امتیاز ناامید کننده ifixit به پرچمداران جدید سامسونگ

تعمیر گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل هر سال سخت‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد، گلکسی S10 و S10e را باید به عنوان بد تعمیرترین گوشی‌های سامسونگ معرفی کنیم.

یکی از فاکتورهایی که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کرد، تعمیر پذیری آن است چرا که هر گجت الکترونیکی پس از مدتی دچار ایراد شده و هر چه تعمیر شدن آن آسان‌تر باشد، هزینه‌ها برای رفع عیب را کاهش می‌دهد.

سایت iFixit چند سالی است که به بررسی میزان تعمیر پذیری گوشی‌های هوشمند می‌پردازد، این بار به سراغ گلکسی S10 سامسونگ و نسخه ارزان‌تر آن رفته و با کالبد شکافی آن‌ها از سختی تعمیر این دو گوشی سخن گفته است که در ادامه خلاصه‌ای از آن را بیان می‌کنیم.

یکی از نکات مثبتی که در این کالبدشکافی توجه را جلب می‌کند این است که قطعات مختلف تا حد زیادی ماژولار هستند و به راحتی از بدنه جدا می‌شوند که برای نمونه می‌توان به دوربین‌های اصلی، سلفی و جک هدفون اشاره کرد اما پورت USB بر خلاف پرچمداران قبلی در گلکسی S10 و S10e به مادربرد متصل است.

اصلی‌ترین عیب این گوشی از نگاه iFixit مربوط به حسگر اثر انگشت آن است، قابلیتی که شاید مشتری را به خرید گلکسی S10 ترغیب کند اما اگر این سنسور از کار بیفتد باید برای تعمیر آن کل نمایشگر را تعویض کرد که با توجه به چسب‌کاری زیاد قطعات و نیاز به باز کردن کل بخش‌های گوشی برای تعویض نمایشگر، مطمئنا کار ساده‌ای نخواهد بود و قطعا هزینه سنگینی را برای‌تان در پی خواهد داشت.

سختی تعویض باتری که متاسفانه تقریبا در اکثر گوشی‌های جدید مرسوم شده نیز از دیگر نکات منفی است که با توجه به این که معمولا عمر مفید باتری موبایل حدود 2 الی 3 سال است، باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

نمره تعمیرپذیری

در مجموع ifixit از 10 به گلکسی S10 و S10e امتیاز ناامید کننده 3 را داده است، امتیازی که تا به حال به هیچ گوشی داده نشده بود. برای مقایسه، تیم iFixit به گلکسی نوت 9 و میت 20 پرو امتیاز 4 و به آیفون XS و آیفون XS Max امتیاز 6 از 10 را داده بود.

به نظر می‌رسد سامسونگ به صورت عمدی یا سهوی، تعمیرپذیری پرچمدارانش را سخت‌تر می‌کند که شاید به علت طراحی‌های جدید آن‌هاست اما قطعا برای خریداران اتفاقی خوشایند نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH