واتس‌اپ در حال آزمایش مرورگر داخلی و جستجوی معکوس تصاویر در اپ خود است

همانند شرکت‌های بزرگ فناوری که در جهان فعالیت می‌کنند، واتس‌اپ هم مثل این شرکت‌ها قبل از این‌که قابلیت‌هایی را به کاربران خود ارایه کند، آن‌ها را در نسخه بتا قرار می‌دهد. آخرین ویژگی که این شرکت وابسته به فیسبوک در حال آزمایش آن بوده، مرورگر داخلی و جستجوی معکوس تصاویر است. مرورگر داخلی این امکان را به شما می‌دهد تا صفحات وب را از طریق واتس‌اپ و بدون هیچ مرورگر اضافه دیگری، باز و مشاهده کنید. بنابراین برای بازکردن لینک‌ها نیازی به بستن واتس‌اپ و بازکردن مرورگر دیگری نخواهد بود.

البته هنگام استفاده از مرورگر داخلی این اپ نمی‌توانید از صفحه موردنظر اسکرین‌شات گرفته و یا فیلمبرداری کنید. این مرورگر داخلی هنگام بازکردن صفحات خطرناک یا آلوده وب به شما هشدار می‌دهد. هم‌چنین تاریخچه جستجوهای شما در این مرورگر توسط کاربران فیسبوک یا واتس‌اپ غیرقابل مشاهده است.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید در نسخه آزمایشی، جستجوی معکوس تصاویر است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا تصویری را که در چت خود دریافت کرده‌اید در سرویس Google Images آپلود کرده و از اطلاعات آن عکس بهره‌مند شوید. این قابلیت در تشخیص جعلی یا واقعی بودن تصاویر به شما کمک خواهد کرد. جستجوی معکوس تصاویر واتس‌اپ در کشورهایی مثل هند که در آن اخبار جعلی به شدت گسترش می‌یابد، بسیار مفید خواهد بود و می‌توان توسط این قابلیت از انتشار اخبار و اطلاعات غلط جلوگیری کرد.

این دو ویژگی جذاب در نسخه بتای اندروید قرار دارد، اما در دسترس همه کاربران نیست. زمان انتشار نسخه جدید هم هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH