گلکسی A50

نگاهی نزدیک به گلکسی A50 سامسونگ

سامسونگ پرفروش‌ترین برند بازار اسمارت فون‌ها به‌شمار می‌رود که هر ساله از محصولات جذاب و باکیفیتی پرده برمی‌دارد. این مدل‌ها با قابلیت‌های گوناگون و در رنج‌های قیمتی مختلف به مارکت عرضه می‌شوند و هر کدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند. سری A نیز یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های سامسونگ شمرده می‌شود که به طراحی زییا و چشم‌گیر مشهور هستند. این شرکت به‌تازگی اعضای جدید این سری را معرفی نموده که A50 و A30 نام گرفته‌اند. در این نوبت می‌خواهیم به گلکسی A50 بپردازیم و با آن آشنا شویم. پس در ادامه با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

گلکسی A50

طراحی جز اصلی‌ترین دلایل برای خرید یک دیوایس به‌شمار می‌آید. از این رو سامسونگ برای محصول خود از دیزاین مدرن بهره برده و از ترکیب شیشه و پلاستیک با کیفیت بالا در گلکسی A50 استفاده نموده. در قاب جلو نمایشگر گسترده و بزرگی به‌چشم می‌خورد که حدود ۸۵ درصد از این بخش را به خود اختصاص داده. به این ترتیب شاهد حاشیه‌های باریکی هستیم که دیدن فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها را هیجان‌انگیزتر می‌کند. همچنین تولیدکننده توانسته با کاهش نوارهای اطراف صفحه، پنل غول‌پیکر گلکسی A50 را در قاب کوچک قرار دهد و به‌همین دلیل گجت کره‌ای به‌راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرد. در قاب پشت نیز ماژول دوربین سه‌گانه در کنار فلاش ال‌ای‌دی و لوگوی سامسونگ ظاهری زیبا را برای گلکسی A50 رقم زده. نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ خوش‌دستی هندست را به‌طور چشم‌گیری افزایش داده و از کار کردن با موبایل سامسونگ لذت خواهید برد.

با این همه، نباید نمایشگر را فراموش کرد. برای این‌که به‌راحتی با اپلیکیشن‌ها کار کنید و بدون دردسر متون مختلف را بخوانید، تولیدکننده از صفحه‌ای ۶.۴ اینچی سود جسته که نیاز همه یوزرها را پوشش می‌دهد و همین موضوع گلکسی A50 را تبدیل به گزینه‌ بسیار خوبی برای گیمرها می‌کند. دیسپلی دیوایس با تکنولوژی سوپر آمولد تولید گشته و از روشنایی بالایی برخوردار است. همچنین رنگ‌ها به‌صورت جذابی نشان داده می‌شوند. به‌لطف رزولوشن فول اچ‌دی پلاس قادر به دیدن پیکسل‌ها حتی در فواصل نزدیک نخواهید بود و مطمئن باشید تصاویری مملو از جزئیات خواهید دید.

سخت‌افزار

گلکسی A50

در حقیقت چیپست کلاس یک گوشی را مشخص می‌کند و خوش‌بختانه سامسونگ این موضوع را درک نموده و برای گجت خود از یک چیپست اگزینوس ۹۶۱۰ بهره جسته. تراشه مذکور از قدرت بسیار خوبی برخوردار است و به‌سادگی می‌توانید اپلیکیشن‌های سبک و نیمه‌سنگین را بدون نقص اجرا کند. حتی این امکان داده شده تا به اجرای برخی از پرطرفدارترین گیم‌های اندروید بپردازید. این پردازنده با معماری ۱۰ نانومتری طراحی گشته و به‌همین علت مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد. در کنار پردازش‌گر، مقدار حافظه نیز نقشی اساسی را ایفا می‌کند. تولیدکننده گلکسی A50 را در ۲ ورژن به بازار عرضه کرده که در مدل گران‌تر ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در کنار ۶ گیگابایت رم دریافت می‌کنید. به این ترتیب در کم‌تر مواقعی با خطای کمبود حافظه مواجه خواهید شد و در عین حال می‌توانید به عمل مالتی‌تسکینگ بپردازید و کارهای‌تان را سریع‌تر از قبل انجام دهید. در صورت کمبود فضای ذخیره‌سازی نیز قادرید از میکرو اس‌دی تا ۵۱۲ گیگابایت سود بگیرید.

دوربین‌ها

گلکسی A50

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، گلکسی A50 از ماژول دوربین سه‌گانه سود می‌جوید که امکانات زیادی را به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان مثال می‌توانید به ثبت پرتره‌های حرفه‌ای بپردازید که در این رنج قیمتی بسیار خوب تلقی می‌شوند. گفتنی‌ست سنسورهای ۲۵، ۸ و ۵ مگاپیکسلی تصاویری مملواز جزئیات می‌گیرند. یکی از دوربین‌ها به دریچه دیافراگم بازی مجهز شده و از این رو حتی در شرایط نوری ضعیف نیز عکس‌هایی پرنور ثبت خواهید کرد. سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و در نتیجه عکاسی از مناظر و افق شهرها ممکن شده است. فلاش ال‌ای‌دی این اجازه را به شما می‌دهد تا در هنگام شب نیز عکس‌های زیبایی بگیرید. با این همه، دوربین گلکسی A50 ضعف‌هایی نیز دارد. هیچ اثری از تکنولوژی پیکسل‌های دوگانه یا فوکوس لیزری نیست و در این صورت نمی‌توانید فوکوسی سریع داشته باشید و لحظات ناب را ثبت کنید. اما شرکت سازنده در بخش ویدیو این نقص را جبران کرده و می‌توانید با رزولوشن 4K به ضبط ویدیوها مشغول شوید.

دوربینی ۲۵ مگاپیکسلی در قاب جلو دیده می‌شود که سلفی‌های کم‌نظیری می‌گیرد. این سنسور عکس‌هایی با شفافیت بالا و نسبتا پرنور ثبت می‌کند که حتی کاربران حرفه‌ای را نیز راضی می‌نماید. امکان ضبط فیلم با کیفیت فول اچ‌دی هم فراهم شده و از این رو تماس‌های تصویری‌تان با کیفیت بالاتری برقرار خواهد شد.

سایر قابلیت‌ها

گلکسی A50

سامسونگ برای گلکسی A50 یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپری را تدارک دیده که با توجه به چیپست‌ کم‌مصرف و نمایشگر سوپر آمولد عمری رضایت‌بخش خواهد داشت و تا ساعت‌ها می‌توانید از محصول کره‌ای بهره بگیرید. تکنولوژی شارژ سریع از یاد نرفته و کمپانی سازنده گلکسی A50 را به این ویژگی دوست‌داشتنی مجهز نموده. به این ترتیب وقت‌تان تلف نخواهد شد و اسمارت فون در مدت زمان کم‌تری فول‌شارژ خواهد شد. برای این‌که سطح امنیت گوشی ارتقا یابد، تولیدکننده از حس‌گر اثر انگشتی سریع و دقیق سود جسته که در زیر نمایشگر گلکسی A50 قرار گرفته است. در نتیجه کسی غیر از صاحب هندست قادر به آنلاک کردن موبایل نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH