اسمارت‌فون موتو Z4 پلی با دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

نخستین الگوی طراحی ناچ‌دار موتورولا احتمالا به دلیل شباهت نه‌چندان دقیق با طراحی اپل مورد نقد عمومی قرار گرفت؛ اما این برند تحت مالکیت لنوو دقیقا همانند طیف وسیعی از تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی امروزی به‌دنبال یافتن گزینه‌های جایگزین مناسب برای برش‌های عریض نمایشگر است.

تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که اسمارت‌فون‌های موتورولا P40 و موتو Z4 پلی به منظور حل معمای پیچیده کمینه‌سازی اندازه حواشی از 2 ایده متفاوت استفاده خواهند کرد. هیچ‌یک از این الگوها کاملا ابتکاری محسوب نمی‌شوند؛ اما یقینا هر 2 آن‌ها در مقایسه با الگوی ناچ‌دار آی‌فون X ارجحیت دارند.

تا امروز مشخصات و قابلیت‌های اسمارت‌فون موتورولا Z4 پلی مجهز به ناچ قطره‌ای در هاله‌ای از ابهام قرار داشت (حداقل در تصاویر CAD کمپانی از این محصول به مشخصات آن علنا اشاره نشد). اما کاربران وب‌سایت 91mobiles ادعا می‌کنند که به واسطه “یک فرد ناشناس که مایل است هویتش ناشناخته باقی بماند” از برخی مشخصات کلیدی دستگاه مطلع شده‌اند.

پردازنده میان‌رده قدرتمند، دوربین منفرد هیجان‌انگیز

صرف‌نظر از طراحی بازنگری شده فوق‌العاده به‌همراه نمایشگر لبه‌به‌لبه با قطر تقریبی 6.2 اینچ، طراحی کوچک و U شکل ناچ، حاشیه فوقانی باریک و چانه تحتانی کمی عریض‌تر، اسمارت‌فون Z4 پلی احتمالا از چندین ارتقاء داخلی مهم نیز بهره‌مند خواهد شد.

در وهله نخست پیرامون تراشه اسنپ‌دراگون 675 صحبت می‌کنیم. نام این تراشه نشان می‌دهد که قدرت آن در مقایسه با چیپست اسنپ‌دراگون 636 به‌کارگیری شده در موتو Z3 پلی به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. در این میان بدیهی است که با 2 تراشه میان‌رده سروکار داریم؛ اما تراشه جدیدتر اسنپ‌دراگون 675 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتزی پردازنده خود سریع‌تر بوده و به لطف استفاده از فرآیند تولید 11 نانومتری از بهره‌وری انرژی بالاتری برخوردار است. همچنین قابلیت‌های این تراشه در حوزه هوش مصنوعی و تصویربرداری بسیار برتر خواهند بود.

عدم استفاده از دوربین پشتی دوم در این مقطع زمانی

مشاهده تصویر موتو Z4 پلی با یک دوربین پشتی منفرد احتمالا مایوس‌کننده است؛ اما بر اساس اخبار جدید این دوربین احتمالا از یک سنسور چشمگیر 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و این موضوع بایستی برای کاربران مسرت‌بخش باشد.

به گفته وب‌سایت 91mobiles در حال حاضر این سنسور تنها در دوربین پشتی اسمارت‌فون‌های هواوی نوا 4 و آنر ویو 20 به‌کارگیری شده است. این اقدام یک انتخاب جالب به‌شمار می‌رود؛ چرا که گوشی موتو Z3 پلی از دوربین پشتی دوگانه استفاده می‌کند. اما این پدیده ضرورتا به معنای عدم برابری کیفی تصاویر پرتره و افکت‌های بوکه نخواهد بود. اسمارت‌فون پیکسل 3 صرفا با استفاده از دوربین منفرد 12 مگاپیکسلی خود قادر به انجام کلیه امورات مذکور است؛ لذا این دوربین منفرد 48 مگاپیکسلی پر زرق‌وبرق حداقل به لحاظ نظری با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

احتمال بهره‌گیری از باتری بزرگ و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

در حالی‌که واژه “متوسط” احتمالا بهترین کلمه برای توصیف شارژدهی باتری اسمارت‌فون‌های موتو Z3 و موتو Z3 پلی در سال 2018 به‌شمار می‌آید؛ اما احتمالا برای گوشی موتو Z4 پلی سال 2019 قضیه متفاوت خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی هندست نسل قبل با یک نمونه 3600 میلی‌آمپرساعتی جایگزین خواهد شد. بعید است این باتری قادر به شکستن رکوردهای استقامتی باشد؛ اما حداقل بایستی برای تامین انرژی موردنیاز دستگاه طی یک روز کاری کامل کفایت نماید. خصوصا این‌که موتو Z4 پلی از یک پردازنده نسبتا کم‌مصرف و نمایشگر سوپر آمولد 6.22 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2340 در 1080 پیکسل) استفاده می‌کند.

احتمال حذف سنسور اثرانگشت جانبی دستگاه

اما زیر نمایشگر موتو Z4 پلی چه المانی مخفی شده است؟ ظاهرا حسگر بیومتریکی فیزیکی تعبیه شده در قسمت کناری گوشی موتو Z3 پلی با یک اسکنر اثرانگشت مخفی جایگزین خواهد شد. در حال حاضر تعداد اسمارت‌فون‌های میانرده مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر چندان زیاد نیست و این موضوع، پیاده‌سازی مشخصه مذکور در موتو Z4 پلی را با هیجانات و تردیدهایی مواجه خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت‌گذاری و زمان عرضه

قیمت احتمالی دستگاه طبیعتا یک چالش دلهره‌آور محسوب می‌شود. تابستان گذشته قیمت‌گذاری گوشی موتو Z3 پلی از 500 دلار آغاز شد و اکنون این هندست با قیمت کمی ارزان‌تر ارایه می‌شود. با وجود رشد قیمت‌ها در کنار ارتقاء مشخصات و طراحی بازنگری شده دستگاه، یقینا پذیرش برچسب قیمتی بالاتر از 600 دلار برای این هندست دشوار خواهد بود.

قیمت‌گذاری اسمارت‌فون وان‌پلاس 6T از 549 دلار آغاز می‌شود

برای افرادی که با پرچم‌داران ارزان‌قیمتی نظیر وان‌پلاس 6T آشنا هستند؛ حتی برچسب قیمتی 600 دلاری نیز احتمالا بیش‌ازاندازه گران به‌نظر می‌رسد. بر اساس گزارشات این گجت در 2 مدل مختلف با 4 گیگابایت رم بعلاوه 64 گیگابایت حافظه‌داخلی و 6 گیگابایت رم به‌همراه 128 گیگابایت حافظه‌داخلی ارایه خواهد شد. قیمت‌گذاری مدل دوم احتمالا مشابه با مدل‌های پیشرفته‌تر سایر برندها خواهد بود.

البته سایر برندها از ماژول‌های فعلی و آینده موتو ماد با اتصال پین مغناطیسی در بخش پشتی پشتیبانی نمی‌کنند. اما متاسفانه ابزارهای‌جانبی ماژولار کمپانی موتورولا با مخاطبان اصلی ایالات‌متحده ارتباط دقیقی ندارند. از نظر زمان عرضه، سابقه تاریخی نشان می‌دهد که این هندست در ماه ژوئن روانه بازار خواهد شد؛ لذا معرفی موتو Z4 پلی طی رویداد MWC 2019 در اواخر ماه جاری، اقدامی دور از انتظار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH