تمام اطلاعات منتشر شده در رابطه با پیکسل 3a و 3a XL گوگل

در چند ماه اخیر، در مورد گوشی‌های Pixel 3a و Pixel 3a XL که با نام Pixel 3 Lite و Lite XL نیز شناخته می‌شوند، شایعاتی منتشر شده است. این در حالی است که در ماه نوامبر، تصویر یکی از این دو گوشی هوشمند منتشر شده بود. اما با نزدیک شدن به تاریخ انتشار این گوشی‌ها اطلاعات بیشتری به دست کاربران و علاقه‌مندان می‌رسد.

پیکسل 3a دوربین اصلی گوگل پیکسل ۳ را قرض می‌گیرد

اول در مورد نام‌های این گوشی‌ها بحث کنیم. ماه‌ها گوشی‌های میان‌رده گوگل Pixel 3 Lite و Pixel 3 Lite XL نامیده می‌شدند. اما هفته گذشته این گوشی‌ها با نام برند ‘Pixel 3a’ و ‘Pixel 3a XL’ به عنوان نام‌های بازاریابی مطرح شدند.

هدف هر دو گوشی دنبال کردن راه گوشی گوگل پیکسل ۳ با قیمتی ارزان‌تر است. طراحی بدنه آن با یک پلی‌کربنات ارزان‌تر ساخته شده است. با این وجود‌، برخی از ویژگی‌های کلیدی حفظ شده است.

برای مثال، دوربین در این محصولات همانند دوربین پیکسل ۳ است و حسگر اثر انگشت در پشت گوشی به این سری از محصولات بازگشته است. به علاوه گوشی‌های Pixel 3a و 3a XL اولین سری از گوشی‌های پیکسل هستند که دارای جک هدفون خواهند بود.

گزارش‌ها حاکی از وجود یک صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی برای گوشی Pixel 3a و صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و ۶ اینچی برای Pixel 3a XL است. هر دو گوشی با نسبت ابعاد ۱۸.۵:۹ عرضه خواهند شد که نیازمند جفت شدن با نوار‌های ضخیم هستند.

سری گوگل پیکسل 3a دوربین زاویه گسترده ۸ مگاپیکسلی که در پیکسل ۳ وجود دارد را از دست می‌دهد و با یک دوربین سلفی عادی منتشر خواهد شد.

پیکسل 3a XL ممکن است از پیکس 3a قدرتمند‌تر باشد

در داخل هر دو گوشی، ممکن است تفاوتی بین این دو گوشی وجود نداشته باشد. طبق گزارش‌ها، پیکسل 3a از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۷۰ شرکت کوالکام همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند.

در سوی دیگر، گوشی پیکسل 3a XL ممکن است از پردازنده‌ای قوی‌تر مانند اسنپ‌دراگون ۷۱۰ پشتیبانی کند. البته این خبر توسط مقامات رسمی تایید نشده است. این گوشی نیز با رمی ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید 9 Pie بهره خواهند برد و از eSIM‌ها پشتیبانی می‌کنند. همچنین این گوشی‌ها از چیپ‌های امنیتی Titan M و از ویژگی قاب قابل فشردن Active Edge پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر حجم باتری گوشی Pixel 3a XL مشخص نیست ولی گوشی Pixel 3a از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره خواهد برد که از فناوری شارژ سریع با استفاده از پورت USB Type-C نیز پشتیبانی می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت

انتظار می‌رود هر دو گوشی در بهار عرضه شوند و گوگل در مراسم سالانه Google I/O خود در ماه مارس آن‌ها را معرفی کند. پس از معرفی گوشی انتظار می‌رود پیش‌فروش آن آغاز شود. اگر همه چیز طبق انتظارات پیش رود، پیش‌بینی می‌شود این گوشی‌ها به‌وسیله Verizon در دسترس قرار گیرند. همچنان گزینه خرید آنلاین از طریق فروشگاه گوگل نیز وجود خواهد داشت.

هیچ گزارش دقیقی در مورد قیمت این گوشی‌ها وجود ندارد ولی طبق مشخصات گوشی‌ها و رده آن‌ها، قیمت این محصولات گوگل بین ۴۰۰ دلار تا ۵۵۰ دلار پیش‌بینی شده است. در نهایت قیمت این محصولات به گوگل بستگی دارد.

به عنوان آخرین نکته، گوشی‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL با رنگ‌های سیاه و سفید عرضه خواهند شد. اما براساس خبر یک منبع، شاید رنگ سومی نیز برای این گوشی‌ها وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH