اوپو دهمین سالگرد فعالیت خود در کسب‌وکار تلفن‌همراه را جشن می‌گیرد

اوپو یکی از تولیدکنندگان بزرگ اسمارت‌فون در بازار چین و سراسر جهان به‌شمار می‌رود. امروز این کمپانی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo دهمین سالگرد فعالیت تجاری خود را جشن گرفت. در ادامه با مرور ایام گذشته، به یادماندنی‌ترین دستگاه‌های کمپانی از سال 2008 را بررسی خواهیم کرد. کلیه هندست‌ها از فیچرفون اوپو A103 گرفته تا اسمارت‌فون امروزی اوپو R17 پرو با اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر در این طیف جای می‌گیرند.

گوشی‌های اوپو A103، اوپو P51، اوپو T9 و اوپو U529 (از چپ به راست)

نخستین گوشی اوپو با یک دوربین پشتی به‌همراه صورتکی خندان عرضه شد. این هندست با بدنه طلایی‌رنگ، صفحه‌کلید چندکاربره، باتری قابل‌تعویض و ویژگی‌های جذاب بی‌شمار در آن مقطع زمانی ارایه شد. در سال 2009 اوپو گوشی P51 را معرفی کرد. قابلیت خروجی افکت‌های لوموگرافی تصاویر با بازتولید رنگ نامناسب، امکان نمایش آن‌ها با کنتراست بالا، اشباع رنگ مضاعف و رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد را فراهم نموده و سربلندی اوپو در آن مقطع زمانی را به‌دنبال داشت.

همچنین گوشی اوپو T9 با قابلیت پخش بدون‌اتلاف موسیقی نیز در سال 2009 روانه بازار شد. این هندست از رنگ‌آمیزی سبز در اطراف دکمه هوم و لنز دوربین برخوردار بود. کمپانی حرکت به سمت دستگاه‌های فاقد صفحه‌کلید را آغاز کرد؛ اما گوشی U529 با طراحی تاشوی بی‌نظیر و رنگ صورتی روشن در سال 2010 از راه رسید.

گوشی‌های اوپو X903 و اوپو فایند

اوپو X903 نخستین گوشی این تولیدکننده چینی با صفحه‌کلید QWERTY کامل و سیستم‌عامل اندروید به‌شمار می‌رفت. سپس در سال 2012 کمپانی به‌سوی اسمارت‌فون‌های تماما لمسی حرکت کرد و این رویه با رونمایی از هندست اوپو فایند با بدنه باریک 6.65 میلی‌متری ادامه یافت. بعلاوه طی همین سال، ویرایشگرهای مصنوعی زیبایی نیز به‌کار گرفته شدند و گوشی Ulike2 با یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی راهی بازار شد.

اوپو N1

در سال 2013 هندست اوپو N1 از یک ایده نامتعارف دوربین استفاده کرد. این گوشی در عوض استقرار دوربین در بخش پشتی و جلویی دستگاه جهت عکاسی معمولی و سلفی از یک مکانیزم چرخشی به‌همراه دوربینی واحد برخوردار بود. همچنین این دستگاه با مشخصه‌هایی شامل دستیار Google Now، تاچ‌پد پشتی و یک نمایشگر 5.9 اینچی غول‌پیکر با فناوری LCD در دسترس کاربران قرار گرفت. در ادامه شاهد رونمایی از اسمارت‌فون اوپو فایند 7 با فناوری شارژ سریع VOOC و گوشی اوپو N3 با دوربین چرخان ارتقایافته بودیم.

اوپو R9s

با وجود آن‌که اسمارت‌فون‌های اوپو R7 و اوپو R7s پرچم‌داران واقعی کمپانی در آن زمان به‌شمار می‌رفتند؛ اما از وجود یک تراشه پرچم‌دار بی‌بهره بودند. با این‌حال هر 2 هندست به لطف باتری‌های قدرتمند و طراحی منحصربه‌فرد خود به موفقیت چشمگیری دست یافتند. گوشی اوپو R9 با برخورداری از دکمه اسکنر اثرانگشت در بخش جلویی و پنل پشتی صورتی یا طلایی‌رنگ خود شباهت بیش‌تری با آی‌فون اپل داشت. اوپو R11 به‌همراه دوربین دوگانه معرفی شد و اوپو R11s نیز ضمن حفظ ظاهر کلی دستگاه از یک نمایشگر کشیده‌تر رونمایی کرد.

اوپو R17 پرو

کاوش تاریخی در محصولات اوپو با اسمارت‌فون‌های اوپو فایند X مجهز به ساختار کشویی موتوری و اوپو R17 پرو؛ نخستین گوشی 3 دوربینه کمپانی به پایان می‌رسد؛ اگرچه دوربین سوم این گجت در واقع یک حسگر TOF است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH