احتمال عرضه مجدد آی‌فون SE با قیمت‌گذاری پایین‌تر توسط اپل

سپتامبر گذشته اپل هنگام رونمایی از هندست‌های آی‌فون XS، آی‌فون XS مکس و آی‌فون XR اعلام کرد که گوشی‌های آی‌فون SE، آی‌فون X، آی‌فون 6s و آی‌فون 6s پلاس دیگر فروخته نخواهند شد. طی ماه نوامبر و با فروش ضعیف مدل‌های جدید، اپل مجددا تولید آی‌فون X را آغاز کرد. اکنون نیز کمپانی به امید پاک‌سازی انبار دستگاه‌های فروخته نشده خود تصمیم گرفته تا آی‌فون SE را دوباره روانه بازار نماید.

به گفته وب‌سایت Mac Rumors، اپل این گوشی‌ها را در قالب بسته‌بندی‌های جدید و بازنشده ارایه می‌دهد. آی‌فون SE با 32 گیگابایت حافظه‌داخلی به قیمت 249 دلار عرضه می‌شود؛ بدین ترتیب قیمت‌گذاری جدید آی‌فون SE در مقایسه با بهای آن پیش از توقف تولید، کاهش 100 دلاری را نشان می‌دهد. مدل 128 گیگابایتی، 299 دلار قیمت‌گذاری شده که در مقایسه با آخرین قیمت رسمی آن 150 دلار کاهش یافته است. مشخصات دستگاه بدون تغییر باقی خواهد ماند. این موضوع بدان معناست که دستگاه کماکان از یک نمایشگر 4 اینچی (با رزولوشن 640 در 1136 پیکسل) و تراشه A9 اپل بهره می‌گیرد. همچنین هندست مذکور با دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی منفرد و دوربین فیس‌تایم 1.2 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه عرضه خواهد شد.

آی‌فون SE در سال 2016 عرضه شد و اپل برای تولید این گوشی از الگوی طراحی مشابه با آی‌فون 5 و آی‌فون 5s استفاده کرد. اپل صراحتا اعلام کرده که مخاطبان این دستگاه آن‌دسته از کاربرانی هستند که نمایشگر بزرگ‌تر موجود در هندست‌های جدید برای آن‌ها خوشایند نبوده و همین دلیل آی‌فون SE یقینا طرفداران خاص خود را خواهد داشت. در واقع شایعات سال گذشته از تصمیم احتمالی اپل برای تولید نمونه جدیدتر این هندست حکایت داشتند؛ اگرچه چنین مدلی هرگز ارایه نشد.

چنان‌چه مدل‌های تعمیرشده آی‌فون SE را مدنظر قرار دهید؛ در این‌صورت با پرداخت تنها 69.99 دلار می‌توانید مدل 32 گیگابایتی آی‌فون SE را از وب‌سایت Walmart خریداری نمایید. همچنین مدل 32 گیگابایتی آی‌فون SE نو در وب‌سایت Straight Talk نیز 139 دلار قیمت‌گذاری شده است. وب‌سایت Gazelle کلیه موجودی آی‌فون‌های SE تعمیرشده خود را به فروش رسانده است. با توجه به این‌که اپل می‌خواهد از دستگاه‌های فروخته نشده خود خلاص شود؛ لذا تا زمان فروش اکثر دستگاه‌های تولیدی کمپانی، هندست‌های مذکور کماکان در بازار قابل‌دسترس خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH