کتانی هوشمند نایکی با نام Adapt BB به صورت خودکار بندهایش را می‌بندد!

نایکی به تازگی از کتانی‌هایی برای بسکتبال رونمایی کرده که می‌توانند به صورت خودکار بندها را ببندند. این محصول با نام Adapt BB با یک نرم‌افزار تلفن همراه کار می‌کند. موتور و چرخ دنده تعبیه شده در این کتانی‌ها اندازه آن را با توجه به پای فرد متناسب می‌کنند و سپس شخص می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن مخصوص بندها را محکم یا شل کند. این کار می‌تواند به صورت دستی و از طریق چراغ‌های کنار کتان نیز صورت پذیرد.

پس از پوشیدن آنها و در صورتی که کاربر حس کند نیازمند آن است که آنها را دوباره تنگ یا باز کند، می‌تواند از طریق اپلیکیشن Nike Adapt این کار را انجام دهد. نایکی نام این فناوری را FitAdapt گذاشته است. این شرکت برای توضیح بیشتر به ذکر مثالی پرداخته است؛ بازیکنان بسکتبال می‌توانند هنگام بازی کفش‌های خود را محکم کنند و در مواقع تایم‌اوت آنها را بازتر کنند. نایکی در نظر دارد با ارایه یک به‌روزرسانی، حالتی نیز برای گرم کردن عرضه کند. همچنین از طریق این نرم‌افزار می‌شود رنگ چراغ‌های پاور کناره کتان را تغییر داد.

مقامات شرکت نایکی در خصوص Adapt BB ابراز کرده‌اند: “دلیل انتخاب بسکتبال نیازمندی این ورزش به این چنین محصولی بوده است. بسکتبال ورزشی پر جنب و جوش است و وضعیت‌های گوناگونی در یک بازی دارد. کفش‌هایی مناسب در طول بازی برای ارایه عملکردی بالا و سپس آزادتر بودن پا هنگام استراحت بین نیمه‌ها برای افزایش گردش خون در این ناحیه می‌تواند کلید موفقیت در بسکتبال باشد.”

کتانی‌های جدید Adapt BB توسط گروهی از ورزشکاران رشته بسکتبال که در میان آنها نام افراد حاضر در NBA نیز به چشم می‌خورد، امتحان شده است. محصول جدید نایکی به صورت رسمی از هفدهم فوریه با قیمت 350 دلار قابل خرید خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH