویژگی‌های کاملا مناسبی برخوردار خواهد بود. نمایشگر 6.09 اینچی IPS با رزولوشن 720 در 1560 پیکسل و یک ناچ قطره‌ای شکل، تراشه جدید هلیو P35 MT6765 شرکت مدیاتک با لیتوگرافی 12 نانومتری شامل 8 هسته کورتکس A53 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز به‌همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بخشی از سخت‌افزارهای این هندست را تشکیل می‌دهند. این ویژگی‌ها به‌طور تصادفی دقیقا مشابه با شیائومی می پلی هستند. با این‌حال ظرفیت رم آنر پلی 8A محدودتر بوده و معادل 3 گیگابایت است. همچنین این هندست با 32 یا 64 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه می‌شود و امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. اندروید 9 پای همراه با رابط کاربری EMUI 9.0 به‌عنوان سیستم‌عامل دستگاه در نظر گرفته شده است.

پیکره‌بندی دوربین شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز بوده و فاقد هرگونه المان دیگری است. دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.0 نیز در بخش جلویی دستگاه به‌ چشم می‌خورد. انرژی موردنیاز گوشی از طریق یک باتری 3020 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع هنوز قطعیت نیافته است. این باتری احتمالا همانند نمونه موجود در شیائومی می پلی با حداکثر توان 10 وات شارژ خواهد شد. این هندست‌ها علاوه بر تراشه از نظر اکثر گزینه‌های ارتباطی نیز با یکدیگر شباهت دارند. درگاه‌های استانداردی نظیر بلوتوث، وای‌فای ac، GPS با قابلیت‌های A-GPS و GLONASS از جمله این موارد هستند. با این‌حال شایان به ذکر است که علیرغم وجود درگاه میکرو USB در شیائومی می پلی، آنر پلی 8A فاقد این پورت بوده و در عوض از یک درگاه USB Type-C بهره می‌گیرد.

چنان‌چه به‌دنبال خریداری اسمارت‌فون آنر 8A یا همان آنر پلی 8A هستید؛ در این‌صورت احتمالا به‌خاطر دارید که ابتدا قرار بود این هندست در روز 8 ژانویه در چین معرفی شود. ظاهرا آنر تصمیم گرفته تا نسبت به معرفی کلیه دستگاه‌های جدید خود در نمایشگاه CES 2019 و رفتارهای شتاب‌زده پیشین تجدیدنظر کند. با این‌حال کماکان پیش‌بینی می‌شود که فروش دستگاه در روز 8 ژانویه آغاز شود. قرار است آنر پلی 8A در کشور چین و با محدوده قیمتی 119 تا 129 دلاری در اختیار مشتریان قرار گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH