اکسپریا ۱۰

نگاهی نزدیک به سونی اکسپریا 10

کنگره جهانی موبایل (MWC) جایی برای معرفی آخرین تکنولوژی‌های صنعت اسمارت فون‌هاست و هر ساله در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود. کمپانی‌های کوچک و بزرگی در این رویداد شرکت کرده و از جدیدترین دستاوردهای خود در این حوزه پرده‌برداری می‌کنند. سونی هم از این قاعده مستثنی نیست. امسال گوشی‌های تازه‌ای در کنگره جهانی موبایل معرفی شده‌اند که یکی از آن‌ها اکسپریا ۱۰ نام گرفته. در ادامه قصد داریم با ویژگی‌های این دیوایس جذاب بیش‌تر آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی؛ مدرن و غول‌پیکر!

اکسپریا ۱۰

دیزاین مدرن سرنوشت تمامی موبایل‌های هوشمند است. سونی هم با علم به این مسئله اکسپریا ۱۰ را با طراحی کم‌حاشیه به بازار عرضه نموده. در قاب جلو شاهد نوارهای باریک در طرفین و قسمت پایینی نمایشگر هستیم که ظاهری زیبا و چشم‌گیر به دستگاه بخشیده. با این حال، حاشیه‌ ضخیم بخش بالایی دیسپلی آزاردهنده است و می‌توان گفت به دیزاین محصول ضربه زده. در قاب پشتی نیز الما‌ن‌های همیشگی مثل ماژول دوربین دوگانه در کنار فلاش ال‌ای‌دی به‌چشم می‌خورد و همین موضوع اکسپریا ۱۰ را در کلاس اسمارت فون‌های لوکس قرار داده. گفتنی‌ست نسبت تصویر ۲۱:۹ خوش‌دستی گوشی را افزایش داده و همچنین با وجود پنلی غول‌آسا، اکسپریا ۱۰ به‌راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب جای می‌گیرد.

از نمایشگر غافل نشویم. سونی از یک دیسپلی ۶ اینچی مجهز به تکنولوژی IPS در اکسپریا ۱۰ بهره جسته که تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس نیز پیکسل‌ها را از دید کابران پنهان ساخته و به این ترتیب قادر به دیدن جزئیات تصاویر خواهید بود. تولیدکننده از نسل پنجم گلس‌های کمپانی کورنینگ نیز سود گرفته تا از این صفحه‌نمایش درخشان محافظت نماید. لازم به‌ذکر است که گوریلا گلس ۵ در برابر عوامل بسیاری مقاوم است و مطمئن باشید بر روی نمایشگر اکسپریا ۱۰ به‌سادگی خط‌و‌خش نمی‌افتد!

سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ سامورایی میان‌رده!

اکسپریا ۱۰

پردازنده نقشی اساسی را در لوازم دیجیتال ایفا می‌کند و بدون آن موبایل هوشمند بلااستفاده خواهد شد. به‌همین دلیل سونی اکسپریا ۱۰ به یک چیپست‌ آمریکایی مجهز گشته که از قدرت نسبتا خوبی برخوردار است. اسنپدراگون ۶۳۰ به‌راحتی از پس اپلیکیشن‌های سبک و نیمه‌سنگین برمی‌آید و به این ترتیب اعمال روزمره‌تان بدون لگ و کندی انجام می‌گیرند. همچنین قادرید برخی از گیم‌های پرطرفدار اندرویدی را نیز تجربه نمایید. مقدار حافظه را از یاد نبریم. شرکت سازنده اکسپریا ۱۰ را در دو ورژن تولید نموده که در نسخه گران‌تر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۴ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد که نیاز بیش‌تر کاربران را برطرف می‌کند. به‌طور کلی می‌توانید اطلاعات شخصی‌تان را ذخیره کنید و به دانلود انبوهی از محتواها بپردازید. در ضمن قادر به اجرای همزمان چند اپ خواهید بود و در نتیجه کارهای‌تان سریع‌تر از قبل انجام می‌شوند. در صورت کمبود فضای ذخیره‌سازی نیز می‌توانید از میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت سود بگیرید.

در کنار سخت‌افزار، نرم‌افزار نیز حائز اهمیت است. نگارش نهم پلت‌فرم گوگل مهمان اکسپریا ۱۰ شده و محصول ژاپنی را به گزینه‌ای عالی در مارکت مبدل نموده. در این ورژن تغییرات و بهینه‌سازی‌های متعددی صورت گرفته که موجب بیش‌تر شدن عمر باتری شده و در عین حال سطح امنیت هندست را افزایش داده.

دوربین‌ها؛ خاطرات‌تان را با کیفیت بالا ضبط کنید!

اکسپریا ۱۰

در بخش دوربین، سونی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. چراکه این کمپانی برای سال‌های متمادی در حوزه لنزها و دوربین‌ها فعالیت داشته و دارد و از این رو گوشی‌های ژاپنی از سنسورهای باکیفیتی بهره‌مند هستند. اکسپریا ۱۰ نیز از این قانون پیروی می‌کند. سونی از دوربین‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در قاب پشتی سود جسته که تصاویری با سطح جزئیات بالا ثبت می‌نمایند. گفتنی‌ست این لنزها از نوع واید بوده و برای همین اکسپریا ۱۰ عکس‌هایی با زاویه دید گسترده می‌گیرد و انتخابی مناسب برای عکاسان محسوب می‌شود. تولیدکننده دو فلاش ال‌ای‌دی را نیز در نظر گرفته تا حتی در شب نیز بتوانید تصاویری خیره‌کننده ثبت نمایید. عاشق ضبط ویدیو هستید؟ پس حتما اکسپریا ۱۰ را بخرید. از آن‌جا که این مدل قادر به گرفتن فیلم‌هایی با رزولوشن 4K است.

دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی عکس‌های رضایت‌بخشی ثبت می‌کند و نیاز اکثر کاربران را پوشش می‌دهد. از طرفی با این سنسور می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت فول اچ‌دی ضبط نمایید. پس اگر علاقه‌مند به برقراری تماس‌های تصویری و گرفتن استوری‌های باکیفیت هستید، حتما اکسپریا ۱۰ را مدنظر داشته باشید.

سایر قابلیت‌ها؛ دردسرهای باتری کوچک!

اکسپریا ۱۰

بی‌تردید باتری ۲۸۷۰ میلی‌آمپری یکی از نقاط ضعف اصلی اکسپریا ۱۰ به‌حساب می‌آید که عمر ناامیدکننده‌ای را برای دیوایس رقم زده. با این حال، سونی تکنولوژی شارژ سریع را تدارک دیده تا وقت‌تان هدر نرود و گفتنی‌ست باتری گوشی ژاپنی در مدت زمان کمی فول‌شارژ خواهد شد. برای این‌که امنیت دستگاه افزایش یابد، سازنده از یک حس‌گر اثر انگشت حساس و سریع استفاده نموده تا فقط خودتان قادر به آنلاک کردن موبایل باشید. خوش‌بختانه شاهد نسخه دهم فن‌آوری بلوتوث در اکسپریا ۱۰ هستیم که نسبت به نگارش‌های قبلی بهبود چشم‌گیری پیدا کرده. به‌عنوان مثال حالا می‌توانید دو گجت بلوتوث را به محصول سونی متصل نمایید و با دوستان‌تان به یک موزیک مشابه گوش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH