مشخصات و تاریخ عرضه آیپد مینی 5 اپل

همانطور که انتظار داشتیم، اپل دو آیپد جدید خود را بدون سر‌و‌صدا و بدون این‌که کنفرانس یا همایشی برای معرفی این دو محصول داشته باشد، ارایه و در طی این هفته به بازار عرضه خواهد کرد. علاوه‌بر آیپد ایر جدید که در مطالب گذشته به آن اشاره کردیم، آیپد مینی 5 هم توسط این شرکت معرفی شده و به زودی عرضه خواهد شد. هردو تبلت جدید اپل از نسل اول قلم هوشمند این شرکت پشتیبانی می‌کنند.

طراحی و صفحه‌نمایش آیپد مینی 5

طراحی نسل پنجم آیپد مینی هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. در این نسخه از آیپد مینی قابلیت Face ID، بلندگوهای چهارگانه یا هر ویژگی که این تبلت را به آیپد پرو شبیه کند، وجود ندارد. شاید طرفداران و مشتریان اپل این تبلت را یک محصول بی‌نقص ندانند، اما واقعیت این بوده که محصولات اقتصادی و ارزان همیشه دلیلی برای ارزان بودن خود دارند. خوشبختانه سیستم صوتی بلندگوهای دوگانه و قابلیت Touch ID در این محصول قرار دارند.

اما اگر از کمبودهای تبلت جدید اپل بگذریم، به ویژگی‌های جالب و خوب آن هم می‌رسیم. صفحه‌نمایش PS در اندازه 7.9 اینچ همراه با رزولوشن تصویر 2048 در 1536 این دستگاه یکی از محاسن آیپد مینی نسل 5 به شمار می‌آید.

نمایشگر مجهز به فناوری True Tone و پشتیبانی از فضای رنگی گسترده P3 برای حفظ تعادل رنگی در صفحه‌نمایش، فارغ از این‌که نور محیط بر نمایشگر تبلت تاثیری بگذارد، از مزایای این تبلت ارزان محسوب می‌شود.

پردازنده و حافظه دستگاه

شاید شما هم تصورکنید که این تبلت ارزان، قدرت لازم برای پردازش برنامه‌ها و بازی‌ها را نداشته باشد. اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. آیپد مینی 5 مجهز به جدیدترین پردازنده شرکت اپل یعنی A12 بوده و اپل با این حرکت خود ثابت کرده که این پردازنده قدرتمند فقط مختص محصولات گران‌قیمت خود نیست.

این تراشه بایونیک مجهز به یک موتور عصبی بوده و پردازش تمام کارهای آسان و سخت در این تبلت به عهده این پردازنده قوی است. شاید این پردازنده بتواند تبلت‌های پایین‌رده اپل را در بنچمارک‌ها سرافراز کند.

این تبلت با دو مدل حافظه داخلی عرضه خواهد شد، نسخه 64 گیگابایتی و نسخه 256 گیگابایتی آیپد مینی 2019 یک تجربه عالی برای کاربرانی خواهد بود که به دنبال یک محصول اقتصادی همراه با ویژگی‌های کاربردی خوب هستند.

دوربین و قلم اپل (Apple Pencil)

آیپد مینی جدید اپل مانند نسل قبلی خود مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی بوده، اما اپل دوربین سلفی این دستگاه را به مقدار 7 مگاپیکسل افزایش داده است. کوپرتینو‌نشین‌ها برای هماهنگی این محصول با محصولات 2018 خود، پشتیبانی از قلم اپل را هم به این تبلت اضافه کرده‌اند. البته آیپد مینی 5 از نسل اول این قلم‌ها پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر بوده که قلم اپل همراه با این محصول عرضه نمی‌شود و باید هزینه‌ای در حدود 99 دلار برای خرید این قلم خرج کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

نسخه بدون سیم‌کارت آیپد مینی نسل 5 که همان نسخه پایه محسوب می‌شود، با حافظه داخلی 64 گیگابایت و قیمت 399 دلار عرضه خواهد شد. نسخه سیم‌کارت خورهمین مدل، قیمتی در حدود 529 دلار دارد.

نسخه 256 گیگابایتی و بدون سیم‌کارت این دستگاه با قیمت 529 دلار و نسخه دارای اسلات سیم‌کارت هم با قیمت 579 دلار به دست مشتریان رسیده خواهد شد.

این تبلت در اکثر کشورهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه‌ای عرضه خواهد شد، اما اپل هیچ تاریخ دقیقی از زمان فروش این دستگاه اعلام نکرده است.

تصاویر مربوط به آیپد مینی 5 اپل را می‌توانید در گالری زیر مشاهده کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH