تلاش ناتمام نوکیا در زمینه توسعه تبلت و اسمارت‌واچ

کمپانی HMD Global که مسئولیت توسعه اسمار‌ت‌فون‌های نوکیا را بر عهده دارد اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که با توجه به سطح تمرکز موردنیاز کسب‌وکار اسمارت‌فون در مقطع کنونی، این کمپانی برای گسترش سایر رده‌های تولیدی خود هیچ برنامه فوری را در دست اجرا ندارد.

اسمارت‌فون نوکیا 8 سیروکو

به گفته یک خبرچین قابل‌اعتماد، HMD Global در گذشته بر روی توسعه اسمارت‌واچ خود کار کرده است؛ اما نهایتا آن‌را به‌صورت نیمه‌تمام رها کرد. جزئیات مربوط به این گجت خاص منتشر نشد؛ اما با اطمینان می‌توان فرض کرد که اسمارت‌واچ نوکیا از سیستم‌عامل Wear OS گوگل بهره‌مند بوده است. در واقع در صورت عرضه اسمارت‌واچ نوکیا به بازار این گجت با توجه به قیمت‌گذاری خود می‌توانست محصول احتمالی غول اینترنتی گوگل با نام پیکسل‌واچ را به چالش بکشد.

همچنین به گفته منبع مذکور، نوکیا در کنار ابزار پوشیدنی خود تولید تبلتی با این برند را مدنظر داشته؛ اما نهایتا از آن منصرف شده است. ظاهرا کمپانی در خصوص سایر محصولات تولیدی خود نیز رویکرد مشابهی داشته؛ اگرچه به نام این شاخه‌ها دقیقا اشاره نشده است.

همان‌طور که در مصاحبه شرکت اشاره شد؛ به‌نظر می‌رسد که تمرکز HMD Global بر رشد کسب‌وکار اسمارت‌فونی خود موجب شده تا کلیه این محصولات به‌صورت نیمه‌تمام رها شوند. امسال کمپانی نسبت به تقویت حضور خود در ایالات‌متحده امیدوار بوده و روی پرچم‌دار نسل آینده خود به‌صورت ویژه تمرکز نموده است. با این‌حال احتمالا ظرفیت هر بازار نیز بر تصمیم نوکیا تاثیرگذار خواهد بود.

طی چند سال گذشته بازار تبلت همواره کوچک و کوچک‌تر شده و اکنون تنها چند محصول انگشت‌شمار محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. از سوی دیگر بازار گجت‌های پوشیدنی به روند روبه‌رشد خود ادامه می‌دهد؛ در حالی‌که محبوبیت اسمارت‌واچ‌های مجهز به سیستم‌عامل Wear OS در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH