تحویل قهوه توسط پهپادهای گوگل در استرالیا

آیا تحویل کالا توسط کوپتر‌ها و ربات‌ها آینده این صنعت است؟ هم اکنون بعضی از شرکت‌ها در حال تحقیق درباره این فناوری هستند. طبق اخبار اخیرا منتشر شده توسط وال‌استریت جورنال، در ایالت کانبرا استرالیا، گوگل در حال تست تحویل غذا توسط این ربات‌ها و کوپتر‌های خودکار است.

کاربران توسط یک برنامه می‌توانند غذای خود را انتخاب کنند و سفارش آن‌ها به رستوران مورد نظر انتقال می‌یابد و سپس سفارش به یکی از کوپتر‌ها وصل شده و کوپتر به سمت کاربر پرواز می‌کند. کاربران می‌توانند محل مورد نظر خود را انتخاب کنند. یعنی اگر شما در پارکی هستید، محل خود را انتخاب می‌کنید و غذا در آن محل به شما تحویل داده خواهد شد.

این ویژگی در مقابل روش‌های تحویل مرسوم است. زیرا شما باید در روش‌های مرسوم آدرسی دقیق که خانه یا محل کار شماست، داشته باشید. اما این سرویس بدون نیاز به این عمل اگر در محدوده سرویس دهی قرار داشته باشید، سفارش غذا یا قهوه‌تان در عرض چند دقیقه به شما تحویل داده می‌شود. این نکته که آن‌ها کاملا خودکار هستند به این معناست که نیازی به خلبان برای هدایت آن‌ها وجود ندارد.

اگر چه کار با کوپتر‌ها بسیار مفید و راحت است ولی همه شیفته آن‌ها نیستند. بعضی از ساکنان منطقه‌ای که این کوپتر‌ها تست می‌شوند، از صدای بسیار بلند این کوپتر‌ها احساس نارضایتی می‌کنند. البته مسائلی همچون امنیت و حریم خصوصی نیز وجود دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH