هواوی میت X: اولین نگاه به گوشی منعطف آینده

شرکت هواوی انقلابی‌ترین و خلاقانه‌ترین گوشی هوشمند خود را آشکار کرد؛ Huawei Mate X گوشی که می‌تواند آینده را نه تنها برای هواوی بلکه برای کل صنعت تلفن‌همراه تغییر دهد. این به این دلیل است که گوشی میت ایکس یک گوشی تاشو است؛ یک نژاد جدید از گوشی‌های هوشمند. برخلاف گوشی‌های تاشویی که به تازگی مشاهده کرده‌ایم این گوشی بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد. این گوشی از یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی AMOLED بدون نقطه‌ای وقفه در آن بهره می‌برد. این گوشی همچنین از بهترین دوربین‌ها و پردازنده‌های این شرکت بهره می‌برد. از ویژگی‌های دیگر این تلفن‌همراه نازکی قابل توجه آن و استفاده از سریع‌ترین مودم 5G است.

این گوشی یک رویای علمی- تخیلی است که به واقعیت پیوسته است. اما قبل از این که نگاهی دقیق به گوشی داشته باشیم چند مورد از ویژگی‌های این محصول جدید شرکت هواوی را بیان می‌کنیم.

  • یک گوشی تاشو که صفحه‌نمایش آن در قسمت بیرونی گوشی قرار دارد.
  • صفحه نمایش ۸ اینچی AMOLED با تعداد ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل و تعداد ۴۱۴ پیکسل در هر اینچ.
  • ضخامت ۵.۴ میلیمتری در حالتی که گوشی تا نشده است و ضخامت ۱۱ میلیمتری در حالت تاشو.
  • حسگر اثر انگشت بر روی دکمه پاور قرار دارد.
  • سریع‌ترین 5G دنیا. دانلود یک گیگابایت فیلم در ۳ ثانیه!
  • باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که به دو قسمت برای هر صفحه نمایش تقسیم شده است.
  • استفاده از 55-watt Huawei SuperCharge. شارژ ۸۵ درصدی در سی دقیقه.
  • دوربین Leica Triple جدید. بهترین در کلاس سلفی.

گوشی تاشو آینده

گوشی‌های تاشو مانند ماشین‌های پرنده و ربات‌های انسان‌نما معمولا قسمتی از فیلم‌های علمی- تخیلی بودند که انسان‌ها آرزو داشتند در سال‌های نه چندان دور به آن‌ها دسترسی داشته باشند. دسترسی به ماشین‌های پرنده که بالای سر ما پرواز می‌کنند هنوز یک آرزو است اما گوشی‌های تاشو دیگر موضوعی فراتر از فانتزی هستند.

تعدادی از شرکت‌های مختلف گوشی‌های تاشو خود را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرده‌اند. در میان این شرکت‌ها شاید شجاع‌ترین و جسورترین نگاه مربوط به شرکت هواوی است که مورد تعجب همگان شده است.

محصولات شرکت چینی شاید زیاد در آمریکا مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اما این شرکت هر کاری برای ارایه نوآوری‌های خود در عرصه رقابت با دیگر شرکت‌ها انجام می‌دهد و محصول جدید این شرکت مورد تحسین قرار گرفته است. گوشی میت ایکس، گوشی تاشو که با یک حرکت می‌تواند به تبلتی ۸ اینچی تبدیل شود و با یک حرکت دیگر می‌تواند به وضعیت گذشته خود باز گردد. با وجود همه این ویژگی‌ها این گوشی ظرافت خود را حفظ کرده است. هواوی از بهترین پردازنده موجود و یک صفحه‌نمایش AMOLED زیبا بهره برده است.

تبلتی که در جیب شما جا می‌شود

چه چیزی میت ایکس تاشو را نسبت به دیگر رقیبان خود برتر می‌کند؟ ابتدا صفحه‌نمایش ۸ اینچی AMOLED آن است. هیچ نقطه و فاصله‌ای وجود ندارد. تمام صفحه از رنگ‌های زنده و واضح تشکیل شده است. زمانی که شما گوشی را تا می‌کنید قسمتی از صفحه نمایش سیاه شده و به دو قسمت ۶.۶ اینچی که صفحه نمایش جلوی گوشی و قسمت دوم ۶.۴ اینچی که صفحه نمایش پشت گوشی است تقسیم می‌شود. حتی زمانی که گوشی تا می‌شود بسیار ضخیم نیست و دارای ضخامت ۱۱ میلی‌متر است و در حالتی که تا نشده است دارای ضخامت ۵.۴ میلی‌متری است. زمانی که گوشی را کاملا باز می‌کنید پشت گوشی به جز یک قسمت عمودی که هواوی هر ۳ دوربین این گوشی را در این قسمت قرار داده است، کاملا صاف است. اگر توجه کنید هیچ دوربین سلفی در این گوشی وجود ندارد. این یک اشتباه نیست. از آن جایی که شما یک صفحه‌نمایش در پشت گوشی دارید، می‌توانید از دوربین‌های اصلی گوشی به عنوان دوربین سلفی برای داشتن تصاویر با کیفیت‌تر استفاده کنید.

برای امنیت یک حسگر اثر انگشت روی کلید پاور قرار گرفته است. هیچ حسگر خاصی بر روی صفحه‌نمایش قرار ندارد و از آن جایی که دوربینی نیز در جلوی گوشی وجود ندارد این محصول جدید شرکت هواوی از قابلیت تشخیص چهره نیز پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی میت ایکس در مورد اتصال به دنیای اینترنت بسیار عالی است. این یک گوشی 5G است که به گفته شرکت هواوی سریع‌ترین گوشی تاشو است که توانایی رسیدن به سرعت ۴.۶ گیگابیت بر ثانیه را نیز دارد. این سرعت دو برابر رقیبان خود مانند محصولات شرکت کوالکوم و سامسونگ است. ترجمه این سرعت به زبان انسان‌ها به این معنی است که اگر اینترنت شما از این نسل اینترنت پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید یک فیلم یک گیگابایتی را در ۳ ثانیه دانلود کنید.

این محصول از دو باتری در هر طرف گوشی بهره می‌برد که در کل به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تبدیل می‌شود.

قابلیت Huawei SuperCharge نیز به این گوشی باز گشته است. در اواخر سال ۲۰۱۸، شرکت هواوی برای گوشی میت ۲۰ پرو این قابلیت را راه اندازی کرد که با سرعت ۴۰ وات گوشی را شارژ می‌کرد. در مورد میت ایکس، این سرعت حتی سریع‌تر است و به ۵۵ وات افزایش یافته است. این یعنی حدود ۴۰ درصد سریع‌تر.

قیمت و تاریخ عرضه محصول

این گوشی که رویای بسیاری از ما در دوران کودکی هنگام مشاهده فیلم‌های علمی- تخیلی بود با قیمت قابل توجه‌ای عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی اواسط سال ۲۰۱۹ عرضه شود. قیمت این محصول شاید عجیب به نظر برسد. ۲۳۰۰ یورو! که تقریبا معادل ۲۶۰۰ دلار خواهد بود که قیمت بسیار زیادی برای یک گوشی است.

البته طبق برخی خبر‌ها، این گوشی به صورت گسترده تولید نخواهد شد و فقط به تعداد محدود ساخته خواهد شد. علاوه بر این، ما هنوز هیچ اطلاعاتی از این گوشی نداریم و با نحوه عملکرد آن آشنا نیستیم. اما انتظار برای معرفی نسل دوم گوشی‌های منعطف در این سال حرکت بسیار عاقلانه‌ای خواهد بود.

شما در مورد محصول جدید شرکت هواوی، میت ایکس، چه نظری دارید؟

و اما در مورد ایده گوشی‌های منعطف چه نظری دارید؟ آیا فکر می‌کنید که آن‌ها در نهایت گوشی‌های هوشمند سنتی را کنار خواهند گذاشت؟

1 در مورد “هواوی میت X: اولین نگاه به گوشی منعطف آینده”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH