افزایش مشکلات پیش روی کاربران آی‌فون با دریافت به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 12.1.4

اواخر هفته گذشته کمپانی اپل به‌روزرسانی iOS 12.1.4 را منتشر کرد. این به‌روزرسانی 2 حفره آسیب‌پذیری شامل “مشکل اتلاف حافظه” و ” مجوز اجرای کد دلخواه با دسترسی ویژه به هسته سیستم‌عامل” را حذف کرد. اما مهم‌تر از همه، به‌روزرسانی iOS 12.1.4 باگ مربوط به تماس گروهی فیس‌تایم را برطرف نموده و مجددا این قابلیت را بر روی گوشی‌های آی‌فون آسیب‌دیده فعال کرده است. لذا بدیهی است که کاربران آی‌فون مایل به نصب به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل موبایلی اپل بر روی آی‌فون‌های خود هستند.

اما اخیرا در به‌روزرسانی‌های iOS مشکلات دیگری از قبیل قطع اتصال وای‌فای یا شبکه داده سلولی مشاهده شده است. به گفته وب‌سایت Forbes، پیش از این اکثر کاربران آی‌فون چنین مشکلاتی را تجربه نکرده‌اند و اکنون با آن‌ها دست‌به‌گریبان هستند. برای مثال یکی از صاحبان آی‌فون در شبکه اجتماعی توییتر شکایت کرده که از زمان نصب iOS 12.1.4، هندست وی قادر به شناسایی هیچ‌گونه سیم‌کارتی نیست. طبیعتا این مشکل ناراحت‌کننده است و کاربر مذکور از اپل خواسته تا رفع این مشکل را در اولویت قرار دهد. همچنین نام‌برده به سایرین هشدار می‌دهد تا از نصب به‌روزرسانی جدید خودداری نمایند.

توییت دیگری از iOS 12.1.4 تحت عنوان “یک شکست کامل” یاد می‌کند. به‌دنبال نصب به‌روزرسانی iOS 12.1.4، اتصال سیم‌کارت آی‌فون XS این کاربر قطع شد. این کاربر نیز از اپل درخواست کرده تا حل فوری مشکل را در دستور کار قرار دهد. همچنین شکایت دیگری از سوی یکی از کاربران آی‌فون XS مکس مدعی است که اکنون گوشی به‌روزرسانی شده وی نمی‌تواند به شبکه وای‌فای منزل متصل شود.

تا کنون شکایات متعددی در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده است. برخی از این شکایات ادعا می‌کنند که iOS 12.1.4 نه‌تنها اتصالات سلولی و وای‌فای آی‌فون‌ها را مختل نموده؛ بلکه بر عملکرد ایرپادها، تاچ آی‌دی و سایر مشخصه‌ها نیز تاثیر منفی گذاشته است. این مشکلات از زمان انتشار iOS 12.1.1 پابرجا بوده و واقعا تعداد اندکی از کاربران آی‌فون با احساسات یک کاربر توئیتری با شناسه navash_deorah@ مخالف هستند. وی با انتشار پستی خطاب به اپل می‌گوید:

” مشکل کار کجاست؟ لطفا این باگ مفتضحانه را رفع کنید. این مشکل از زمان انتشار iOS 12.1 پابرجا بوده و لاینحل باقی‌مانده است. همگی می‌دانیم کمپانی می‌تواند این مشکل را رفع نماید.”

با توجه به باگ‌های رفع شده در iOS 12.1.4 این به‌روزرسانی را نبایستی نادیده گرفت. امیدواریم که iOS 12.1.5 با ویژگی‌های مناسب‌تری منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH