آموزش یافتن و استفاده از پیشنهاد‌های Siri Shortcuts

Siri Shortcuts، سپتامبر سال ۲۰۱۸ با برنامه Shortcuts و برنامه‌های مربوط به آن، همراه با iOS 12 عرضه شد. این دو ویژگی به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند. اما شباهت آن‌ها باعث ایجاد سردرگمی برای کاربران نیز شده است.

اگر شما در مورد تفاوت‌های Siri Shortcuts و Shortcuts سردرگم هستید، در این امر تنها نیستید. شرکت اپل برای توضیح تفاوت‌های این دو ویژگی کار قابل قبولی انجام نداده است. این دو ویژگی در بسیاری از کار‌‌ها به هم مربوط می‌شوند و شباهت اسم‌های آن‌‌ها نیز باعث سخت‌تر شدن تشخیص تفاوت‌ها می‌شود.

به هر حال بسیار مهم است که به یاد داشته باشید این دو ویژگی با هم متفاوت هستند و Siri Shortcuts بسیار سازگار‌تر با کاربران است.

تفاوت‌های Siri Shortcuts و Shortcuts

به طور خلاصه، Shortcuts برنامه‌ای است که شرکت اپل آن را بر اساس برنامه Workflow که در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد، ساخته است. همانند Automator در مک، برنامه Shortcuts به شما اجازه ساخت اتوماسیون‌هایی اغلب پیچیده با استفاده از بلوک‌ها را می‌دهد. Shortcuts برای برنامه‌های سازگار با خود بسیار پرکاربرد است و با استفاده از میانبر‌های مختلف، زمان انجام کار‌های تکراری را به شدت کاهش می‌دهد.

عملکرد Siri Shortcuts متفاوت است. توسعه‌دهندگان هنگام ساختن برنامه‌ها می‌توانند ویژگی‌هایی برای استفاده Siri Shortcuts ارایه دهند. این ویژگی‌ها کار‌هایی از پیش تعریف شده مانند پخش یک playlist در یک برنامه پادکست یا باز کردن یک فایل مشخص در برنامه نت برداری هستند. در بعضی موارد هم iOS با توجه به کار‌هایی که قبلا انجام داده‌اید یک میانبر سیری مرتبط با آن به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از فرمان‌های صوتی مختلف که تعیین می‌کنید، میانبر‌های سیری را با استفاده از سیری فراخوانی کنید.

میانبر‌های سیری کجا هستند و چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنیم؟

شما می‌توانید میانبر‌های سیری را که برنامه‌ها ارایه می‌دهند در محل‌های مختلفی بیابید. در برنامه‌های خوب، می‌توانید این میانبر‌ها را درون برنامه مشاهده کنید. احتمالا زیر یک منو تنظیمات قابل مشاهده هستند. یک محل فوق‌العاده برای یافتن این میانبر‌ها تنظیمات گوشی شما است.

درون تنظیمات، گزینه “Siri & Search” انتخاب کنید.

ممکن است در این قسمت میانبر‌های پیشنهادی اپل را مشاهده کنید اما برای دسترسی به همه میانبر ها گزینه “All Shortcuts” را انتخاب کنید.

در این قسمت لیست کاملی از برنامه‌هایی را که نصب کرده‌اید و از ویژگی میانبر‌های سیری استفاده می‌کنند، مشاهده خواهید کرد. اگر یکی از برنامه‌ها دارای میانبر‌های زیادی باشد، این لیست کوتاه می‌شود. می‌توانید یکی از میانبر‌ها را انتخاب کنید تا فعال شود یا گزینه “See All” را برای مشاهده لیست کامل میانبر‌های یک برنامه خاص انتخاب کنید.

در نهایت گزینه ضبط صدا را برای ذخیره کردن عبارت مورد نظر شما برای فراخوانی میانبر‌ها در زمان نیازتان انتخاب کنید. پس از طی این مراحل، فراخوانی میانبر‌های سیری بسیار ساده است. کافی است شما با استفاده از سیری عبارت مورد نظر خود را تکرار کنید تا میانبر آن فراخوانی شود.

1 در مورد “آموزش یافتن و استفاده از پیشنهاد‌های Siri Shortcuts”

  1. سلام و عرض ادب
    خیلی عالی، ممنونم از پست و موضوع عالیتون،
    لطفاً توضیحات بیشتر همراه با چند نمونه از میانبرهای کاربردی را در آموزش اضافه کنید
    با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH