داستان برند BMW

بی ام و یا به قولی بی ام دبلیو که البته هر دو این اسامی درست هستند، از جمله برندهای خودروسازی است که علاوه بر لوکس و گران بودن، کیفیت خوب و نام نیکی هم بر اذهان مردم باقی گذاشته است. بطوریکه کمتر کسی ممکن است تا لوگوی این برند را نشناسد و یا به جرات می‌توانیم بگوییم کسی نیست که از کیفیت خودروهای تولید این برند مطرح جهانی بتواند ایرادی بگیرد. اما از چه زمانی فروش بی ام و آغاز و مطرح شد، داستان جالبی دارد.

درباره بی ام و

این برند که کوتاه شده عبارت Bayerische Motoren Werke به معنای صنایع موتوری باواریاست، شرکت خودروسازی آلمانی است که سال 1916 میلادی توسط فردی به نام فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. بی ام و در ابتدا فعالیت‌اش را با تولید قطعات موتورهای هوایی در سال 1917 شروع کرد و یک سال بعد این شرکت توانست هواپیمای دو باله‌ای طراحی و تولید کند که در آن زمان سرعتی باورنکردنی داشت.

سال 1928 میلادی بود که این شرکت کارخانه کوچک آلمانی را به نام فاقزوگ فابریک آیسناخ (AWE) که در زمینه تولید موتورسیکلت و وسایل نقلیه فعال بود را با پرداخت مبلغ اندکی خریداری کرد تا اولین خودروی ساخت بی ام و با نسخه به روز شده خودروهای کوچکی که دیسکی نام داشتند و نام بی ام و- دیسکی 3 بر آن گذاشته شد را تولید و روان بازار شد. تولید این خودرو شروعی برای خرید بی ام و برای افرادی که در آن دوره‌ی زمانی علاقمند به داشتن خودرو بودند، شد.

بعد از این سال به تدریج تولید مدل‌های مختلف بی ام و ادامه پیدا کرد تا اینکه این کارخانه خودروسازی به یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو در سطح جهان تبدیل شد بطوریکه مدل‌های دست دوم و چندم این برند هنوز هم طرفداران بسیاری دارند و با وجود گرانی خودروهای این برند و البته گرانی قطعات یدکی آن، بسیاری از افراد به جای خرید خودروهای صفر جدید به دنبال خرید بی ام و کارکرده حتی تولیدی چند ساله قبل هستند.

بی ام و در این روزها

در سال 1999 بی ام و اولین کراس اور لوکس خود را با مدل مفهومی X5 رونمایی و روان بازار کرد تا در شروع قرن بیست و یکم کراس اور و شاسی بلند پر طرفداری را وارد دنیای خودروها کرده باشد. در سال 2010 این شرکت خودروسازی، سرمایه گذاری قابل توجه‌ای را بر روی خودروهای برقی، هیبریدی، سرویس اشتراک خودرو و فناوری خودران متمرکز کرد تا در دنیای فناوری این روزها از رقبای خود مثل شرکت‌های فورد و مرسدس بنز عقب نماند.

دفتر مرکزی این برند تاثیرگذار در جهان خودرو در شهر مونیخ آلمان قرار داد و ارزش آن بیش از 25 میلیارد و 500 میلیون دلار است. بی ام و بعد از برندهای مطرح تویوتا و مرسدس بنز در مقام سوم ارزشمندترین برندهای خودروسازی در جهان قرار داد و توانسته در طول بیش از صد سال عمر خود که دوران سختی را تجربه کرده و از بحران‌های مالی شدید و دو جنگ جهانی عبور کرده، هنوز برند خودرسازی مطرحی در جهان به حساب بیاید.

منبع : ویرلن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH