کیبورد مک بوک

عذرخواهی اپل بابت مشکلات کیبورد مک‌بوک‌های جدید

پس از گزارش‌های پی در پی درباره مشکل نسل سوم کیبورد مک‌بوک‌های جدید و عدم پذیرش آن تا به امروز توسط اپل، سرانجام این شرکت مجبور به عذرخواهی شد.

تعدادی از کیبوردهای مک‌بوک سال ۲۰۱۵ به بعد و کیبوردهای مک‌بوک‌پرو سال ۲۰۱۶- ۲۰۱۷ اپل دچار مشکل گیر کردن ذرات گرد و غبار زیر کلیدها بودند که باعث می‌شد کاربران نتوانند به راحتی تایپ کنند و با اعتراض آن‌ها همراه شده بود.

کوپرتینویی‌ها برای حل این مساله کیبورد جدید نسل سوم را برای مک‌بوک‌های خود معرفی کردند اما هیچ‌گاه اپل تایید نکردند که این طراحی جدید برای حل مشکلات صفحه کلیدهای قبلی بوده است.

راه حل این شرکت در واقع استفاده از غشاء سیلیکونی زیر دکمه‌های کیبورد برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار بوده است.

اما گویا این روش کارآمد نبوده و دوباره در نسل سوم کیبوردهای butterfly شاهد مشکل قبلی هستیم. وال استریت ژورنال در یک ستون خود به مشکل صفحه کلید مک‌بوک‌های جدید پرداخت و در اقدامی جالب برای اثرگذاری بیشتر این گزارش را بدون حروف E و R تایپ کرد.

در واکنش به این گزارش، اپل بیانیه‌ای را منتشر کرد و سخنگوی این شرکت گفت:

ما آگاه هستیم که تعداد کمی از کاربران‌مان در استفاده از کیبوردهای نسل سوم butterfly دچار مشکل شده‌اند و بابت این اتفاق متاسفیم. اما اکثر کاربران مک‌بوک‌های جدید از صفحه کلید‌های خود راضی هستند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل به طراحی جدیدی روی خواهد آورد تا برای همیشه از شر این مشکلات راحت شود یا روی طراحی butterfly پافشاری خواهد کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH