احتمال عرضه یک دستگاه تاشو ویندوزی در آینده

طی سال‌های 2017 و 2018 شاهد ثبت چندین پتنت مرتبط با دستگاه تاشوی جدید مایکروسافت با اسم رمز اندرومدا بودیم. براساس گزارشات پیشین قرار بود این گوشی/تبلت، نسخه سفارشی سیستم‌عامل ویندوز را اجرا نماید. اما تابستان گذشته کمپانی این موضوع را برای مدتی مسکوت نگاه داشت. هفته گذشته یک گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت Petri (به نقل از سایت The Verge) نشان داد که مایکروسافت بر روی سیستم‌عامل یکپارچه خود با کلیه قابلیت‌های ویندوز 10 کار می‌کند. ورژن جدید سیستم‌عامل مایکروسافت، ویندوز لایت نام‌گذاری شده و این پلتفرم برای دستگاه‌های مجهز به نمایشگر دوگانه و گجت‌های همراه تاشو توسعه یافته است.

اکنون وب‌سایت Petri ماکتی از شکل ظاهری سیستم‌عامل ویندوز لایت را تولید کرده است. به گزارش این وب‌سایت، کمپانی مایکروسافت برای اتمام توسعه سیستم‌عامل جدید تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است؛ اما پیش از آغاز عرضه محصول همواره اعمال برخی تغییرات امری محتمل خواهد بود. علیرغم به‌کارگیری کلمه “لایت”، مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند که با مرور زمان این ورژن از ویندوز کلیه امکانات موردنیاز کاربران حرفه‌ای و سازمان‌ها را ارایه خواهد کرد. با این‌حال این محصول در وهله نخست نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز با پیچیدگی‌های کم‌تر خواهد بود که برای دستگاه‌های رده ‌پایین‌تر مجهز به پردازنده‌های اینتل یا ARM طراحی شده است. مایکروسافت برای عرضه موفقیت‌آمیز ویندوز لایت احتمالا از شکست ویندوز RT تا حدودی عبرت گرفته است.

با این‌حال اکنون این سیستم‌عامل تنها از اپلیکیشن‌های پلتفرم عمومی ویندوز (اپلیکیشن‌هایی که با قابلیت اجرا بر روی چندین دستگاه مجهز به ویندوز 10 تولید می‌شوند) و برنامه‌های توسعه وب پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن‌های توسعه وب در واقع وب‌سایت‌هایی هستند که با استفاده از برخی ویژگی‌های ذاتی سیستم‌عامل دستگاه‌های همراه همانند یک برنامه عمل می‌کنند. مایکروسافت در تلاش برای یافتن راهی است تا اجرای اپلیکیشن‌های Win32 در ویندوز لایت را امکان‌پذیر نماید.

در حالی‌که مایکروسافت برای تکامل هرچه سریع‌تر ویندوز لایت تلاش می‌کند؛ احتمالا در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان آینده کمپانی با نام BUILD 2019 اخبار بیش‌تری در این زمینه اعلام خواهد شد. رویداد مذکور از روز 6 تا 8 مارس در بندر سیاتل آمریکا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH