گوشی‌های مجهز به اینترنت 5G که در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند

پس از سال‌ها بحث و صحبت درباره اینترنت 5G، اکنون این تکنولوژی برروی تلفن‌های هوشمند قرار داده شده است. همه ما دوست داریم از اینترنتی استفاده کنیم که سرعت و اختلال آن بسیار کم باشد. اینترنت همراه نسل پنجم یا همان 5G این تجربه دوست‌داشتنی را به ما منتقل خواهد کرد. اما در نمایشگاه MWC 2019 که در شهر بارسلونا برگزار شده است، تلفن‌های هوشمندی به معرض نمایش گذاشته شده‌اند که مجهز به تراشه 5G برای سرعت و کیفیت بهتر اینترنت، ساخته شده‌اند.

ما در این مقاله، به بررسی تلفن‌های هوشمندی که توسط شرکت‌های بزرگ جهان ساخته شده‌اند و مجهز به اینترنت پرسرعت 5G هستند، می‌پردازیم.

یکی از ارزان‌ترین‌ها: Xiaomi Mi Mix 3 5G

تلفن‌های هوشمند مجهز به اینترنت 5G در سال‌های آینده به طور گسترده‌ای در بازار جهانی، در دسترس خواهند بود. اما فعلا در این برهه زمانی، تلفن‌های هوشمند مجهز به اینترنت نسل پنجم، کمترین تعداد و گران قیمت‌ترین گوشی‌ها خواهند بود.

اما شرکت شیائومی از محصول جدید خود که اتفاقا، محصولی ارزان قیمت نیز است، رونمایی کرده است. از میان تلفن‌های همراه مجهز به اینترنت 5G، کمترین قیمت را تلفن همراه Xiaomi Mi Mix 3 5G داراست، که کمترین ضربه را به کیف پول شما نیز خواهد زد.

این تلفن هوشمند با داشتن پردازنده Snapdragon 855 و مودم X50 تجربه‌ای هیجان‌انگیز از اینترنت 5G را به شما منتقل خواهد کرد. به گفته شرکت شیائومی سرعت اینترنت این گوشی در مقایسه با نسل LTE ده برابر افزایش داشته است.

یکی از خاص‌ترین‌ها: LG V50 ThinQ

 

این گوشی هوشمند در واقع نسخه تغییر یافته V40 است که با داشتن ظاهری مثل نسل قبلی خود توانسته مودم اینترنت 5G را نیز به این گوشی اضافه کند.

این گوشی مجهز به دوربین سه‌گانه است که کیفیت خوبی در عکسبرداری و فیلمبرداری به کاربر، ارایه می‌دهد.

هم‌چنین لوازم جانبی این تلفن مانند دوال دیسپلی، تجربه متفاوتی از دو نمایشگر در تلفن همراه را به شما می‌دهد. این گوشی مجهز به اینترنت 5G در اواخر سال جاری تحت مجوز اپراتور Sprint آمریکا به فروش خواهد رسید.

این گوشی نسبت به شیائومی می میکس 3 از قیمت بیشتری برخوردار است، اما آیا شما حاضر هستید برای تلفنی که ظاهر آن مانند نسل قبلی خود یعنی V40 است، فقط به خاطر داشتن تراشه 5G قیمت زیادی بپردازید؟

جواب این سوال را باید در آمار فروش این گوشی در آمریکا پیدا کرد.

یکی از محبوب‌ترین‌ها: Samsung Galaxy S10 5G

 

یکی از شرکت‌هایی که عملکرد خوبی نسبت به رقبایش درحوزه اینترنت 5G دارد، سامسونگ است. Galaxy S10 5G تمام مشخصاتی را که نسخه اصلی‌اش دارد، در خود جا داده است.

این دستگاه به صفحه نمایش AMOLED پویا و دوربین‌های بزرگی که نسبت به نسل‌های قبلی خود در حوزه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار پیشرفت کرده است، مجهز شده است.

به همه این موارد مودم 5G را نیز اضافه کنید تا متوجه قدرت کهکشان دهم سامسونگ شوید. هم‌چنین بهبود قابلیت AR در دوربین‌های عقب و جلو گلکسی اس 10 کاملا مشهود است.

قیمت این گوشی تقریبا هم‌قیمت نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس 10 پلاس خواهد بود، اما شاید تغییرات کمی بر روی قیمت این گوشی انجام شده و این گوشی کمی گرانتر از نسل قبلی خود باشد.

اما شاید قیمت زیاد این تلفن برای کسانی که مشتاق اینترنت 5G هستند، کمی زیاد باشد، مخصوصا با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های اینترنت نسل پنجم در اکثر نقاط دنیا وجود ندارد.

با این‌حال، هنوز قیمت رسمی این محصول سامسونگ در نمایشگاه MWC 2019 مشخص نشده است.

یکی از آن‌هایی که لازم دارید: Huawei Mate X

 

هواوی میت ایکس یک گوشی کاملا خیره‌کننده برای حاضران نمایشگاه MWC 2019 است. این تلفن هوشمند به لطف داشتن مودم Balong 5000 که از شبکه‌های ارتباطی Sub-6 و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند، از تلفن‌هایی است که شرکت هواوی بر روی فروش خوب آن حساب باز کرده است.

هم‌چنین صفحه نمایش تاشوی این گوشی، یکی از خاص‌ترین صفحه نمایش‌ها در بین رقیبان این شرکت است. با توجه به اینکه امسال شاید سال گوشی‌های صفحه تاشو باشد، هواوی نیز خود را به این عرصه رسانده و از صفحه نمایش تاشو در این تلفن هوشمند استفاده کرده است.

قیمت این تلفن 2600 دلار است که در طول سال جاری، فروش آن در کشور آمریکا آغاز خواهد شد. این تلفن هوشمند یکی از تحسین برانگیزترین دستگاه‌هایی است که شرکت هواوی در این نمایشگاه ارایه کرده است.

آن‌هایی که برای ما آشنا نیستند.

 

در حالی‌که رقابت داغی بین شرکت‌های ال‌جی، سامسونگ و هواوی در طول این نمایشگاه در حال رخ دادن بود، رقیبی که نامش کمتر در بین این غول‌ها شنیده می‌شود، یک ظهور ناگهانی داشت.

شرکت ZTE از تلفن هوشمند خود که مجهز به اینترنت 5G نیز بود رونمایی کرد. این گوشی، پرچمدار ZTE در نمایشگاه بارسلون است که مجهز به پردازنده  Snapdragon 855 و مودم X50 است.

صفحه نمایش 6.47 اینچی این دستگاه که از تکنولوژی + AMOLED FHD بهره می‌برد از بهترین و با کیفیت‌ترین صفحه نمایش‌هاست که در گوشی AXON 10 Pro 5G مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین AXON 10 Pro 5G نیز همانند اکثر رقیبان خود از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد.

One Plus و Alcatel

علاوه‌بر ZTE، شرکت‌های آلکاتل و وان پلاس نیز از محصولات خود که مجهز به تراشه 5G هستند، رونمایی کردند.

اما شرکت وان پلاس برای نشان دادن قدرت شبکه 5G در گوشی One Plus 5G Prototype از یک نفر خواست که در این تلفن هوشمند، بازی Ace Combat 7 را به صورت آنلاین و تحت شبکه‌ 5G که توسط این شرکت شبیه‌سازی شده بود انجام دهد. کیفیت بی‌نظیر در ارتباط با شبکه 5G و هم‌چنین طراحی ظاهری این تلفن، نشان می‌دهد شرکت‌های کمتر دیده‌شده نیز می‌توانند در این عرصه در نمایشگاه MWC، خودی نشان بدهند.

این گوشی که اطلاعاتی از نرم‌افزار و سخت‌افزار آن در دسترس نیست، در فصل بهار سال جاری عرضه خواهد شد، هم‌چنین وان پلاس هیچ قیمتی برای این گوشی تعیین نکرده است، اما درمصاحبه اخیر، مدیر این شرکت گفته: “مردم برای استفاده از اینترنت 5G باید چیزی در حدود 200 تا 300 دلار بیشتر از تلفن‌های مجهز به اینترنت 4G خرج کنند.

آلکاتل هم که به علت عرضه گوشی‌های ارزان قیمت، فروش خوبی در جهان داشته است، امسال در نمایشگاه MWC 2019 با عرضه Alcatel 7 5G، همه را شگفت‌زده کرد.

این گوشی که نسخه جدیدتری از Alcatel 7 است، مجهز به یک پردازنده Snapdragon 855، صفحه نمایش 6.5 اینچی، رم 6 گیگابایتی و یک باتری 4000 میلی‌آمپر است.

یکی از نمایندگان آلکاتل در مورد عرضه این گوشی گفت:”این گوشی در اواخر سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد، اما به احتمال زیاد مدل این گوشی برای سال 2020 درنظر گرفته می‌شود.”

قیمت این دستگاه نیز 179 دلار است که یکی از ارزان‌ترین تلفن‌های هوشمند مجهز به اینترنت 5G است که در این لیست به معرفی آن‌ها پرداختیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH