تهدید باگ جدی گوگل

گوگل به دلیل یک باگ امنیتی امکانات اندروید تی‌وی را غیرفعال کرد

باگی که بیننده‌های اندروید تی‌وی را قادر به مشاهده حساب‌های Google Photos از صدها غریبه می‌کرد، باعث شد تا گوگل به طور موقت ویژگی اشتراک‌گذاری عکس را در اندروید تی‌وی غیرفعال کند. کاربران با استفاده از برنامه Google Home، می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های حساب‌های لینک شده در گوگل‌فوتوز را مشاهده نمایند. این امر اجازه می‌دهد تا یک زوج بتوانند عکس‌های حساب‌های شخصی یکدیگر را هنگام تماشای اندروید تی‌وی ببینند.

این باگ باعث می‌شود که حساب‌های گوگل‌فتوز افراد غریبه به اندروید تی‌وی کاربران متصل شود. یکی از کاربران اندروید تی‌وی در هند وقتی که حساب‌های لینک‌شده را در دستگاه خود چک می‌کرد، توییت کرد: ” اندروید تی‌وی اساسا فهرستی از تک تک کسانی که صاحب تلوزیون بوده‌اند را لیست می‌کند. این بی کفایتی تکان دهنده است.” به نظر می‌رسد این مشکل ناشی از برنامه گوگل‌هوم در برخی از دستگاه‌های اندروید تی‌وی است.

فردی که برای اولین بار به طور عمومی این مشکل را بیان کرد یک کاربر هندی تلویزیون اندروید با آی‌دی (wothadei@) و نام‌کاربری Prashanth در توییتر است. وی صاحب یک تلویزیون 55 اینچی VU LED است که دارای اندروید تی‌وی است. به گفته‌ اندرویدپلیس، هنگامی که پرشنت در تلاش برای راه اندازی حالت Backdrop/Ambient در پیکسل 2 ایکس‌ال خود بود، صدها حساب گوگل‌فتوز از غریبه‌ها به حساب شخصی او لینک شده بودند. با این حال، او نمی‌توانست تصاویری از آن‌ها ببیند زیرا در آن زمان امکانات گوگل‌فتوز از کار افتاده بود.

ما نمی‌دانیم که آیا این مشکل مربوط به این واقعیت است که تلویزیون اندروید 7.0 پرشنت از دسامبر 2017 تا به حال آپدیت امنیتی شده است یا خیر. ابتدا گوگل به او گفت که با سازنده تماس بگیرد، اما بعد تصمیم گرفت موضوع را بررسی کند. در حالی که گوگل مشغول بررسی است، توانایی دسترسی کاربران اندروید‌ تی‌وی را به گوگل‌اسیستنت و مشاهده عکس از طریق گوگل‌فتوز را غیرفعال کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH