اپل واچ

رشد روزافزون خریداران ساعت‌های هوشمند در آمریکا

با وجود رکود بازار گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند رشد روزافزونی را تجربه می‌کنند. البته شاید تا حدودی این مقایسه بی‌معنی باشد؛ چرا که اسمارت‌فون‌ها تبدیل به محصولاتی شایع در تمام جهان شده‌اند و همین گستردگی، امکان بازگشایی بازارهای تازه و در نتیجه رشد صعودی را در این حوزه تا حدود زیادی محدود می‌کند. در حالی که ساعت‌های هوشمند سال‌های ابتدایی رشد خود را سپری می‌کنند و هنوز هم جای کار فراوانی دارند.

در گزارشی که به تازگی از طرف NPD Group منتشر شده است، به اطلاعات جالب توجهی در این خصوص بر می‌خوریم. در این گزارش دوازه ماه منتهی به ماه نوامبر سال 2018 خبر از رشد 61 درصدی ساعت‌های هوشمند در ایالات متحده می‌دهد. در این گزارش آمده است که حدود 16 درصد از افراد بزرگسال در آمریکا دارای یک ساعت هوشمند هستند. این میزان در دسامبر سال 2017 دوازده درصد ثبت شده بود. در حالی که شاید بسیاری این تصور را دارند که ساعت هوشمند برای افرادی فعال جهت پیگیری فعالیت‌های ورزشی است، 15 درصد از دارندگان این گجت‌ها در آمریکا از آن برای کنترل و برقراری ارتباط با دیگر دستگاه‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

اپل واچ

ظاهرا افزایش قابلیت‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی این دستگاه‌ها رابطه مستقیمی با شیوع آنها دارد. از طرف دیگر Weston Henderek، رییس و یکی از تحلیل‌گران NPD، تولید ساعت‌های هوشمند با فناوری LTE را قدمی بزرگ و رو به جلو دانسته که ضمن تغییر تصور کاربران در خصوص این گجت‌ها، موجبات رشد هر چه بیشتر آنها را فراهم کرده است.

در خصوص آمار فروش شرکت‌های مختلف در آمریکا، کوپرتینویی‌ها با گجت پوشیدنی خود اپل واچ جایگاهی تقریبا غیرقابل دسترس دارند. ظاهرا داستان‌های نجات کاربران توسط اپل واچ و قابلیت‌های پزشکی بی‌نظیر آن در این خصوص بیشترین تاثیر را داشته‌اند. از طرف دیگر باید به شرکت‌های سامسونگ و Fitbit اشاره کرد. به صورت مجموع، حدود 88 درصد از بازار ساعت‌های هوشمند آمریکا در اختیار سه شرکت گفته شده قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH