هواوی از ویژگی قدرتمند اسمارت‌فون‌های سری P30 خود رونمایی کرد

پیش‌تر در ماه دسامبر، یک خبرچین با نام ایوان بلاس پیرامون پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه پرچم‌دار آینده هواوی P30 اطلاعاتی را منتشر کرد. منبع اطلاعاتی وی با اشاره به فردی که شخصا دستگاه را مشاهده کرده اعلام می‌کند که هواوی P30 از دوربینی با حداکثر رزولوشن 40 مگاپیکسل بهره خواهد برد. همچنین این هندست امکان بزرگ‌نمایی 5 برابری بدون‌اتلاف را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اخیرا هواوی توئیتی شامل تیزر تبلیغاتی مربوط به رویداد معرفی محصول جدید خود در روز 26 مارس را منتشر کرد. این تیزر روی قابلیت‌های زوم اسمارت‌فون P30 تمرکز دارد. بزرگ‌نمایی بدون‌اتلاف بدان معناست که در نتیجه زوم شدن دوربین بر روی سوژه‌ها، کیفیت تصویر نهایی تنها اندکی کاهش خواهد یافت.

این تیزر چگونگی عملکرد مشخصه بزرگ‌نمایی دوربین را نمایش می‌دهد. در سمت چپ عکس فوق، تصویری از یک جنگل به نمایش گذاشته شده است و در سمت راست نیز نتایج حاصل از بزرگ‌نمایی روی یک پروانه مشاهده می‌شود. این پروانه در تصویر سمت چپ به‌سختی قابل تشخیص است. همان‌طور که می‌بینید، مشخصه زوم 5 برابری بدون‌اتلاف عملکرد کاملا متفاوتی از خود نشان داده است. هواوی در این تیزر اعلام می‌کند که دوربین‌های استاندارد در زمینه زوم چندان قدرتمند نیستند. کمپانی همچنین تلاش کرده تا نشان دهد که هواوی P30 دستگاهی فراتر از یک گوشی معمولی است (بایستی خاطرنشان کرد که به گفته هواوی، تصویر فوق تنها یک نمونه نمادین محسوب می‌شود).

تیزر دیگر مربوط به رویداد 26 مارس از مدل‌های هواوی P30 در شهر پاریس رونمایی کرده و بر مشخصه جدید بزرگ‌نمایی دوربین تمرکز دارد. تصویر مورد استفاده در این تیزر، نمایی مات از برج ایفل را در پس‌زمینه نمایش می‌دهد. دایره کوچک مرکز تصویر، نمایی متمرکز و زوم شده از بدنه برج را نمایش داده و مجددا به قابلیت‌های زوم 5 برابری بدون‌اتلاف دستگاه اشاره دارد. تصویر دیگری از ماه که این‌بار توسط هواوی P30 پرو به ثبت رسیده است نیز بسیار خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد.

تیزر رویداد 26 مارس هواوی به مشخصه جدید بزرگ‌نمایی بدون‌اتلاف در هندست‌های سری P30 اشاره می‌کند

این رویکرد احتمالا به‌عنوان مشخصه نوآورانه آینده صنعت اسمارت‌فون از سوی تولیدکنندگان مختلف دنبال خواهد شد. ماه گذشته اوپو از مشخصه بزرگ‌نمایی بدون‌اتلاف 10 برابری خود رونمایی کرد. فردا و در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل این قابلیت به نمایش گذاشته خواهد شد.

به لطف افشای اطلاعات فراوان طی ماه گذشته، اکنون پیش‌بینی می‌شود که هواوی P30 با یک نمایشگر آمولد 6.1 اینچی، تراشه بومی کایرین 980 و 8 گیگابایت رم روانه بازار شود. همچنین هندست ممتاز هواوی P30 پرو نیز بایستی از یک نمایشگر آمولد 6.5 اینچی، تراشه کایرین 980 و حافظه رم 12 گیگابایتی برخوردار باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها هر 2 مدل به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI 9.1 هواوی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

عدم عرضه هواوی P30 از طریق اپراتورهای مخابراتی ایالات‌متحده

کاربران مقیم ایالات‌متحده نبایستی منتظر عرضه پرچم‌داران جدید سری P30 هواوی از طریق شرکت‌های سرویس‌دهنده مخابراتی خود باشند. فضای کنونی حاکم بر ایالات‌متحده برای هواوی اصطلاحا چندان خوشایند نیست. با توجه به اتهامات اخیر وزارت دادگستری آمریکا، این کمپانی کماکان در ایالات‌متحده به‌عنوان یک مجرم شناخته می‌شود. مقامات آمریکایی می‌گویند هواوی به منظور سرپوش گذاشتن بر مبادلات تجاری خود با ایران تلاش کرده تا از بانک‌های مختلف کلاه‌برداری نماید. ایالات‌متحده تحریم‌های اقتصادی خود را علیه ایران وضع نموده است. همچنین هواوی به سرقت فناوری مرتبط با یک ربات تست گوشی موسوم به “Tappy” از شرکت T-Mobile نیز متهم شده است. این اپراتور مخابراتی پیش‌تر و در جریان یک شکایت حقوقی مشابه علیه هواوی، مبلغ 4.8 میلیون دلار جریمه را از این کمپانی دریافت کرد.

هواوی میت 10 پرو

در ماه ژانویه 2018 دو اپراتور AT&T و ورایزن تصمیم به عرضه پرچم‌دار هواوی میت 10 پرو گرفتند. این محصول، پیشرفته‌ترین هندست کمپانی در آن زمان به‌شمار می‌رفت. اما دولت ایالات‌متحده این شرکت چینی را به‌عنوان یک عامل تهدید امنیت ملی معرفی نمود و کلیه توافقات پیشین را ملغی اعلام کرد. اکنون نگرانی موجود این است که گوشی‌های تلفن‌همراه و تجهیزات شبکه ساخت هواوی اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و شرکت‌ها را گردآوری نموده و آن‌ها را برای دولت چین ارسال می‌کنند. هواوی بارها اتهام جاسوسی برای دولت‌ها را رد کرده است.

صرف‌نظر از این موضوع نهایتا بایستی اعلام کرد که هیچ‌کدام از دستگاه‌های آینده هواوی از طریق شرکت‌های مخابراتی بی‌سیم ایالات‌متحده در دسترس کاربران مقیم این کشور قرار نخواهند گرفت و بی‌تردید این رویه در آینده‌ای نزدیک تغییر نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH