گوگل اعلام کرد به‌روزرسانی بزرگ Google Photos با ویژگی‌های جدید در راه است

در I/O 2018 گوگل از یک به‌روزرسانی مهم در Google Photos خبر داد که به طرز خارق‌العاده‌ای هوش مصنوعی را وارد عرصه خواهد کرد.  البته جای تعجب هم نیست که گوگل در تلاش است تا هوش مصنوعی را به بهترین نحوه در تمامی بخش‌ها و قسمت‌های محصولات خود مورد استفاده قرار دهد.

گوگل

در ماه‌های آتی گوگل قصد دارد بخش Suggested Actions سرویس Google Photos را به روزرسانی نماید. همان‌طور که از نامش بر‌می‌آید، طبق برنامه شرکت باید فعالیت‌های هوشمندانه در این پلتفرم شامل پیشنهاد‌های ارایه شده به کاربر برای اعمال بر روی عکس‌ها، بهبود یابد. البته اگر تصور می‌کنید که قرار است تنها عملکرد ویژگی بهبود خودکار تصاویر بهتر شود یا مواردی شبیه آن، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. زیرا در این به‌روزرسانی با شگفتی‌های بسیار بیشتری روبه رو خواهید شد. از آن جالب‌تر اینکه هر پیشنهاد هوشمندانه‌ای تنها با یک ضربه (Tap) اجرا خواهد شد. براساس توضیحات و اطلاعاتی که ساندار پیجای مدیر عامل گوگل ارایه کرده است، برخی از ویژگی‌های جدید به شرح زیر است:

به اشتراک‌گذاری خودکار تصاویر با افرادی که در عکس‌های شما هستند!

تصور کنید در یک مراسم عروسی حضور دارید و از یکی از دوستان‌تان عکسی می‌گیرید. با ارایه و دسترسی لیست تماس دوستان به سرویس Google Photos، آن قادر خواهد بود به صورت خودکار تصویر چهره دوستتان را از میان صد‌ها عکسی که در حافظه دستگاه خود دارید، تشخیص دهد و به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید آن تصاویر را با دوستتان نیز به اشتراک بگذارید. قابلیت بسیار ساده و جالبی است اما هنوز مشخص نیست که با چه مکانیسمی این امکان برای سرویس Google Photos فراهم شده است تا بتواند چنین توانایی بالایی در شناسایی افراد کسب نماید. در هر حال شرط لازم برای این کار، دسترسی به لیست مخاطبین شما است.

اسکن اسناد با استفاده از OCR

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و مفیدی که در این به‌روزرسانی در اختیار شما خواهد بود، امکان اسکن اسناد با استفاده از OCR (شناسایی اپتیکی کاراکتر‌ها) است. هنگامی که این به‌روزرسانی عرضه شود، Google Photos قادر خواهد بود که به سادگی تصاویر اسناد را تشخیص دهد و به صورت خودکار نسبت به دسته‌بندی و تفکیک تصاویر اسناد از دیگر تصاویر اقدام نماید و حتی آنها را به فایل‌های PDF تبدیل کند تا بتوانید بهتر بر روی آنها کار ویرایش را انجام دهید.

گوگل

بهبود خودکار کیفیت تصاویر

اگر شما به صورت روزانه از سرویس Google Photos استفاده کرده باشید حتما با آیکن Magic Wand که با زدن ضربه بر روی گزینه Edit تصویر ظاهر می‌شود، آشنایی دارید. این یک راه حل ساده برای بهبود کیفیت تصویر است که برای مثال اگر روشنایی یا تاریکی تصویر نامناسب باشد، به صورت خودکار مورد ویرایش قرار می‌گیرد و کیفیت تصویر بهبود می‌یابد. اما در به‌روز‌رسانی جدید توانایی این ویرایش افزایش یافته است و چندین گزینه جدید نیز برای بهبود کیفیت خودکار تصاویر به آن افزوده شده است. از جمله این موارد می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

گوگل

تنظیمات روشنایی

اگر Google Photos تشخیص دهد که یک تصویر دارای روشنایی کم یا بیش از حد زیاد است به شما پیشنهاد خواهد داد تا آن را بهبود دهید. آنگاه تنها کافی است تا شما این پیشنهاد را با یک ضربه تایید نمایید و Google Photos به صورت خودکار نسبت به اعمال تغییر بر روی عکس اقدام نماید.

رنگی‌کردن تصاویر

رنگ‌آمیزی تصاویر سیاه و سفید قدیمی به مهارت زیادی نیازمند است و ساعت‌ها وقت می‌گیرد تا به نحوه احسن انجام شود. اما با ارایه این به‌روزرسانی، Google Photos خود به تنهایی این کار را انجام خواهد داد. بله درست شنیدید، Google Photos به محض تشخیص تصاویر تک رنگ از شما خواهش می‌کند تا به او اجازه دهید شعبده‌بازی خود را آغاز نماید و با دقت و سرعتی بالا آن تصویر را برایتان رنگ‌آمیزی نماید. البته همان‌طور که در تصویر می‌بینید شاید نقاط ضعف کوچکی داشته باشد اما هنوز هم اثری تحسین‌برانگیز است.

گوگل

افکت‌های متفرقه / بهبود کیفیت

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید که در بحث بهبود کیفیت خودکار تصاویر توسط Google Photos در این به‌روزرسانی جدید در اختیار‌تان قرار خواهد گرفت. اجرای افکتی به نام پاشیدن رنگ (Color Splash Effect) است. در این افکت شما این امکان را دارید که به دلخواه یک بخش از تصویر را سیاه و سفید کنید و یا حتی تمام تصویر را سیاه و سفید کنید و یک بخش خاص را رنگی باقی بگذارید. در تصویر نمونه‌ای که منتشر شده شما می‌توانید ببینید که تصویر کودک و محیط اطراف رنگ‌زدایی شده و برای به چشم آمدن خود کودک، تنها لباس تن او رنگی باقی مانده است.

1 در مورد “گوگل اعلام کرد به‌روزرسانی بزرگ Google Photos با ویژگی‌های جدید در راه است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH