اسپاتیفای در پاسخ به اپل، این شرکت را “انحصار‌طلب” خطاب کرد

جنگ لفظی میان اپل و اسپاتیفای هنوز هم ادامه دارد و اسپاتیفای در این جنگ لفظی اپل را “انحصارطلب” خطاب کرد. همین کلمات باعث شدند که اپل و این سرویس بزرگ موسیقی دعوای خود را به محاکم قضایی ببرند و اسپاتیفای بابت همین انحصارطلبی از اپل شکایت کند. بیانیه‌های این دو شرکت دررابطه با همین مسئله، باعث شد که سرانجام اسپاتیفای شکایت خود از اپل را با کمیسیون اروپا مطرح کند.

اسپاتیفای اعلام کرده که میزان حق درآمدی که اپل از اپ‌های پولی دریافت می‌کند منصفانه نیست و این میزان مبلغ باید صفر شود. اپل به طور معمول 30 درصد از درآمد اپ‌های پولی را برای خود می‌داند و این مبلغ برای سرویس‌های موسیقی اصلا عادلانه نیست. اسپاتیفای یک وب‌سایت با نام Time to Play برای ارایه شکایت‌های خود علیه اپل، راه‌اندازی کرده است.

روز گذشته اپل ادعاهای اسپاتیفای را رد کرد و گفت که این شرکت می‌خواهد از تمام مزایای یک برنامه رایگان استفاده کند درحالی که این برنامه کاملا رایگان نیست و یک اپ دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای به شمار می‌آید.

آخرین بیانیه اسپاتیفای در رابطه با اظهارات اپل بدین شرح است: ” هر شخص انحصارطلب می‌گوید که هیچ کار اشتباهی انجام نداده و ادعا می‌کند که منافع رقبا و مصرف‌کنندگان را درنظر می‌گیرد. سیاست‌های اپل به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند. اپل معتقد است که کاربران اسپاتیفای در iOS مشتریان اپل هستند، نه مشتریان اسپاتیفای. این سخن اپل یک سخن انحصارطلبانه به شمار می‌آید. ”

کمیسیون اروپا تایید کرده که روز چهارشنبه یک شکایت از اسپاتیفای بر علیه اپل دریافت کرده و به‌زودی روند رسیدگی به این پرونده را آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH