معرفی بهترین دسته‌های بازی در بازار ایران

انتخاب بهترین دسته بازی برای سیستم شما، اهمیت بالایی دارد، چرا که هنگام بازی کردن، قطعه‌ای که دائما با آن کار می‌کنید دسته ‌است. برای همین دسته باید کیفیت و طراحی خوبی داشته باشد تا هم برای شما راحت باشد و حس خوبی به شما منتقل کند و هم طول عمر بالایی داشته باشد.

بازی‌ها برای بیش‌تر کاربران از اهمیت بالایی برخوردار هستند و گاها از دیوایس‌هایی بهره می‌بریم که تجربه گیم‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. بی‌تردید دسته‌های بازی یکی از همین گجت‌های جذاب به‌حساب می‌آیند که انجام بازی‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌نمایند. اما کدام مدل را بخریم؟ بهترین برند بازار کدام است؟ چگونه با برترین گیم‌پد‌های وایرلس آشنا شویم؟ اگر شما هم نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید، در نتیجه به یک راهنما نیازمندید. در ادامه بهترین دسته‌های بازی بی‌سیم را لیست کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.


بهترین دسته بازی ارزان قیمت:

تسکو مدل TG 135W

تسکو

شرکت ایرانی تسکو در چندسال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و توانسته محصولاتی عرضه کند که یا در زمینه کیفیت یا قیمت نهایی با دیگر محصولات رقابت کنند. دسته بازی TG 135W یکی از ارزان‌ترین دسته‌های با کیفیت خوب است که می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید. دسته تمام ویژگی‌های ساده و اصلی یک دسته را دارد.

این دسته با دانگل اختصاصی USB عرضه شده که با استفاده از آن می‌توانید به تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی وصل شوید. استفاده از دانگل اختصاصی مزیت‌ها و معایب خود را دارد، قبلا که تسکو از دانگل بلوتوثی استفاده می‌کرد اگر دو دسته در کنار یکدیگر کار می‌کردند به مشکلات زیادی بر می‌خوردند اما از طرفی اگر دانگل اختصاصی آن را گم کنید دیگر نمی‌‌توانید از دسته استفاده کنید.

16 دکمه مختلف در این دسته قرار داده شده که تمام دکمه‌ها در جای عادی خود قرار دارند به جز دو دکمه کوچک که پشت دسته هستند. همچنین 4 دکمه A, B, X و Y به سیستم نورپردازی نیز مجهز هستند.

دو موتور ویبراتور در TG135W قرار گرفته تا هیجان بازی را بهتر به بازیکن منتقل کنند. باتری موجود در این دسته 400 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که طبق گفته‌های تسکو، با 3 ساعت شارژ می‌تواند تا 8 ساعت شارژدهی داشته باشد.

 

تسکو TG 170w

تسکو

دسته بازی تسکو TG 170W برای رقابت با دسته‌های رده بالا ساخته شده و قیمتی پایین‌تر از آن‌ها دارد. ظاهر دسته را می‌توان ترکیب دسته‌های دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان داسنت. به طوری که تاچ‌پد دسته دوال‌شاک 4 به ظاهر کلی دسته ایکس‌باکس اضافه شده است.

با استفاده از بلوتوث و یا کابل MicroUSB می‌توانید دسته TG 170W را به تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی و حتی کنسول PS4 متصل کنید. در بخش پایینی دسته یک درگاه جک 3.5 میلی‌متری قرار گرفته تا بتوانید هدست خود را به آن وصل کنید.

18 دکمه مختلف بر جاهای مختلف دسته قرار گرفته که برخی از آن‌ها فقط با سیستم نورپردازی موجود در دسته قابل رویت هستند. همانند TG 135W دو موتور ویبره در دو سمت دسته قرار گرفته است. باتری موجود در این دسته ظرفیتی برابر با 700 میلی‌آمپر ساعت داشته که شارژدهی خوبی دارد. در کل اگر به دنبال ویژگی‌های دسته‌های با کیفیت با قیمت مناسب‌تری هستید، TG 170W پیشنهاد ما به شماست.

بهترین دسته بازی میانرده:

در این بخش با دسته‌های ساخته شده توسط دو کمپانی مایکروسافت و سونی برای کنسول‌های خود آشنا می‌شویم که دکمه‌های اضافه‌ای ندارند و استاندارد دسته‌ها محسوب می‌شوند.

دسته بی‌سیم ایکس‌باکس

بهترین دسته بازی

ایکس‌باکس در نسل قبل یکی از معدود برتری‌هایی که داشت طراحی خوب دسته‌هایش بود در این نسل تصمیم گرفت با تغییرات جزئی دسته خود را بهتر از آنچه که هست بکند. یکی از تغییرات مهم اعمال شده بر روی دسته افزوده شدن دکمه Share است.

بخش دی‌پد نیز طراحی جدیدی به خود گرفته است تا راحتی استفاده از آن افزایش یابد. دسته جدید ایکس‌باکس از پروتوکل جدیدی برای اتصال بی‌سیم استفاده می‌کند که هم امکان اتصال بدون لگ به تلفن‌های شخصی را فراهم می‌سازد و هم یکی از بهترین دسته‌های موجود در بازار از نظر تاخیر هنگام اتصال (Ultra Low Latency) است و می‌تواند تجربه‌ای بسیار روان را برای شما خلق کند. این اتصال بدون تاخیر اهمیت بسیار بالایی دارد و تاثیر به‌سزایی برای بازی‌های رقابتی دارد.

اگر دانگل USB آن را برای رایانه‌های شخصی خود خریداری کنید می‌توانید این تجربه‌ روان را خارج از کنسول نیز تجربه کنید. این دسته باتری داخلی ندارد باید از باتزی‌های شارژی قلمی برای آن‌ استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که شارژدهی دسته با مرور زمان کاهش نیابد و هر بار که شارژ دسته خالی شد منتظر شارژ شدن آن نباشید و درجا باتری آن را عوض کنید.

Dualsense 5

دسته پلی استیشن

برخلاف ایکس‌باکس، سونی تصمیم گرفت تا با طراحی جدید و تغییرات بسیار زیاد در مرحله اول راحتی دسته خود را ارتقا به سطح خوبی برساند و در مرحله دوم دو ویژگی جدید که تا به حال شاهد آن‌ها نبودیم را به دسته اضافه کند.

یکی از این ویژگی‌ها مربوط به بخش موتورهای ویبراتور است که می‌توانند حس‌های مختلف بازی را به نحو احسن منتقل کنند. ویژگی دوم نیز مربوط به دکمه‌های L2 و R2 است که با توجه به شرایط بازی دکمه‌ها سفت یا شل‌تر می‌شوند که هر دو ویژگی برای بازی‌های داستان محور بسیار جذاب هستند اما مناسب بازی‌های رقابتی نیستند.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: چگونه دسته دوال سنس را آپدیت کنیم؟

اضافه کردن این ویژگی‌ها باعث شده تا هنگام استفاده از آن‌ها عملکرد بسیار ضعیفی در بخش باتری دیده شود به طوری که عمر باتری بین 4 تا 6 ساعت متغیر باشد. اما اگر این دو ویژگی را خاموش کنید، شارژدهی دسته به مراتب بهتر می‌شود. با استفاده از این دسته می‌توانید به رایانه‌های شخصی نیز متصل شوید اما تنها یک بازی (Metro) از دو ویژگی جدید دسته پشتیبانی می‌کند.

بهترین دسته بازی بالارده:

ریزر مدل Wolverine V2

بهترین دسته بازی

دو دسته ولورین وی 2 و ولورین وی 2 کروما، یکی از بهترین دسته‌های موجود در بازار ایران هستند که ویژگی‌های بسیار بالایی را در خود جا داده‌اند. تنها عیبی که این دسته نسبت به قیمت خود دارد باسیم بودن آن است.

ریزر تغییرات زیادی در طراحی این دسته ایجاد کرده است که به گفته ریزر راحتی دسته را به مراتب افزایش می‌دهد که اکثر کاربران به جز کاربرانی که دست کوچکی دارند با آن موافق هستند. یکی از مهمترین تغییراتی که در بخش طراحی این دسته اعمال شده دکمه‌های آن است که با طراحی خاص ریزر مشابه دکمه‌های مکانیکال عمل می‌کنند تا هم حس بهتری داشته باشند و هم بهترین تاخیر را در میان رقبا داشته باشد.

با استفاده از این دسته می‌توانید به کامیپوتر و کنسول‌های ایکس‌باکس با کابل متصل شوید. باریکه‌هایی در دو طرف دسته قرار گرفته‌اند که مجهز به نورپردازی هستند. دو دکمه اضافی هم کنار L و R قرار گرفته است. توجه داشته باشید که یک مدل دیگر از این دسته با نام کروما وجود دارد که ارتقاهای بسیار جزئی نسبت به این دسته دارد اما در ایران موجود نیست.

ایکس‌باکس مدل Elite Series 2

بهترین دسته بازی

این دسته یکی از بهترین دسته‌های موجود است که قابلیت‌های بسیار زیادی را در خود جا داده است و هر بخش موجود در آن کیفیت بالای آن را نمایش می‌دهد.. هنگام خرید این دسته، به همراه آن یک کیف مخصوص حمل و نقل ارسال می‌شود که خود آن باتری داشته و دسته را شارژ می‌کند. درون آن کیف دکمه‌ها و استیک‌های مختلف قرار داده شده چرا که دسته قابلیت شخصی‌سازی بسیار قدرتمندی دارد که در کنار تنظیم مقدار حساسیت دسته، می‌توانید استیک آن را دربیارید و استیک مورد نظر خود را در آن قرار دهید.

4 دکمه در بخش زیری دسته قرار دارد که قابل برنامه نویسی هستند. دکمه‌های RT و LT در 3 حالت مختلف قابل تنظیم هستند. حالت سوم دکمه‌های حالت عادی هستند، حالت دوم دکمه تا نیمه راه فشرده می‌شود و در حالت سوم، دکمه‌ها همانند RB و LB عمل خواهند کرد که با توجه به بازی که در حال تجربه کردن هستید تفاوت‌های زیادی دارند. تا سه عدد تنظیمات مختلف را می‌توانید روی دسته ذخیره کنید و به راحتی مابین آن‌ها جابه‌جا شوید.

با استفاده از دسته الیت می‌توانید به هر دستگاهی به جز پلی‌استیشن متصل شوید. البته لازم به ذکر است که با توجه به سال عرضه این دسته، به عرضه نسخه سوم الیت نزدیک‌ می‌شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH