فایرفاکس 66 به طور پیشفرض پخش خودکار ویدئوها را متوقف می‌کند

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که از پخش صدادار و خودکار ویدئوهای آنلاین آزرده‌خاطر می‌شوید، تنها نیستید؛ چون این مشکل عمده بسیاری از افراد است. شرکت موزیلا در تلاش است تا چنین مشکلات آنلاین را برطرف کند و امروز اعلام کرد که آخرین نسخه فایرفاکس یعنی فایرفاکس 66، به‌صورت پیش‌فرض، پخش خودکار چنین محتواهایی را مسدود خواهد کرد.

هم‌اکنون در بسیاری از سایت‌ها اعم از سایت‌های سرگرمی یا خبری، ویدئوها به‌صورت خودکار و صدادار پخش می‌شوند. خوشبختانه با استفاده از قابلیت جدید فایرفاکس 66، از پخش خودکار ویدئوها جلوگیری خواهد شد؛ در نتیجه در صورت تمایل به پخش کلیپ مربوطه باید بر روی دکمه پخش کلیک کنید. سیستم‌ عامل برخی از سایت‌ها به‌ گونه‌ای طراحی شده است که از پخش خودکار ویدئو جلوگیری نمی‌کند ولی به‌طور اتوماتیک صدای آن را قطع می‌کند. در چنین وب‌سایت‌هایی قابلیت جدید فایرفاکس اعمال نشده و کلیپ‌ها به‌صورت خودکار ولی بدون صدا پخش خواهند شد.

همچنین موزیلا درک هشدارهای امنیتی را در این نسخه از مرورگر بسیار آسان‌تر از قبل ساخته است؛ یعنی به‌طور مثال هنگام بازدید کاربران از وب‌سایتی که دارای مشکل امنیتی مهم است، مرورگر یک هشدار امنیتی نشان می‌دهد. این هشدارها به‌صورت کاملاً واضح و روشن به کاربران نمایش داده می‌شوند؛ به‌این‌ترتیب افراد به‌راحتی از دلیل ناامن بودن وب‌سایت مربوطه آگاه خواهند شد.

علاوه بر موارد ذکرشده، فایرفاکس 66 به قابلیت تشخیص هویت بر اساس موارد بایومتریک مثل عنبیه چشم یا اثرانگشت تجهیز شده و این ویژگی جدید آن با قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ سازگار شده است. بدین ترتیب با انتشار نسخه بعدی ویندوز 10، کاربران قادر خواهند بود با کمک گرفتن از چهره، اثرانگشت و یا پین‌کد وارد وب‌سایت‌های سازگار با این قابلیت شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH