گوگل سیستم راست کلیک جی‌میل را بهبود داد

چند ماه قبل گوگل طراحی رابط کاربری جی‌میل را کاملا مدرن و شکیل کرد و چند هفته قبل نیز به سر وقت نسخه اندروید اپلیکیشنش رفت و چهره‌ای زیبا‌تر و جدید را برای آن طراحی نمود. با این حال به نظر می‌رسد کار گوگل هنوز تمام نشده و مجددا به سراغ نسخه وب رفته است تا سیستم جدید راست‌کلیک که طراحی نموده است را در دسترس کاربران قرار دهد و عملا آزمایش نماید.

جی‌میل

اکنون اگر در نسخه وب جی‌میل‌تان، بر روی یک پیام راست کلیک نمایید با سه گزینه برخورد خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تا پیام را به عنوان خوانده شده علامت گذاری کنید، یا بایگانی‌اش نمایید و حتی حذف کنید. این قابلیت‌ها بسیار کاربردی‌اند ولی از یک غول دنیای مجازی مانند گوگل انتظار می‌رود تا جلوه بهتری به نوآوری‌های خود بدهد و یک سورپرایز جذاب را برایمان به ارمغان آورد. هرچند برخلاف تغییر جدید در جی‌میل، راست کلیک جدید در یوتیوب حقیقتا یک سورپرایز فاجعه بار است!

در هر صورت باز هم جای خوشبختی است که شرکت نیاز به تغییرات جدید را حس نموده ولی ما در انتظار گزینه‌های خاص‌تر، متفاوت‌تر و یک بهبود واقعی در محصولات نرم‌افزاری گوگل هستیم. البته در میان ویژگی‌های جدید شما می‌توانید قابلیت پاسخگویی (به یک کاربر یا تمام کاربران اشاره شده در پیام)، ارسال مستقیم یا تعلیق یک پیام را مشاهده کنید و باید اعتراف نمود امکان جستجو در میان پیام‌های دریافتی براساس مخاطبین ارسال کننده پیام نیز ویژگی بسیار خوبی است.

با این حال متاسفانه عرضه تمام این قابلیت‌ها تایید نشده و به‌روزرسانی نیز برای همه کاربران به طور همزمان، منتشر نخواهد شد. پس بهتر است فعلا از لحاظ تئوری، خیلی خوشبین نباشیم. البته همه کاربران G suite از روز 22 ماه فوریه می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند و اگر عضوی از حالت راه‌اندازی سریع هستند حتی زودتر! نظر شما در رابطه با این راست کلیک جدید چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH