اولین تصاویر و شایعات از مشخصات دوربین آی‌فون XI و تغییرات احتمالی نسل جدید آی‌فون منتشر شد

به نظر می‌رسد با توجه به تقاضای خرید پایین و عدم استقبال کاربران از گوشی آی‌فون XR، اکنون شرکت اپل برای تولید نسل بعدی با پنل LCD دچار تردید شده است. هرچند طبق برنامه‌های شرکت تولید گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون XS Max در سال 2019 نیز کماکان ادامه خواهد داشت ولی در سایر موارد وضعیت هنوز کاملا مشخص نیست و شایعات ضد و نقیضی به گوش می‌رسد.

آی‌فون XI

اخیرا اطلاعاتی توسط Steve Hemmerstoffer از خبرچین‌های مشهور دنیای دیجیتال که با نام مستعار @OnLeaks فعالیت می‌کند، منتشر شده است که این احتمال را تقویت می‌کند دو نوع پیکربندی متفاوت از دوربین پشتی در مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی قرار دارند که یکی از آنها برای نسل بعدی گوشی آی‌فون انتخاب خواهد شد. ظاهرا شرکت اپل به بازخورد‌ها و نظرات کاربرانش توجه نموده و قصد ایجاد تغییراتی را در هندست‌های جدید شرکت دارد. یکی از این دو طرح که چند هفته قبل تصاویری از آن منتشر شد به شکل مجموعه مربع شکل و بسیار زمخت با سه دوربین (تصویر پایین) و دومین طرح که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید و به صورت ردیف افقی و بسیار زیباتر و شکیل‌تر طراحی شده است.

در این بین CompareRaja ادعا کرده است که اطلاعات منحصر به فردی از وضوح تصویر دو دوربین از سه دوربین موجود در پیکربندی گوشی آی‌فون XI را بدست آورده است. بر این اساس، دوربین‌ها دارای سنسور‌هایی با وضوح تصویر 10 و  14 مگاپیکسل هستند که متاسفانه به دلیل ناقص بودن اطلاعات موجود نمی‌‌توان مشخصات دقیق آنها را مورد بحث قرار داد. جنگ‌ مگاپیکسل‌ها مدت‌هاست از سوی بسیاری شرکت‌های آمریکایی، گوگل تا اپل، کنار گذاشته شده است و آنها بیشتر تلاش خود را معطوف به کیفیت ساخت، بهینه‌سازی وضعیت تصویربرداری و بعد نرم‌افزاری و هوش مصنوعی دوربین گوشی‌های هوشمند نموده‌اند!

از سوی دیگر گفته شده است که اپل برای نسخه‌های جدید گوشی‌های آی‌فون XS و آی‌فون XS Max از دو سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که بدین معناست ظاهرا شرکت برنامه‌ای برای افزودن لنز سوم اسرار آمیز در بالای دو دوربین موجود، ندارد. در آنسوی گوشی نیز تک دوربین سلفی که سعی می‌شود در ناچ باریک‌تری جای گذاری شود تنها 7 تا 10 مگاپیکسل خواهد بود. البته تلاش شده است تا قابلیت Face ID با کمک سنسور‌های فانتزی جدید که ممکن است برای چشم غیرمسلح قابل مشاهده نباشد، بهبود یابد!

آی‌فون XI

به عبارت دیگر تغییرات نسخه جدید آی‌فون بیش از آنکه در ظاهر به چشم آید در باطن آن انجام می‌گیرد. تغییر مکان برد منطقی به بالای بخش باتری گوشی یکی از این موارد احتمالی است که انتظار می‌رود شکل ساختار L مانند فعلی داخل گوشی را به شکل مربع نزدیک‌تر نماید. به علاوه این خبر خوش نیز ممکن است به واقعیت بپیوند که در خانواده آی‌فون XI 2019 دیگر خبری از کانکتور لایتنینگ نخواهد بود و گوشی آی‌فون نیز مانند تمام دنیا از پورت USB-C استفاده خواهد کرد. البته متاسفانه یا خوشبختانه فعلا این صحبت‌ها در حد شایعه است و هر لحظه ممکن است تغییر کنند و باید در انتظار ماند تا ببینیم در نهایت گوشی‌های آی‌فون XIS و آی‌فون XIS Max به چه صورتی طراحی و عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH