حداقل یکی از مدل‌های گلکسی S10 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود

نخستین بار در سال 2017 بود که شایعاتی مبنی بر استفاده از اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر در گلکسی نوت 9 منتشر شد، این اتفاق هرگز رخ نداد و بنابر اعلام سامسونگ تا آن زمان، این فناوری هنوز آماده استفاده در بهترین صورت نشده بود. به‌تازگی خبر مشکل آفرینی استفاده از محافظ نمایشگر در عملکرد سنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، نشان داد که این فناوری هنوز هم کامل نشده است، با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در حداقل یک مدل از پرچم‌داران آتی خانواده گلکسی S10 از این تکنولوژی استفاده کند.

توسعه‌دهندگان XDA در اپلیکشن سامسونگ پی (Samsung Pay) کدهایی را پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد حداقل یکی از مدل‌های گلکسی S10 به سنسور اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر مجهز خواهد بود. می‌دانیم که مدل نسبتا ارزان این خانواده یعنی گلکسی S10E از این نوع سنسور استفاده نخواهد کرد. این موضوع در رندر منتشر شده از خانواده گلکسی S10 توسط ایوان بلاس نیز به وضوح قابل رویت بود.

در تکه کد پیدا شده مربوط به اپلیکیشن سامسونگ پی، مستقیما به استفاده از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر اشاره شده است. هم‌چنین در این اپلیکیشن کدهایی وجود دارد که امکان تایید پرداخت به وسیله اسکنر اثر انگشت و از طریق لمس نمایشگر را به ارمغان می‌آورد. در یکی دیگر از بخش‌ها عبارت Beyond in-display FP scanner استفاده شده است، لازم به ذکر است که سامسونگ از کدنام Beyond برای خانواده گلکسی S10 استفاده می‌کند.

برخلاف وان‌پلاس 6T که پیش‌تر اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر را ارایه می‌داد، اسمارت‌فون سامسونگ از سنسور اسکنر التراسونیک توسعه یافته توسط کوالکام استفاده می‌کند. این روش می‌تواند دقت و سرعت بیش‌تری را به نسبت نمونه‌های اپتیکال به ارمغان بیاورد. سنسورهای اپتیکال از تطبیق تصاویر گرفته شده از اثر انگشت استفاده می‌کنند، در حالی که در سنسورهای التراسونیک به وسیله امواج التراسونیک، یک تصویر و مدل سه بعدی از اثر انگشت ساخته می‌شود.

حدودا یک‌ماه تا معرفی رسمی پرچم‌داران سال 2019 سامسونگ زمان باقی مانده است، بنابراین تا آن زمان اطلاعات و تصاویر بیش‌تری از این خانواده محبوب منتشر خواهد شد. یکی از موضوعاتی که مشخص نیست عملکرد سامسونگ در مواجه با آن چگونه باشد، استفاده یا عدم استفاده از فناوری نسل پنجم ارتباطی یا همان 5G است که باید تا درز اطلاعات بیش‌تر منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH