چند نکته که قبل از خرید ون بنز ویتو باید بدانید

اصولاً با شنیدن نام بنز ذهن کسی به سمت مدل ون نمی‎رود اما این کمپانی فوق‌العاده اتومبیل های زیادی در کلاس ون ساخته است. یکی از این مدل‎ها خودرو ون بنز ویتو است که دست بر قضا از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این اتومبیل که در سال 2014 ساخته و عرضه شد یکی از مناسب‌ترین خودروها برای حمل و نقل است. خرید ون ویتو دست بر قضا حملی با حجم 1400 کیلوگرم را با خودش به همراه دارد و تنها خودروی جهان در کلاس ون استیشن است که در 3 طرح مختلف و با 3 سایز مختلف تولید شده است.

همان‌طور که گفتیم خرید و فروش ون بنز ویتو در 3 طرح مختلف انجام می‎شود. سری اول مدل 4895 میلی‌متری، مدل بعدی آن 5140 و در نهایت مدل آخر این سری 5730 میلی‌متری است. با این حال جالب است بدانید که در خرید هر سه مدل بنز ویتو ارتفاع سقف دقیقاً 1910 میلی‌متر است. این در حالی است که تمامی مدل‎های قدیمی بنز با تغییر اندازه، هیچ تغییری در نیرو محرکه نداشتند اما در بنز ویتو قضیه متفاوت است. مهم‎ترین نکته‎ای که باید در مورد خرید بنز  ویتو بدانید این است که این بار می‎توانید مدل دیفرانسیل جلو آن را سفارش دهید که خودش به تنهایی تغییر بزرگی است. از همین رو خرید و فروش بنز ویتو هم اکنون در دو طرح دیفرانسیل انجام می‎شود.

از طرفی دیگر تغییر در مبدل نیرو محرکه توانایی اتومبیل را نیز تغییر می‎دهد. برای مثال خرید بنز ویتو مدل 109 تنها 88 اسب بخار برایتان خواهد داشت، این در حالی است که قدرت سری 111 با اختلاف بسیار زیادی بر روی 114 اسب بخار است. اگر قیمت‎های بالا و پایین شده بازار داخلی را در نظر بگیریم همچنان با ایرادی بزرگ مواجه هستیم. برای مثال قدرت‏های ذکر شده برای مدل‎های است که از موتور دیفرانسیل جلو بهره می‎بردند و در سری‎های قدیمی‎تر قدرت خروجی به مراتب بیشتر است. شاید باورتان نشود اما سری 119 این برند با دیفرانسیل عقب 190 اسب بخار قدرت دارد و این نکته‎ای است که حتماً باید در خرید بنز ویتو به آن توجه کنید.

با این حال تمامی موارد فوق تأثیری در میزان مصرف سوخت خودرو ندارند و با خرید راحت می‎توانید خرید بنز ویتو را در لیستتان قرار دهید چون این ون تنها 5.7 لیتر بنزین می‎سوزاند.  البته شایان ذکر است که خرید ون‎های گران قیمت در ایران چندان محبوبیت ندارد و اکثر این ون‎ها توسط نیروهای ویژه پلیس استفاده می‎شوند. گنجایش بسیار زیادی که این سری ون دارند این خودرو را به انتخابی متناسب برای عملیات‎های شهری می‎کند.

اگر بخواهیم تمام ایرادات این سری را در لیستی کوتاه بیاوریم ناچاریم به موارد زیر اشاره کنیم:

نکات مثبت:

  • قدرت مانور بالا برای سری گنجایش بالاتر
  • وزن خودرو به نسبت سوختی که مصرف می‎کند به شکل عجیبی مناسب است
  • اکثر آپشن‎های اضافه خودرو ارزان هستند و خیلی تفاوت در قیمت آن ایجاد نمی‎کنند.
  • از نظر فضای داخلی با اتومبیلی بسیار شیک‎تر و به روز‎تر طرف هستیم.
  • حد فاضل میان فضای حمل بار و فضای حمل سرنشین به درستی رسم شده‎اند.
  • قدرت اتومبیل حتی با افزایش از سقف مجاز بار نیز پایین‎تر نمی آید.

نکات منفی:

  • مدل‎های دیفرانسل جلو به مراتب ضعیف‎تر هستند.
  • تفاوت قیمتی میان مدل‎های مختلف به شکلی عجیبی متفاوت است.
  • تفاوت قیمتی تنها در گنجایش اتومبیل اعمال شده است و آپشن‎هایش را شامل نمی‎شود.
  • فضای حمل بار ویتو به شکل عجیبی لیز است و اصلاً برای این کار مناسب نیست.
  • فضای تاریک داخل اتومبیل حس خوبی به سرنشینان منتقل نمی‎کند.
  • سیستم فرمان و کنترل کلی اتومبیل نسبت به تکنولوژی‎های روی چند پله‎ای عقب است.

در نهایت باید این نکته را ذکر کرد که این سری بنز به تعداد محدودی در ایران به فروش می‎رسند این تعداد محدود نیز بعضاً قیمت‌های نجومی به خود می‎گیرند . برای مثال مدل‎های پایه این سری چیزی حدود 500 میلیون تومان برایتان آب خواهند خورد و قبل از هر چیزی باید از خرید این مدل و آپشن‎هایی که در عوض دریافت می‎کنید مطمئن باشید. قیمت ون بنز ویتو در ایران سرسام‎آور است.

منبع : ویرلن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH