energous-3

کمپانی Vivo در مسیر ساخت دیوایس‌هایی با قابلیت شارژ بی‌سیم واقعی!

تا همین چند سال پیش وقتی می‌خواستیم گجت‌های خودمان را شارژ کنیم، باید شارژر را به طور مستقیم به خود گجت متصل می‌کردیم و آن را با سیم به برق متصل می‌نمودیم تا شارژ شود. اما از چند سال پیش تا امروز، پدیده‌ای به اسم شارژ بی‌سیم، عملیات شارژ گجت‌های‌مان را دچار تغییر و تحول کرده است. اکنون دیگر لازم نیست سیم شارژر را مستقیما به خود دیوایس‌ها وصل کنیم، بلکه سیم را به یک پد مخصوص شارژ متصل می‌کنیم و سپس دیوایس‌های مجهز به مدار شارژ بی‌سیم را روی پد می‌گذاریم تا خودش شارژ بشود.

با این همه، این پدها هم واقعا بی‌سیم نیستند چون برای شارژ شدن باز هم باید پد را با سیم به برق وصل کرد. چقدر جالب می‌شد اگر برای شارژ کردن نیازی به هیچ سیم و پد شارژری وجود نداشت و دیوایس‌ها صرفا با قرار گرفتن در یک محیط به خصوص، از طریق امواج خودبه‌خود شارژ می‌شدند.

اگر چنین ایده‌ای در نظرتان می‌پرورانید، باید بگویم که شما تنها نیستید. شرکتی به اسم Energous هم مثل دیزنی و چند گروه و شرکت دیگر، مشغول عملی کردن این تصور رویایی هستند. Energous که در سن‌خوزه کالیفرنیا مستقر است، روی تکنولوژی شارژ بی‌سیم منحصر به فرد خودش با نام WattUp کار می‌کند؛ تکنولوژی‌ که می‌تواند در شعاع ۴.۵ متری هر دیوایسی را با قدرت حداکثر ۲۰ وات شارژ کند. عملیات شارژ این فناوری از طریق امواج رادیویی صورت می‌پذیرد.

اکنون کمپانی Vivo تصمیم گرفته است که با شرکت Energous وارد همکاری بشود تا گجت‌هایی مبتنی بر این فناوری شارژ بی‌سیم تولید نماید. Vivo پیش از این هم با معرفی طرح مفهومی گوشی Apex 2019، علاقه خود را به ساختن گوشی‌هایی که هیچ درگاهی در آن‌ها گنجانده نشده، نشان داده است. Apex 2019 به وسیله یک شارژر مغناطیسی که به پشت دیوایس متصل می‌شد، شارژ می‌گردید.

vivo-apex-2019-wireless-charge

همکاری Vivo و Energous پیرامون فناوری شارژ بی‌سیم WattUp می‌تواند نوید آغاز نسل جدیدی از دیوایس‌ها را بدهد، دیوایس‌هایی که می‌توانند بدون نیاز به سیم و شارژر، از طریق امواج رادیویی این بار واقعا بی‌سیم شارژ بشوند. گرچه فناوری WattUp برای فعالیت نیاز به نصب یک فرستنده در دیوایس هدف دارد، اما با وجود این فرستنده در گجت‌تان دیگر نیازی به سیم و پد شارژر نخواهید داشت.

گفتنی است که پیش از این در سال ۲۰۱۶ هم Energous با شرکت اپل نیز در همین رابطه وارد همکاری شده بود، اما نتیجه مشخصی از این همکاری مشاهده نشد و اکنون هم مشخص نیست آیا این همکاری همچنان ادامه دارد یا خیر. باید منتظر ماند و دید آیا همکاری Energous با Vivo از جنس همان همکاری با اپل خواهد بود، یا این‌که واقعا شاهد محصولی نهایی با بهره‌مندی از این فناوری جالب خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH