امسال ممکن است چند گوشی غیرگوگلی نسخه بتای اندروید Q را دریافت کنند

در سالی که گوگل نسخه بتا اندروید P را منتشر کرد، گوشی‌های سری Pixel و Nexus گوگل، توانستند نسخه بتای این سیستم‌عامل را دانلود کنند. اما گوگل با شرکت‌های دیگر سازنده موبایل‌های هوشمند همکاری کرد و هفت مدل مختلف از گوشی‌های این شرکت‌ها را به نسخه بتای اندروید Pie مجهز کرد. این هندست‌ها شامل گوشی‌های اسنشال‌فون، نوکیا 7 پلاس، وان پلاس 6، اوپو R15 پرو، اکسپریا XZ2، ویوو X21 و شیائومی می میکس 2S بود و این گوشی‌های توانستند از نسخه بتای اندروید P به طور رسمی استفاده کنند.

در کنفرانس گوگل I/O که در 9 مه 2019 آغاز می‌شود، کاربران اندرویدی نسخه Q این سیستم‌عامل را به طور کاملتری خواهند شناخت، ایلیان مالچو، مدیر تیم توسعه دهنده پروژه Treble گوگل گفته که هدف پروژه Treble این بوده که گوشی‌های سایر شرکت‌ها نیز بتوانند از نسخه‌های بتای اندروید بهره ببرند، علاوه‌بر این مورد، هدف ما از توسعه نسخه بتای اندروید در سایر برند‌ها، رفع خطاها و بهبود عملکرد این گوشی‌ها و بروزرسانی راحت‌تر این هندست‌ها به نسخه‌های اصلی اندروید است.

خبرهایی که از انجمن XDA Developers به گوش می‌رسد این نوید را می‌دهد که امسال هم ممکن است تعدادی از گوشی‌های غیرگوگلی، به نسخه بتای اندروید Q آپدیت شوند. طبق گفته‌های مالچو در پادکست Backstage که یک پادکست صوتی مختص انجمن XDA است، امسال تعداد این گوشی‌ها بیش از هفت تلفن هوشمند خواهد بود و این گوشی‌ها تجربه استفاده از نسخه بتای اندروید Q را به‌دست می‌آورند. البته مدیر تیم توسعه‌دهنده گوگل هیچ آمار دقیقی از تعداد این گوشی‌ها و حتی نام آن‌ها به انجمن XDA ارایه نکرد.

این نکته را در ذهن خود داشته باشید که حتی اگر نسخه‌های بتای اندروید Q برای تلفن هوشمند شما منتشر شد، به این معنا نیست که حتما باید آن را نصب کنید. زیرا معمولا نسخه‌های بتا دارای باگ‌ها و ناپایداری‌هایی هستند که ممکن است باعث کاهش کارایی تلفن و سردرگمی شما شود. بنابراین بهترین نسخه یک سیستم‌عامل مثل اندروید، نسخه نهایی و پایدار آن است که هیچ باگ و ناپایداری در آن مشاهده نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH