قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم در سری گلکسی S10 سامسونگ احتمالا بسیار مفید خواهد بود

هواوی نخستین شرکتی بود که از فناوری شارژ معکوس بی‌سیم رونمایی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا از اسمارت‌فون خود به‌عنوان یک شارژر بی‌سیم جهت شارژ سایر دستگاه‌ها استفاده کنند. اما در این میان سامسونگ با عرضه خانواده گلکسی S10 خود احتمالا کارآمدی واقعی این فناوری را نمایش خواهد داد.

فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نخستین بار با اسمارت‌فون هواوی میت 20 پرو؛ یکی از بهترین هندست‌های سال 2018 رونمایی شد. این اقدام بیش‌تر جنبه خودنمایی داشت و کاربران با استفاده از مشخصه شارژ بی‌سیم قادر بودند باتری گوشی دیگری نظیر یک آی‌فون را شارژ نمایند.

از یک ترفند تبلیغاتی تا مشخصه‌ای واقعا سودمند

مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم یک ترفند تبلیغاتی جذاب بود و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد؛ اما این ویژگی حقیقتا از ارزش واقعی چندانی برخوردار نبود. با این‌حال سامسونگ احتمالا شرایط حاکم را تغییر خواهد داد؛ چرا که این کمپانی در تدارک ارایه معنادار فناوری شارژ معکوس بی‌سیم یکپارچه با گوشی‌های خانواده گلکسی S10 خود است.

پیدایش یک اکوسیستم کاملا جدید حول فناوری شارژ معکوس بی‌سیم

صرف‌نظر از موارد اورژانسی گاه‌وبی‌گاه، شارژ یک گوشی دیگر توسط فناوری شارژ معکوس بی‌سیم چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. در وهله نخست گوشی دیگر احتمالا دارای باتری بزرگی است که شارژ آن، باتری هندست شما را تخلیه خواهد کرد. بعلاوه عملیات شارژ با سرعت پایینی انجام خواهد شد.

ظاهرا سامسونگ این موضوع را به‌خوبی درک کرده و اطلاعات اخیرا فاش شده نشان می‌دهند که این کمپانی برای مشخصه شارژ معکوس بی‌سیم، کاربردی بسیار منطقی‌تر را کشف نموده است. تصور کنید که شارژ هدفون‌های بی‌سیم و اسمارت‌واچ‌ها از طریق گوشی شما امکان‌پذیر باشد؛ در این‌صورت از حمل هرگونه شارژر اضافی، پدها یا کابل‌های شارژ بی‌نیاز خواهید شد. آیا این وضعیت واقعا مفید نیست؟

سامسونگ مشغول پیاده‌سازی چنین قابلیتی است. این کمپانی به‌دنبال ساخت اکوسیستمی جدید حول فناوری شارژ معکوس بی‌سیم بوده و می‌خواهد به آن معنایی واقعی ببخشد. در حال حاضر مشخصه مذکور از چنین مولفه‌ای بی‌بهره است.

با وجود اسمارت‌واچ‌ها و ایربادهای بی‌سیم، استفاده از فناوری شارژ معکوس بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد

جدیدترین شایعات و اطلاعات لو رفته ادعا می‌کنند که سامسونگ مشغول آماده‌سازی یک اسمارت‌واچ گلکسی‌واچ اکتیو جدید است و این گجت می‌تواند به یک استاندارد جدید برای اسمارت‌واچ‌ها (خصوصا نمونه‌های غیر اپلی) تبدیل شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت باتری به‌کارگیری شده در این ساعت نسبت به اسمارت‌واچ گیر اسپرت 2017 اندکی پایین‌تر خواهد بود. آیا این خبر ناخوشایندی محسوب می‌شود؟ بله؛ استفاده از باتری کوچک‌تر احتمالا رضایت‌بخش نخواهد بود؛ اما تصور کنید که در هر لحظه با قرار دادن ساعت خود بر روی گوشی بتوانید باتری آن‌را سریعا شارژ نمایید. این موضوع، اضطراب ناشی از اتمام شارژ باتری حین استفاده از اسمارت‌واچ را کاهش خواهد داد. آیا شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟

این رویکرد در ایربادهای بی‌سیم جدید سامسونگ نیز اعمال خواهد شد. شما می‌توانید این گجت‌ها را بر روی قسمت پشتی گوشی جدید گلکسی S10 خود قرار دهید. بدین ترتیب شارژ باتری ایربادها به شکل شگفت‌انگیزی آغاز خواهد شد. امروزه تعداد گجت‌های متکی به باتری به‌صورت فزآینده‌ای در حال افزایش است و فناوری شارژ معکوس می‌تواند استرس فراوان روزمره کاربران در خصوص وضعیت باتری این دستگاه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

آیا این فناوری می‌تواند روند استقبال از گجت‌های بی‌سیم را تسریع نماید؟

آیا فناوری شارژ معکوس بی‌سیم می‌تواند ما را از شر این سیم‌ها خلاص کند؟

البته هنوز سامسونگ از این محصولات رسما رونمایی نکرده است؛ لذا کلیه موارد مذکور صرفا گمانه‌زنی‌هایی هستند که بر مبنای شایعات و اطلاعات فاش شده بسیار دقیق مطرح شده‌اند و فناوری شارژ معکوس بی‌سیم نهایتا می‌تواند به سرنوشت متفاوتی دچار شود. با این‌حال کماکان انتظار می‌رود که سامسونگ، کاربری و مفهوم مشخصه مذکور را اندکی ارتقاء دهد.

شما در این زمینه چه‌طور فکر می‌کنید؟ آیا شما از گجت‌های بی‌سیم نظیر اسمارت‌واچ‌ها و ایربادها استفاده می‌کنید یا به ساعت‌های سنتی و هدفون‌های سیم‌دار علاقه دارید؟ آیا جدیدترین اقدامات توسعه‌ای می‌توانند شما را نسبت به بازنگری تصمیمات خود ترغیب نمایند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH