هوش مصنوعی دقیق‌تر از انسان در تشخیص سرطان دهانه رحم

همیشه مراجعه به متخصصین برای چک‌آپ و تعیین وضع جسمانی و سلامتی توصیه شده است. از این آزمایش‌ها می‌توان برای شناسایی سرطان نیز استفاده کرد اما ممکن است متخصصین نیز در شناسایی آن نا‌موفق باشند. این همان دلیلی است که ما شاهد ظهور و استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در راستای تشخیص سرطان هستیم.

اخیرا محققین در انستیتیو ملی سرطان و جهانی زیبا شروع به توسعه الگوریتمی برای تشخیص تغییرات در رحم بانوان قبل سرطان کرده‌اند. گفته می‌شود این الگوریتم 1.3 برابر بهتر از آزمایشات استاندارد عمل کرده است. در یکی از آزمایشات، این الگوریتم توانسته است سرطان رحم را تشخیص داده و برای آن راه حل درمانی پیشنهاد دهد اما در این مورد به خصوص، راه حلی مؤثر نبوده است زیرا نتایج ممکن است عفونت، التهاب یا حتی یک پیش‌سرطان متفاوت باشد.

با آموزش هوش مصنوعی می‌توان در تشخیص پیش‌سرطان سریع‌تر و کارآمد‌تر از انسان عمل کرد. جنیفر لوکیساس، رئیس ارتباطات در بخش همهگیرشناسی سرطان و ژنتیک NCI، در گفتگوی خود با دیلی‌میل گفت: “گردنه رحم با محلول سرکه تضعیف شده است. این محلول HPV را سفید می‌کند و همه سلول‌ها به سفید تغییر رنگ می‌دهند در حالی که صورتی رنگ عادی سلول‌ها است. رنگ سفید ممکن است عفونت، التهاب یا پیش‌سرطان باشد به همین دلیل تشخیص آن با چشم انسان بسیار سخت است.”

او افزود: ” یک انسان متخصص در تشخیص می‌تواند موفق عمل کند زیرا مغز در تشخیص الگو‌ها موفق عمل می‌کند اما شبکه‌های عصبی در این زمینه موفق‌تر هستند.” ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا از این فناوری به صورت گسترده استفاده شود اما این قدمی است در راه درست.

1 در مورد “هوش مصنوعی دقیق‌تر از انسان در تشخیص سرطان دهانه رحم”

  1. دانای هفت کلید

    از لحاظ شرعی و اخلاقی هم پیشرفت بزرگی محسوب میشه!به امید ورود هر چه زودتر این تکنولوژی به کشورمون مردیم از بس گناه کردیم.عه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH