نگاهی نزدیک به نوکیا 4.2

اگر بخواهیم از برترین تولیدکنندگان موبایل‌های کلاسیک نام ببریم، نباید نوکیا را فراموش کنیم. این شرکت برای سال‌های متمادی در بازار گوشی‌ها حضور داشت و به‌گونه‌ای پادشاهی می‌کرد. اما با ظهور اسمارت فون‌ها نوکیا محبوبیت خود را از دست داد و نتوانست به عصر مدرن ورود پیدا کند. اما امروزه که اچ‌ام‌دی گلوبال نوکیا را اداره می‌کند، این کمپانی فنلاندی به تولید هندست‌های هوشمند می‌پردازد. نوکیا به‌تازگی از گوشی‌های جدیدی پرده برداشته که یکی از آن‌ها مدل 4.2 است. در این نوبت می‌خواهیم با این دیوایس بیش‌تر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

نوکیا 4.2

بی‌تردید طراحی مدرن و کم‌حاشیه جز ترندهای فعلی دنیای موبایل به‌حساب می‌آید. حتی در اسمارت فون‌های اقتصادی و میان‌رده نیز شاهد چنین دیزاینی هستیم. خوش‌بختانه نوکیا 4.2 نیز از این قانون پیروی می‌کند و از یک طراحی چشم‌گیر و خیره‌کننده سود می‌جوید. در قاب جلو شاهد حاشیه‌های نسبتا باریکی در طرفین دیسپلی هستیم که ظاهری جذاب را برای محصول فنلاندی رقم زده. در بخش بالایی پنل نیز یک بریدگی به‌چشم می‌خورد که تنها دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت نوکیا 4.2 یک گوشی مدرن شمرده می‌شود که نظر هر کسی را جلب می‌کند. در قاب پشتی نیز ماژول دوربین دوگانه در کنار حس‌گر اثر انگشت قرار گرفته و هندست نوکیا را زیباتر از قبل نموده. گفتنی‌ست نسبت تصویر ۱۹:۹ خوش‌دستی گوشی را افزایش داده و در استفاده طولانی‌مدت کم‌تر احساس خستگی و ناراحتی می‌کنید.

نمایشگر را از یاد نبریم. یک دیسپلی تقریبا ۵.۷ اینچی و با تکنولوژی IPS در قاب جلو قرار گرفته که از زاویه دید بسیار خوبی برخوردار است. همچنین به‌لطف این پنل بزرگ تماشای فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها با لذت بیش‌تری همراه است. نوکیا 4.2 به رزولوشن اچ‌‌دی پلاس مجهز شده و از این رو قادر به دیدن جزئیات تصاویر هستید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

نوکیا 4.2

چیپست نقشی اساسی را در یک دستگاه ایفا می‌کند و نوکیا 4.2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. شرکت سازنده از تراشه‌ اقتصادی کوآلکام در محصول خود بهره جسته تا به‌راحتی بتوانید اپلیکیشن‌های سبک را اجرا کنید و کارهای روزمره‌تان را با سرعت بالایی انجام دهید. این پردازنده با معماری ۱۲ نانومتری طراحی شده و به‌همین دلیل مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد. گفتنی‌ست به‌لطف پردازش‌گر گرافیکی می‌توانید بعضی از بازی‌ها را دانلود و نصب کنید. مقدار حافظه را فراموش نکنیم. مدل 4.2 در دو نسخه عرضه می‌شود که در ورژن گران‌تر ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در کنار ۳ گیگابایت رم دریافت می‌کنید. همین موضوع تبدیل به نقطه ضعفی برای نوکیا 4.2 شده. چراکه این اسمارت فون در حد و اندازه رقبای ۹۰ یورویی است و از طرفی با پرداخت مبلغ بیش‌تری می‌توانید یکی از محصولات شیائومی را خریداری نمایید که به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم مجهز است. گذشته از این‌ها، درگاه کارت حافظه نیز تدارک دیده شده تا قادر به افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۴۰۰ گیگابایت باشید.

در کنار سخت‌افزار، بخش نرم‌افزاری نیز مهم است و برای همین نوکیا سیستم‌عامل گوگل را برای محصول خود در نظر گرفته. در نگارش وان اندروید تغییرات بسیاری صورت گرفته تا پلت‌فرم بهینه‌تر شود و بتوانید طیف گسترده‌ای از اپ‌ها را بدون لگ و کندی اجرا کنید. در ضمن مصرف سیستم‌عامل نیز کاهش یافته و ساعات بیش‌تری قادر به بهره‌گیری از نوکیا 4.2 هستید.

دوربین‌ها

نوکیا 4.2

ماژول دوربین دوگانه یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این مدل به‌شمار می‌آید که این اجازه را به شما می‌دهد تا پرتره‌های جذابی را ثبت کنید و تصاویری حرفه‌ای بگیرید. سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی عکس‌هایی رضایت‌بخش می‌‌گیرند و در این رنج قیمتی بسیار خوب تلقی می‌شوند. فلاش ا‌ل‌ای‌دی هم در کنار دوربین‌ها تعبیه گشته تا حتی در هنگام شب نیز به عکاسی بپردازید. می‌خواهید خاطرات‌تان را با کیفیت بالایی حفظ کنید؟ پس حتما نوکیا 4.2 را در سبد خریدتان قرار دهید. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن فول اچ‌دی نیز فراهم شده تا ویدیوهایی خیره‌کننده ضبط نمایید.

دوربین سلفی بخش بسیار مهمی در موبایل‌های هوشمند به‌حساب می‌آید و می‌تواند دلیلی برای خرید گجت‌ها باشد. برای همین نوکیا از سنسوری ۸ مگاپیکسلی در قاب جلو بهره گرفته که تصاویری راضی‌کننده ثبت می‌کند. دریچه دیافراگم نسبتا بازی برای دوربین نوکیا 4.2 تدارک دیده شده و به این ترتیب در شرایط نوری ضعیف عکس‌های روشنی خواهید گرفت.

باتری و سایر قابلیت‌ها

نوکیا 4.2

نوکیا برای مدل 4.2 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری بهره برده که با توجه به نمایشگر فول اچ‌دی پلاس، پردازنده ۱۲ نانومتری و سیستم‌عامل بهینه عمر بالایی خواهد داشت. در نتیجه تا ساعت‌ها می‌توانید از اسمارت فون فنلاندی بهره ببرید. برای این‌که سطح امنیت دیوایس افزایش یابد، سازنده از حس‌گر اثر انگشتی دقیق و سریع سود جسته تا فقط شما قادر به آنلاک کردن نوکیا 4.2 باشید. اما چیزی که دیوایس فنلاندی را از سایر رقبا متمایز می‌سازد، دکمه گوگل اسیستنت است. تولیدکننده دکمه‌ای مخصوص را برای فراخوانی این دستیار هوشمند در نظر گرفته تا با سرعت بیش‌تری به گوگل اسیستنت دسترسی داشته باشید. با کمک این دستیار نیز می‌توانید تنها با صدای‌تان کارهای مختلفی را انجام دهید. البته این قابلیت باب طبع بسیاری از یوزرها نیست و انتظار داریم کاربران قادر به تغییر عملکرد این دکمه باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH