آیا دوربین وان‌پلاس 7 از مشخصه زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری استفاده خواهد کرد؟

اگرچه شرکت‌های اوپو و وان‌پلاس زیرمجموعه کمپانی مشابهی هستند؛ اما کلیه قابلیت‌های هندست‌های اوپو نهایتا در تولیدات وان‌پلاس به‌کار گرفته نخواهند شد. با این‌حال کماکان اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 یا یکی از تولیدات آینده این کمپانی احتمالا با مشخصه زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری ارایه می‌شود. بر اساس یک دعوت‌نامه لو رفته، روز چهارشنبه 16 ژانویه کمپانی اوپو از گوشی‌های جدید مجهز به چنین مشخصه‌ای رونمایی خواهد کرد.

دعوت‌نامه این مراسم از طریق پرتال MySmartPrice (به نقل از وب‌سایت AndroidAuthority) منتشر شده و عدد 10 را نمایش می‌دهد. این رقم می‌تواند بیانگر میزان بزرگ‌نمایی اپتیکال باشد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها این ویژگی نخستین بار در اسمارت‌فون‌های اوپو F19 و اوپو F19 پرو به‌کار گرفته می‌شود.

انتظار می‌رود فناوری مورداستفاده برای بزرگ‌نمایی اپتیکال هیبریدی 10 برابری مشابه فناوری بزرگ‌نمایی 5 برابری بدون‌اتلافی باشد که پیش‌تر اوپو در رویداد MWC 2017 از آن رونمایی کرده بود (تصویر فوق). بدین منظور بایستی دوربین از بخش پهلو در داخل گوشی گنجانده شود. لنز دوربین در داخل یک قطعه با عملکردی مشابه پریسکوپ قرار گرفته و به منظور شکست 90 درجه‌ای نور از یک منشور استفاده می‌شود. در نتیجه این اقدام، افکت بزرگ‌نمایی اپتیکال سطح بالا ایجاد خواهد شد.

تصویری لو رفته از دعوت‌نامه رویداد 16 ژانویه که از معرفی گوشی‌های جدید اوپو با مشخصه بزرگ‌نمایی اپتیکال هیبریدی 10 برابری حکایت دارد.

اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T فعلی مجهز به سیستم دوربین دوگانه است و به منظور ایجاد افکت بزرگ‌نمایی 2 برابری از تکنیک‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها در اوایل سال جاری کمپانی به منظور ساخت نخستین هندست 5G خود با طراحی و برندی مدرن یک خط تولید جدید را راه‌اندازی می‌کند. بعلاوه گوشی وان‌پلاس 7 نیز احتمالا در اوایل سال 2019 عرضه می‌شود.

به‌نظر شما آیا این هندست‌ها از سیستم دوربین با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال هیبریدی 10 برابری بهره‌مند خواهند بود؟ پاسخ این پرسش در آینده مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH