عرضه اسمارت‌فون با سیستم‌عامل اندروید 9.0 و صفحه‌کلید QWERTY کشویی در آینده نزدیک

گوشی‌های کشویی امروزی یقینا با هندست‌هایی نظیر نوکیا N97 تولید سال 2008 یا نوکیا E7 که چندین سال پس از آن عرضه شد، تفاوت دارند. اما طراحان این 2 محصول صنعتی کلاسیک صرف‌نظر از محبوبیت یا عدم محبوبیت آن‌ها بر روی تطبیق طراحی کشویی سنتی با جدیدترین رویکردهای فنی دنیای موبایل کار می‌کنند.

در واقع چند هفته پیش یک کمپانی کوچک با نام F(x) Tech از این الگو رونمایی کرد. این شرکت پیش‌تر توسط کمپانی Livermorium واگذار شد و در سال 2018 برای تولید یک افزونه موتوماد با صفحه‌کلید QWERTY رویایی تلاش کرد. با اطلاع Livermorium از تولید یک ابزارجانبی اسمارت‌فون توسط موتورولا و ناتوانی آن در پر کردن شکاف فنی موجود، پروژه مذکور متوقف شد. کمپانی F(x) Tech برای توسعه هندستی با صفحه‌کلید افقی، رویکرد بسیار جاه‌طلبانه‌تری را اتخاذ کرد.

در مقطعی از زمان، تصور تصاحب این گوشی نیز محال به‌نظر می‌رسید؛ اما بر اساس برنامه‌ریزی کنونی این دستگاه در 3 ماهه نخست سال 2019 عرضه می‌شود. همچنین بر اساس آخرین کمپین ایمیلی منتشر شده توسط کاربران انجمن XDA Developers این گوشی با نسخه خام اندروید 9 پای روانه بازار خواهد شد.

این گوشی کشویی گمنام و جذاب برای عملکرد افقی خود به‌همراه یک رابط کاربری اختصاصی با طراحی منحصربه‌فرد عرضه خواهد شد. همچنین اپلیکیشن‌های تقویم و ایمیل توسعه‌یافته توسط کمپانی F(x) Tech نیز با ساختار نمایش افقی سازگار هستند. نهایتا کمپانی وعده داده تا اپلیکیشن‌های بیش‌تری را با این رابط کاربری افقی اختصاصی منتشر نماید. بعلاوه از سیستم‌عامل‌های انجمن‌محور مستقل پسا اندرویدی نظیر Lineage OS و Sailfish OS نیز پشتیبانی خواهد شد. با این‌حال چارچوب زمانی چنین اقداماتی هنوز مشخص نشده است.

از جنبه سخت‌افزاری پیش‌تر اعلام شد که اسمارت‌فون QWERTY با یک نمایشگر مدرن بدون ناچ از نوع آمولد با اندازه 6 اینچ، نسبت ابعاد 2:1 و حواشی حداقلی تولید می‌شود. همچنین صفحه‌کلید یکپارچه این دستگاه در مقایسه با انواع به‌کارگیری شده در هندست‌های بلک‌بری Priv، KEYone و KEY2 برتر خواهد بود.

این صفحه‌کلید بزرگ از چیدمان 5 ردیفه دکمه‌ها، ردیف اختصاصی ارقام، کلیدهای تغییر کاربری مناسب و مشابه با کامپیوترهای‌شخصی، کلیدهای علائم، نور پس‌زمینه و طراحی جذاب و مورب دکمه‌ها برخوردار است. F(x) Tech به منظور ارتقا زوایای تماشای صفحه‌نمایش از مکانیزم کشویی با مسیر حرکت زاویه‌ای بهره گرفته است. این طراحی هنری نویدگر دوام و حس طراحی نوستالژیک تیم مهندسی پیشرفته‌ای است که در تولید گوشی‌های نوکیا N97، نوکیا E7 و نوکیا N950 سهم مهمی داشتند.

متاسفانه جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری، ابعاد یا سایر ویژگی‌های این هندست منتشر نشده و در حال حاضر تصویری واقعی از آن در دسترس نیست. بدین ترتیب عرضه این دستگاه طی 3 ماهه نخست سال 2019 با تردیدهایی جدی مواجه خواهد بود؛ اما عرضه احتمالی دستگاه در این بازه زمانی، کاربران را خوشحال و شگفت‌زده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH