آیا آیفون 11 در دو نسخه 5.8 یا 6.5 اینچی عرضه خواهد شد؟

طرح‌های مفهومی آیفون 11 نشان داده که این گوشی مجهز به یک دوربین سه‌گانه مستطیلی شکل خواهد بود، این طرح برای اولین بار توسط یکی از افشاکنندگان بزرگ محصولات الکترونیکی با نام OnLeaks در ماه ژانویه منتشر شد. مجله اینترنتی ژاپنی Macotakara هم ضمن تایید این طرح اعلام کرده که تامین‌کنندگان قطعات اپل یعنی چینی‌ها هم این مدل را تایید کرده‌اند.

این سایت گفته که طراحی دوربین جدید آیفون 11 شبیه ماژول دوربین هواوی میت 20 خواهد بود و در جایگاه دوربین‌های آیفون 10s و 10s مکس قرار داده می‌شود. وب‌سایت Macotakara یکی از مجله‌هایی بوده که تمامی گفته‌ها و پیش‌بینی‌های آن درباره محصولات الکترونیکی درست از آب درآمده است.

در تصاویر فاش‌شده از پرچمدار جدید اپل، می‌توان متوجه شد که لنز‌ها و فلش دوربین به صورت متقارن و منظم در برآمدگی پشت گوشی قرار نگرفته‌اند. برخلاف آیفون، قرارگیری اجزای دوربین در هواوی میت 20 یک طرح خوب و بی‌نقص به شمار می‌آید. لنزهای دوربین میت 20 به‌طور منظم و دقیق در‌ چهار گوشه یک مربع قرار گرفته‌اند.

این مجله ژاپنی درباره برآمدگی دوربین آیفون 11 هیچ حرفی نزده است، زیرا منابع خبری این مجله از طریق تامین‌کنندگان قطعات آیفون این خبرها و تصاویر را منتشر می‌کنند. به‌نظر می‌رسد این سایت مدارکی از وجود یک دوربین سه‌گانه مربعی شکل را دریافت کرده است.

علاوه‌بر این مجله، مدتی پیش هم  وال‌استریت ژورنال گزارش داده بود که محصول گران‌قیمت اپل دارای یک دوربین سه‌گانه خواهد بود. البته چیز مشکوکی که در خبر وال‌استریت ژورنال به چشم می‌خورد، کلمه گران‌قیمت است، این احتمالا بدان معنی بوده که طراحی آیفون 11 هم مثل آیفون 10s مکس خواهد بود. مجله Macotakara این مطلب را هم افزود که پرچمدار جدید اپل با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی معرفی و عرضه می‌شود.

به احتمال زیاد اندازه فیزیکی شاسی این هندست هوشمند براساس مقدار حافظه‌داخلی آن متفاوت خواهد بود. این بدان معنی است که برخی از مدل‌های بالاتر این پرچمدار که دارای مقدار حافظه داخلی زیادی هستند از دوربین سه‌گانه بهره‌مند خواهند شد. هم‌چنین ممکن است نسخه 64 گیگابایتی این گوشی دارای همان دوربین دوگانه‌ای باشد که در آیفون 10s آن را مشاهده کردیم.

این اولین باری نیست که اپل ویژگی‌های پیشرفته‌تر را به مدل‌های بالای آیفون محدود کرده است، برای مثال رنگ‌ مشکی براق در آیفون 7 فقط در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی این دستگاه وجود دارد و یا به‌تازگی با معرفی و عرضه آیپد پرو 2018 می‌توان متوجه شد که فقط نسخه 1 ترابایتی این تبلت مجهز به رم 6 گیگابایتی است. شاید مسائلی مثل رم و رنگ برای برخی از کاربران دغدغه مهمی نباشد، اما ماژول دوربین متفاوت در نسخه‌های متفاوت، آن‌هم در محصولی مثل آیفون 11 شاید بازخوردهای منفی به همراه داشته باشد.

هم‌چنین، انتظار می‌رود نسل دوم آیفون XR هم مجهز به یک دوربین دوگانه شود. اپل در ماه سپتامبر رسما آیفون 2019 را معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH