آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با اکسپریا 4 سونی

سونی با معرفی گوشی اکسپریا 1 یک تغییر جدید در نام‌گذاری تلفن‌های هوشمند خود آغاز کرده است. چندی پیش در نمایشگاه MWC 2019 گوشی پرچمدار اکسپریا 1 در کنار هندست‌های میان‌رده اکسپریا 10 و 10 پلاس، معرفی شد.  برای این‌که بتوانیم مشخصات اکسپریا 4 را حدس بزنیم، باید کمی به عقب برگردیم.

گوشی میان‌رده اکسپریا 10 سونی مجهز پردازنده اسنپدراگون 636 است و طبق برخی از گمانه‌زنی‌های جدید می‌توان گفت که اکسپریا 4 از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی و پردازنده اسنپدراگون 710 SoC بهره‌مند خواهد شد.

همان‌گونه که می‌توان حدس زد، مشخص است که این چیپست از اسنپدراگون 636 که در اکسپریا 10 پلاس قرار دارد، بسیار قوی‌تر بوده و این نکته را هم باید یادآور شد که اسنپدراگون 710 اکثرا در دستگاه‌های میان‌رده رو به بالا مثل نوکیا 8.1 و گلکسی A9 Pro 2019 استفاده شده است.

هم‌چنین علاوه‌بر اکسپریا 4 ممکن است گوگل در گوشی پیکسل 3 لایت نیز از این پردازنده استفاده کند، البته طبق شایعات، گوگل به احتمال زیاد از اسنپدراگون 670 در محصول خود استفاده خواهد کرد.

اگرچه احتمالا سونی اکسپریا 4 مجهز به یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی باشد اما این گوشی یک نسخه کامپکت از اکسپریا 1 خواهد بود. انتظار می‌رود عرض این دستگاه همانند اکسپریا XZ2 کامپکت در اندازه 65 میلی‌متری معرفی شود اما طول این تلفن هوشمند، 149.5 میلی‌متر است که بزرگتر از اکسپریا XZ2 کامپکت به‌نظر می‌رسد.

انتظار می‌رفت ضخامت اکسپریا 4 کمتر از نسل قبلی خود یعنی اکسپریا 10 پلاس باشد اما طبق گفته برخی منابع، ضخامت این دستگاه 9.4 میلی‌متر خواهد بود، یعنی ضخامت این گوشی کمتر از اکسپریا XZ2 کامپکت و بزرگتر از 10 پلاس است، این حرکت عجیب شرکت سونی، کار ما را برای تشخیص این‌که آیا این گوشی یک میان‌رده رو به بالا است یا خیر، سخت می‌کند.

نکته منفی در گوشی جدید سونی که هنوز معرفی نشده، کاهش ظرفیت باتری است، محصول جدید سونی احتمالا با ظرفیت باتری 2800 میلی‌آمپر معرفی و عرضه شود. این عدد از ظرفیت 2870 میلی‌آمپری در باتری اکسپریا 10، کم‌تر است.

رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه‌ هم به احتمال زیاد، 2520 در 1080 پیکسل بوده و در ابعاد تصویر 21:9 عرضه خواهد شد.

سایر شایعاتی که درباره محصول جدید سونی گفته می‌شود خبر از وجود یک رم 4 گیگابایتی به همراه 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در این دستگاه می‌دهد. درست مثل اکسپریا 1 جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این تلفن هم وجود نخواهد داشت.

هنوز هیچ تصویری از این گوشی در دسترس نیست و نمی‌توان هیچ نظری درباره شکل ظاهری این دستگاه ارایه کرد (تصویر تیتر مطلب مربوط به اکسپریا 10 است).

انتظار می‌رود این گوشی در تابستان سال جاری میلادی و در رنگ‌های نقره‌ای، سیاه، قرمز و ارغوانی به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH